مرجع تخصصي قالي و قاليچه مرجع تخصصي قالي و قاليچه .

مرجع تخصصي قالي و قاليچه

تغيير در رنگ فرش دستباف

فرش را به رو برگردانيد و نقشه آن را با تمركز نگاه نمائيد  شماره قاليشويي در مشهد صورت و اندازه طرح فرش دستباف در دو رمز آن تماماً يكسان وجود ندارد. به علاوه نقشه بافته گرديده با دست صددرصد بي‌نقص وجود ندارد. اين غيريكنواختي كه به وضوح در فرش‌هاي دستباف كهن به چشم مي خورد و در واقع آرم‌اي از اصالت فرش ميباشد، را نبايد كيفيت خوب ذيل غلط گرفت. صورت و اندازه طرح فرش ماشيني در سراسر فرش به طور كاملً يكسان ميباشد و اثري از اختلاف اندازه و اختلاف بافت در فرش ماشيني چشم نميشود. ولي طرح برخي فرش‌هاي ماشيني اسكن فرش دستباف نيز غيريكنواختي‌هايي دارااست، البته اين خصوصيت به‌تدريج در فرش‌هاي ماشيني چشم ميگردد.

تغيير‌و تحول در رنگ فرش دستباف
همينطور تغييرات جزئي در رنگ فرش دستباف چشم ميگردد كه رگه‌هاي باريك يا اين كه ضخيمي را در اثر ها دستباف ساخت‌و‌ساز مي‌نمايد. اين تفاوت فرش دستبافت و ماشيني در رنگ فيض نقاشي كردن پشم با رنگزاها يا اين كه تنهاً پي‌آمد رنگ به زانو در آوردن پشم در اثر تابش فروغ و روشنايي، شستشو و قرار به چنگ آوردن در گوشه و كنار ميباشد. عمده اين تغييرات رنگي كه در رنگ مسئله فرش چشم ميگردد، ابرش گفته مي‌گردد. ابرش به تدريج در فرش ماشيني چشم مي‌گردد. قاطي شدن رنگ فرش خلل شايعي ميباشد كه هنگام شستشو فرش دستباف پيش مي آيد و فرش دستباف بايستي به وسيله نيروي كارشناس شسته خواهد شد تا اختلال رنگ پس دادن پيش نيايد. ولي اصل شستن قالي دستباف اين ميباشد كه چهار دست و پا فرش را بسابيد تا منزه خواهد شد.

پشم
قابل ذكر ميباشد كه فرش دستباف عموماً با پشم بافته مي گردد، هم اكنون آن كه فرش ماشيني با نخ نايلوني يا اين كه پلي استري بافته مي گردد كه به طور كاملً يك دست ميباشد. در پشت فرش دستباف نيز نخ‌هاي سفيدي چشم مي‌گردد كه از يك رمز ريشه فرش تا راز ريشه ديگر كشيده شد‌ه‌است. همينطور به تدريج ممكن ميباشد هيچ نخ سفيدي را پشت فرش نبينيد.

تفاوت‌هاي بصري ميان فرش‌هاي دستباف و ماشيني
تفاوت چشمگيري دربين فرش دستباف و ماشيني وجود دارااست كه حتي ديده ناآزموده نيز حاذق به ديدن آن ميباشد. پشت فرش دستباف و ماشيني تماماً با هم فرق دارااست. پشت فرش ماشيني به اندازه پشت فرش دستباف رنگارنگ وجود ندارد. پشت و روي فرش ماشيني از لحاظ رنگي به طور كاملً با هم تفاوت داراست. درحالي كه حاشيه‌هاي فرش ماشيني با دستگاه بخيه زده ميشود و ريشه فرش نيز دوخته مي‌گردد، حاشيه‌هاي فرش دستباف با دست بخيه زده مي گردد و ريشه فرش اساسا به عبارتي انتهاي حرفه‌هاي تار ميباشد و چيزي وجود ندارد كه بعداً به فرش دوخته گردد. طرح بخيه در سراسر پشت فرش ماشيني چشم مي‌گردد و تشخيص دادن آحاد گره‌ها در پشت فرش ماشيني آسوده وجود ندارد. در واقع اين بخيه‌ها به عبارتي عاملي مي‌باشند كه الياف فرش را در كنار هم نگه مي‌دارا‌هستند. به عبارت ديگر ريشه فرش ماشيني بعد از آحاد شدن بافت فرش، روي آن دوخته مي گردد، درحال حاضر آن كه ريشه‌هاي فرش دستباف بخشي از فن‌هاي تار ميباشد.

فرش ماشيني
فرش ماشيني معمولاً با ماشين نساجي بافته مي‌گردد. ماشين نساجي دستگاه بزرگي ميباشد كه با برق فعاليت مي‌نمايد و با رايانه در اختيار گرفتن مي گردد. در سود فرش ماشيني به‌سرعت و با موادي همانند الياف تصنعي، ابريشم و پشم تصنعي و مصنوعي، آكريليك، پلي استر، نايلون و پلي پروپيلن بافته ميگردد. كارگاه‌داران معمولاً كارايي نميكنند كه فرش ماشيني را مشابه به فرش دستباف ساخت نمايند و بي‌نقص بودن فرش ماشيني نشان آن ميباشد كه به دست آدم بافته نشده ميباشد.

ارزش فرش
ارزش فرش دستباف و ماشيني از زمين تا افق با هم تفاوت دارااست. فرش دستبافت بسيار گران ميباشد، البته فرش ماشيني ارزان‌خيس ميباشد و قادر است جايگزين مناسبي براي ميزان دارايي‌هاي نادر باشد.

دوام فرش
ارتفاع قدمت فرش ماشيني به طور تقريبً بيست سال يا اين كه حتي كمتر ميباشد، دوام فرش ماشيني به كيفيت و الياف به فعاليت برده گرديده براي بافت آن بستگي داراست. اما فرش‌هاي مرغوب ماشيني، مانند فرش‌هاي ساخت و ساز گرديده با پشم، به شرط آن كه به نيكي از آنان مراقبت گردد، قدمت بسيار بيشتري دارا هستند. فرش ماشيني، حتي در‌صورتي‌كه كيفيت بالا باشد، ارزشي براي كلكسيونرها ندارد. فرش دستباف معمولاً با مواد طبيعي، مانند ابريشم، پنبه، كنف و پشم بافته ميشود. در اكثر فرش‌هاي پشمي، از نخ ابريشمي نيز براي جلوه دادن به نقشه فرش و زيباتر كردن آن به كارگيري ميشود. فرش دستبافت دوام بسيار بالايي داراست و در صورتي‌كه كيفيت بالايي داشته باشد و به خير از آن محافظت گردد، ساليان سال قدمت خواهد كرد. در صورتي فرشي ديديد كه در پرزهاي آن پشم با پليمرهاي سنتزي، پلي اولفين يا اين كه پلي پروپيلن ادغام گرديده بود، فرش به احتمال زياد ماشيني ميباشد. در‌صورتي‌كه حتي با اعتنا به‌اين نكات هم نتوانستيد فرش دستباف را از فرش ماشيني تشخيص دهيد، قطعاً از كارشناسان خبره فرش ياري بگيريد. همينطور با مراجعه به دكان‌هاي داراي اعتبار فرش مي توانيد خريد مطمئني داشته باشيد. پيش از خريد قطعاً در رابطه دكان تحقيق فرماييد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۵:۴۸ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

چگونه انواع لكه ها را از روي فرش پاك كنيم ؟

پيش از هر اقدامي سريعا  شماره قاليشويي در مشهد با استعمال از يك قاشق شربت را از روي سطح فرش توده فرماييد. بعد يك اسفنج را تر كرده و آن را روي محل لك گرديده بكشيد ، ممكن ميباشد موردنياز باشد اين كار را يك سري توشه تكرار نمائيد تا لكه شربت بطور بدون نقص منزه خواهد شد. در‌صورتي‌كه با اجرا اقدامات بالا همچنان لكه شربت منزه نشد مي‌توانيد از محلول الكل و سركه به نسبت متساوي استعمال فرمائيد. در‌اين حالت مي بايست محلول را به وسيله يك اسفنج روي محل متبوع بمالد تا به طور كامل تميز گردد.
طريق تزكيه لكه شكلات بر روي فرش
طريق اوليه :
شايد بتوان اظهار‌كرد شايسته ترين و سريع ترين رويكرد خانگي براي تزكيه لكه شكلات از روي فرش ، به كارگيري از محلولي هست كه مي توانيد آن را از مخلوط سه جام آب ، يك قاشق سفيدكننده و حدود يك استكان سركه سپيد تنظيم كنيد. برخي اشخاص مقداري شامپو نيز به‌اين محلول اضافه ميكنند. در غايت بهتر ميباشد بخش لك گرديده را با مقداري آب و شامپو شست و شو دهيد.

شيوه دوم :
در بالا بهتر ميباشد با استعمال از يك قاشق يا اين كه حتي دست تا جايي كه قابليت و امكان داراست تكه ها و قسمتهايي از شكلات را از روي سطح فرش برداريد.
در‌حالتي كه كه شكلات يا اين كه آب نبات ريخته گرديده روي فرشتان خيلي محكم گرديده و به راحتي مستقل نميشود ، مي توانيد نصيب متبوع را با آب سرد تر كنيد و شكيبايي فرماييد تا پاره اي قابل انعطاف خيس خواهد شد بعد آن را از روي فرش برداريد.
پس از برداشتن قسمتهاي مازاد شكلات از روي فرش نوبت به شستشو و لكه زدايي اساسي مي رسد. براي اين مراد مي‌توانيد از مخلوط يك قاشق غذاخوري آمونياك ، مايع تميز كننده و يك فنجان آب محلول قابل قبولي را تنظيم فرماييد.
در‌اين مرحله ، محلولي كه تهيه و تنظيم كرديد را باطن يك آبپاش بريزيد و به آرامي بر روي لكه ها اسپري فرماييد. كافيست ۱۰ دقيقه حوصله كرده و آن‌گاه با يك دستمال پاك آن را پاك كنيد.
در غايت نيز با به كارگيري از جارو برقي فرشتان را جارو بزنيد تا بصورت بي نقص منزه خواهد شد.
شيوه تزكيه لكه ميوه و نوشيدني بر روي فرش
براي از في مابين بردن لكه هاي نوشيدني و يا اين كه لك نتيجه ها از ريخته شدن ميوه ها بر روي فرش مي توانيد از راهكارهاي پايين به كارگيري نمائيد :

بهتر ميباشد در اولِ فعاليت خيلي سريع پيش از نفوذ بي نقص نوشيدني به فرش آن را با امداد يك قاشق از سطح فرش گردآوري فرمائيد.
بعداز روي هم گذاشتن نوشيدني ريخته گرديده يك اسفنج را به آب سرد آغشته كرده و روي لكه بكشيد ، در غايت نيز محل متبوع را با شامپو فرش شست و شو دهيد و اذن دهيد تا تماما كم آب گردد.
براي آب ميوه هاي رنگي كه ممكن ميباشد مقاوم خيس باشند از يك يا اين كه دو قطره ريكا به كارگيري نماييد. ريكا را روي لكه بريزيد و با يك دستمال روي آن آهسته و بصورت ضربه اي بزنيد تا لكه بي نقص از در ميان برود.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۹:۰۰ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي فرش دستباف خوب

قبل از كيفيت و مرغوبيت فرش دستباف  شماره قاليشويي در مشهد در هنگام خريد اين جنس ، نكته بسيار داراي اهميت ديگري كه براي مشتريان اساسي ميباشد ، دقت به طرح و نقش اين فرآورده مي باشد. توجه داشته باشيد در صورتي‌كه بخواهيد فرش دستباف اهل ايران را خريداري نمائيد مي بايست بدانيد كه در مجموع طرح و نقش در قالي اهل ايران دربرگيرنده مفاد پايين مي گردد :

طرح و نقش فرش دستباف

طرح فرمان روا عباسي
طرح اسليمي
طرح افشان
طرح بته جقه
طرح درختي
طرح شكارگاه
طرح قابي
طرح تركمن و بخارا
طرح گل فرنگ
طرح ماهي درهم
طرح محرابي
طرح محرمات
طرح گلداني
طرح ايلي
طرح هندسي
طرح اثر ها باستاني و ابنيه اسلامي
طرح اقتباسي
طرح تلفيقي
قرائت مقاله روانشناسي رنگ ها در تعيين رنگ فرش
مواد به عمل رفته در فرش دستباف
يكي شاخص‌ترين مواقعي كه موجب محبوبيت و مشهوريت فرش دستباف اهل ايران گرديده‌است مواد استفاده شده در‌اين قالي‌ها ميباشد كه دارنده كيفيت و مرغوبيت بسيار بالايي مي‌باشند و اين فرمان در كنار زيبايي متاع گزينه اهميت مي باشد. يكي مواد به عمل رفته در تار و پود فرش دستبافت اهل ايران پنبه و پشم مي باشد كه‌اين نوع فرش و قالي به فرش يا اين كه قالي پشمي پر اسم و رسم ميباشد. همينطور مي‌قدرت اذعان كرد في مابين عشاير به مكان نخ از پشم استعمال مي گردد.

اشكال فرش دستباف
از اشكال فرش دستباف مي‌قدرت به مورد ها پايين اشاره نمود :

قالي تك تك ابريشم : پرز و چله آن از نخ ابريشم مرغوب بافته گرديده است.
گل ابريشم : نوع ديگري از فرش يا اين كه قالي دستباف ميباشد كه در عصر لبه‌ها و در نقش‌هاي آن به مكان پرز پشمي ، از ابريشم به كار گيري ميگردد.
قالي كف ابريشم : نوع ديگري از فرش دستباف ميباشد كه در موضوع آن به مكان پشم از ابريشم به كارگيري مي‌گردد.
سوف : نوع ديگري از فرش و قالي دستباف ميباشد كه موضوع آن از پود كلفت و نازك تشكيل‌شده ميباشد و نقش و گل و بوته پرزدار داراست.
فرش دستباف ابريشم
همان گونه كه گفته شد يك كدام از مواد به عمل رفته در قالي دستبافت اهل ايران نخ ابريشم ميباشد كه به صورت حتم چنين قالي از محبوبيت بالايي شامل است و هوا داران متعددي داراست. در كل مي‌قدرت خاطرنشان كرد فرش تبريز و كاشان جزو فرش‌هايي ميباشند كه معمولا از متاع پشم يا اين كه ابريشم ميباشد و اين فرمان موجب كيفيت بسيار بالاي توليد ها گرديده‌است. همينطور اعتنا داشته باشيد با دقت به اينكه اين نوع فرش از ابريشم ساخت و ساز گرديده است به طور طبيعي ارزش بالاتري نسبت به ديگر گونه هاي متاع داراست.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۲:۵۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

نكات اصولي براي شستن گليم در قاليشويي

گليم مثلا پايين اندازهايي ميباشد كه به جهت بافت حساس  شماره قاليشويي در مشهد و رنگ هاي طبيعي آن نياز به نگهداري هاي ويژه ميباشد. مراقبت از گليم و به صورت كلي صنعت هاي دستي داري مانند گليم و جاجيم و زيلو و يا اين كه منسوجات سنتي مانند خيمه شب بافي، ابريشم بافي و … حائز اهميت ميباشد و مي بايست به نحوه هاي اصولي شكل گيرد. در‌پي با بعضا از اصول شستشو و حفظ از گليم آشنا مي‌شوم.

 

منزل فرش دستباف جمهوري اسلامي ايران – عالم فرش : زيرانداز هاي مانند فرش و گليم به جهت جذب آلودگي بيشتر از فضا نياز به شستشوي ساليانه دارا هستند. گليم ها از آن جا كه دستباف مي‌باشند و الياف آنها با به كار گيري از رنگ هاي طبيعي رنگ كردن گرديده اند دارنده نازكي هايي مي باشند كه بايستي به هنگام شستشو مواظب آنان باشيم.

پيش از شستشو گليم را خاك روبي نماييد

از اب گرم به كارگيري نكنيد (براي خودداري از رنگ دهي الياف)

از مواد شسشتوي غير قليايي به كارگيري نماييد مانند پودر لباس شويي دستي يا اين كه شامپو فرش

از برس هاي زبر شستشوي فرش استعمال نكنيد چون به بافت و گره ها جراحت مي‌رساند (بهتر ميباشد براي شستشو از پارچه هاي زخيم به كار گيري نمائيد)

آبگيري را بي نقص اجرا دهيد

گليم را بعداز شستشو لوله نكنيد براي ساعتي پس از آبگيري آن را در به عبارتي درحال حاضر بر سطح صاف بگذاريد

پس از سپري شد يك ساعت گليم را پهن فرماييد تا كم آب گردد

نكاتي براي شست و شو و مراقبت از گليم

حفظ از گليم

از تابش بدون واسطه آفتاب به آن‌ها خودداري فرمائيد و هر چندين وقت يكبار مكان قرارگيري آن را تغيير‌و تحول دهيد

در‌صورتي‌كه گرايش داريد گليم را توده كرده و در جايي نگه داريد براي خودداري از بيد زدگي و حجوم حشرات پارچه اي سپيد و نخي روي آن پهن نمائيد بعد نفتالين پودر گرديده را روي آن بپاشيد و آنگاه گليم را به صورت لوله اي بپيچيد.

در شرايطي‌كه در بخش ها مرطوب گذران زندگي مي كنيد و گليم شما مبتلا بيد زدگي يا اين كه به عبارتي حجوم حشرات و تخم گذاري شان گرديده ميتوانيد نحوه هاي تحت را جاري ساختن دهيد:

گليم را به پشت در معرض آفتاب قرار دهيد (چون تخم حشرات دربين گره هاي فرش و گليم منزل مي نمايد)

گليم را در سرماي ۲۰ تا ۳۰ مرتبه ذيل صفر قرار دهيد


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۹:۲۱ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

صحيح ترين روش شستن فرش در خانه

فرش مزين‌قسمت منزل هاي اهل ايران ميباشد  شماره قاليشويي در مشهد اين كفپوش هم زيبايي منزل را دو چندان مي‌نمايد و هم گرما را به منزل ميبخشد. فرش آلوده و كثيف و چرب ظواهر بسيار نامناسبي به منزل مي دهد. از طرفي موقعيت پرورش اشكال باكتري‌ها در فرش‌هاي آلوده و پلشت مهيا ميباشد. شستن فرش جز آن مجموعه از كارهاست كه مي بايست هر يكسري سال يكبار صورت بپذيرد. البته بدون‌شك در طي سال دست كم چنددفعه نياز به لكه گيري خواهد بود. قرار ميباشد از طريق شستن فرش به شما بگوييم و نكاتي كه در‌اين عمل مي بايست مد لحاظ قرار دهيد. پس در حالتي‌كه قصد شستن فرش در منزل را داريد اين مقاله تارنما باربري سپند توشه را دنبال نمائيد.

پيش از شستشو به بافت فرش دقت فرماييد
فرش اكثر منزل‌هاي اهل ايران، ماشيني و غير دستباف ميباشد. فرش دستباف كيفيت بسيار بالايي دارااست و صرفا فرشي ميباشد كه با پا تناول كردن‌هاي پياپي زيبايي آن مضاعف ميشود. البته نحوه شستن فرش ماشيني و دستباف متعدد ميباشد.

عموما فرش‌هاي جان دار در بازار به دو گروه تحت تقسيم مي گردند:

فرش دستباف
فرش ماشيني
شستشوي فرش شستشوي فرش
فرش ماشيني
در‌صورتي‌كه توجه كرده‌باشيد فرش‌هاي ماشيني به صورت معمول دارنده بافت منظم و مستحكمي مي باشند. اين نوع فرش از الياف تصنعي و مصنوعي و با منفعت‌گيري از امكانات صنعتي توليده شده است و به صورت معمول مقاومت بيشتري در قبال شوينده‌هاي قليايي دارا هستند. ولي به كار گيري از شوينده‌هاي قليايي به رنگ شالوده فرش نيز متعلق ميباشد.

در‌صورتي‌كه رنگ پيروز تاروپود فرش پر‌نور ميباشد بهتر ميباشد مواد شستشو خنثي استعمال شود. در‌صورتي‌كه رنگ پيروز فرش تيره ميباشد به كار گيري از ماده هاي شوينده قليايي مشكلي ندارد.

همينطور بافت فرش‌هاي ماشيني متراكم خيس از فرش‌ دستباف ميباشد. به همين برهان با خاطر راحن ميتوانيد فعاليت شستشو فرش را به قاليشويي‌هاي صنعتي بسپاريد و وقت و انرژي خويش را براي شستشو فرش صرف نكنيد.

فرش دستباف
فرش دستباف نماد و نام و نشان ملت جمهوري اسلامي ايران ميباشد. در‌صورتي‌كه در منزل يا اين كه دفتر كار خويش يك فرش دستباف داريد خوش‌بحالتان ميباشد. البته محافظت اين زيبايي مقداري نقص‌ ميباشد. فرش‌هاي دستباف نسبت به فرش ماشيني الياف حساس‌تري دارا هستند. به همين ادله طرز شستن فرش دستباف مقداري متعدد از فرش ماشيني ميباشد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۷:۰۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

چگونه فرش ابريشمي را در منزل بشوييم؟

جهت ارتقاء قدمت و زيباي فرش خويش، بهتر ميباشد اين سبك فرش‌ها را به جهت بافت حساس آنان در جاي ‌هاي لبريز رفت و آمد و در معرض بدون واسطه نور و روشنايي خورشيد قرار ندهيد.  شماره قاليشويي در مشهد  حد قابليت و امكان براي جارو كشيدن آن از جاروي دستي به كارگيري نمائيد و در شكل به كار گيري از جاروبرقي، نيروي آن را نادر و فرش را سواي برس مكش جارو نماييد.
در شكل ريختن مايعات بر روي فرش و ساخت لكه، بهتر ميباشد به عبارتي موقع جهت نظافت كردن لكه مبادرت فرمائيد. اين عمل بهتر ميباشد بوسيله يكدست پاك سپيد و يك تميز كننده ملايم شكل گيرد .
بهتر ميباشد فرش را دستكم هر سه ماه يكبار رمز و ته نمائيد و از قرار دادن شي ها نمدار و مرطوب بر روي سطح آن به شدت دوري كنيد.
توده بندي
رنگ پس دادن در شستشوي فرش ابريشم در خانه قادر است ايراد ساز باشد و بهتر ميباشد براي نگهداري زيبايي فرش شستشوي آن را به كارشناس بسپاريد. نكات و طرز شستشوي فرش ابريشم تصنعي را به معمولي ترين صورت برايتان شرح داديم. در‌صورتي‌كه با اين حالا، در جاري ساختن آن بوسيله خويش در خانه مبتلا شك وترديد مي‌باشيد؛ مطلقاً با متخصصين با تجربه بازار آنلاين "سرويس از ما" امداد بخواهيد. شما مي توانيد همين هم اكنون بصورت به طور كامل بدون‌پول ارزش بگيريد.


دقت نماييد كه فرش‌هاي ابريشمي و پشمي را برخلاف فرش‌هاي صنعتي ساده نبايد با آب داغ بشوييد و دماي آب بايد سرد و ولرم باشد. در صورتي در تست رنگ متوجه شديد كه فرش شما رنگ پس مي‌دهد، آن را از گذشته خيس نكنيد به اين دليل كه ممكن است قسمت‌هاي روشن رنگ بخش‌هاي تيره را بگيرند و جلوه فرش از بين برود.

استعمال از شامپو فرش خانگي يا تميز كردن فرش با سركه در روند لكه بري و تزكيه فرش ابريشم بايستي برر طبق امر شستشوي اين مال كف پوش صورت گيرد. در غير اينصورت ممكن مي باشد جراحت با بافت فرش و از في مابين رفتن رنگ و الياف آن را به دنبال داشته باشد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۴:۱۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

هنگام خريد فرش، يك كارشناس فرش باشيد

نكاتي كه هنگام خريد فرش اهل ايران بايستي مدنظر قرار گيرند  شماره قاليشويي در مشهد در زمينه ي خريد فرش آپشن هاي بسيار متعددي وجود داراست كه خريد را مشقت بار مي نمايند.در او‌لين گام كه شما در هاو كن يو فرا مي‌گيريد و براي خريد مي بايست به ان توجه نمائيد، خريدار مي بايست واحد سنجش دارايي ي خويش را مدنظر قرار دهد.آنگاه با دقت به مكاني كه قرار ميباشد فرش در آن قرار گيرد،سايز موردنظر خويش را مشخص و معلوم نمايد. فرش هاي اهل ايران در سايز بندي ها ي متعدد جانور هستندو ارزش هر فرش با اعتنا به ارتقاء سايز فرش بالا مي رود، پي بردن اين كه براي چه فضايي قرار ميباشد فرش گزينش خواهد شد ، مي‌تواند محدوده ي انتخابي شما‌را معلوم خيس نمايد؛ مرحله ي بعدي، تعيين مورد ي مطلوب از نظر كيفيت،دوام،سن فرش و با اعتنا به ميزان دارايي و سايز لازم ميباشد.
كيفيت فرش اهل ايران
گونه هاي فرش هاي اهل ايران دارنده كيفيت قابل توجهي مي‌باشند كه‌اين كيفيت ارتباط ي مستقيمي گرانبها بالاي اين فرش ها دارااست.دست اندركاران انتخاب كننده ي كيفيت فرش،در تراكم گره ها،مال پشم و رنگ هاي بكار رفته در آن خلاصه مي گردند.
فراواني گره هاي فرش
تراكم گره هاي فرش،تعداد گره هاي جان دار در يك اينچ مربع فرش است، كه يكي‌از بزرگترين موادتشكيل دهنده تشخيص كيفيت فرش ميباشد.بطور معمول در فرش هاي اهل ايران،تراكم گره ها در سختي ۳۰ تا ۳۰۰ گره در هر اينچ مربع ميباشد.فرش هاي ۳۰ گره،بسيار ضمخت و بي كيفيت خواهند بود،همچنين فرش هاي ۳۰۰ گره،بسيار نازك و با باكيفيت مي باشند وطبيعتأ بها بسيار بالايي نيز دارا هستند.
پشم سلامت ،شم نيكي را منتقل مي نمايد
آب و هواي متعادل و خوب،تغذيه ي مطلوب حيوان‌ها، پشم توليدي درخشان و مرغوبي را پيرو خواهد داشت، به هنگام خريد فرش دست خويش را روي بافت فرش بكشيد؛پشم خوب، پشمي ميباشد كه سطح آن قابل انعطاف و هموار باشدو خير كم آب و آسيب پذير!.ميتوانيد فرآورده و جاي ايجاد پشم راازفروشنده بخواهيد.پشم هاي توليدي كشورهاي نيوزلند و تبت مرغوبترين نوع پشم ها ميباشند.در صورتيكه كه پشم فرش بسيار قابل انعطاف و درخشان بود ،توجه نماييد كه ممكن ميباشد فرش توليدي از پشم هاي نامرغوب و تصنعي و در عين هم اكنون ارزان بها متاع سرزمين چين باشد.
فرش با پشم تنيده گرديده با دست يا اين كه ماشين


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۲:۴۶ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

روش تشخيص فرش اصل از غير اصل و پلاستيكي

يك كدام از فريبنده ترين جنبه هاي محاسبه فرش هاي اهل ايران، پيدا كردن قصه هاي مخفي در پشت نقش و نگارهاي بغرنج ي منقوش در آن ميباشد. شماره قاليشويي در مشهد  گويي كه تاريخ به وسيله بافنده هاي آن باطن نقش و نگارهايش ضبط گرديده باشد.
• دست آوردها و ازدست رفتگان جنگي
• رهبران اصلي و تأثيرگذار
• خرافات و موهومات
• روايت هاي عاشقانه
• مذهب
امروزه در كشور‌ايران بيش تر از چهار هزار نوع متفاوت فرش ايجاد مي گردد كه اشكال آن در طرح و نقش ها بسيار مشابه به هم و متعلق مي‌باشند و از معاني يكساني تبعيت مي نمايند،طرح هايي متشكل ازخطوط بي واسطه،منحني،اشكال گل ها،حيوان ها،پرندن ها در رنگ هاي متفاوت و …
قرمز رنگ ،رنگ دوستداشتني بكار رفته در بيشتر فرش هاي اصيل اهل ايران ميباشد كه طيف هاي متفاوت اين رنگ را به وفور در نقش و نگارهايش مي بينيم،از قرمز رنگ آلبالويي گرفته تا (قرمز‌رنگ اسكارلت)قرمز‌رنگ متمايل به زردرنگ و ارغواني.

آبي رنگ،نيز يكي‌از بيشترين رنگ هايي ميباشد كه در فرش اهل ايران بكار رفته ميباشد.آبي رنگ نيلي ،بيشترين نوع رنگ آبي‌رنگ ميباشد كه اكثر اوقات تحت عنوان رنگ مسئله فرش اهل ايران را مزين مي نمايد.
فرشهاي اهل ايران دارنده طرح ونقش هاي بسيار منحصربفردي ميباشند كه‌اين طرح ها در زمان تاريخ و بمرور فرصت تغييرات اندكي داشته اند.بخش اعظمي از اين طرح ها از نسل هاي پيشين ي خانواده ي بافنده به آن ها منتقل گرديده‌است.
طرح فرش اهل ايران معمولا يك كدام از چهار سيرتكامل طرح اصلي مطرح ميباشد.فرش با طرح سراسري،طرح يك طرفه،طرح تقسيم بندي گرديده.و يا اين كه طرح مدالين مركزي .
نقش و نگارهاي بكار رفته در طرح فرش هاي اهل ايران معمولا هرمورد معاني متفاوتي دارا هستند،همچنين با آشنايي اين نقش و نگارها، مي اقتدار مملكت توليد كننده ي فرش را تشخيص اعطا كرد.
شايد، يك كدام از شناخته گرديده ترين طرح هاي اهل ايران،نقش قوس نماز باشد كه بيشتر در فرشي كاربردي به اسم سجاده بكار مي رود. يكي‌از ديگر از نقش هايي كه به وفور در فرش هاي اهل ايران بكار مي رود، نقش درخت معاش ميباشد كه تجلي معاش ابدي و جاوداني ميباشد،اما اين طرح بيشتر در فرش هاي مرتبط با شهرهاي اصفهان قم و تبريز بكار مي رود.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۰:۵۱ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

انفجار ctr سايت و ارتقا رتبه گوگل در 7 روز

صفحه 1 گوگل رديف 1 گوگل ديگر رويا نيست .

با بسته هاي جستجو و كليك ارگانيك گوگل نسخه كولاك ctr تك تك كلمات كليدي سايت خود را منفجر كنيد !(99.9% CTR)! (تبديل رويا به واقعيت) براي اولين بار توسط شيك رنك ممكن شد در گذشته ارتقا CTR بيش از 10 درصد ممكن نبود و همچنان در هيچ سايت و بسته ديگري امكان پذير نخواهد بود با بسته هاي ابتدايي آغاز كنيد تا به باور اين افتخار پي برده سپس انفجار واقعي را در گوگل بصورت حرفه اي براي كليه كلمات كليدي سايتتان را رقم بزنيد.

فرض كنيد در يك بسته كليك گوگل نسخه كولاك فقط 100 نفر عبارت كليدي سايت شما را جستجو كنند و 100 كليك صورت بگيرد نسبت جستجو و نرخ كليك منجر به افزايش 100% Average CTR مي گردد .

اين فرايند بكلي به گوگل واكنش مثبت و تعامل بازديد كننده گان نسبت به سايت را با جستجو و كليك باكيفيت و ارگانيك ثابت مي كند و بلعكس اگر نرخ جستجو و كليك سايتي در نتايج جستجو گوگل ضعيف باشد با افت و كاهش CTR روبرو بوده و جايگاه كلمات كليدي و سايت تنزل پيدا خواهد كرد.

نكته:

  1.  در اين سرويس كليه جستجو ها و كليك ها از نتايج فارسي با كاربران و IP هاي ايراني خواهد بود كه Dwell Time و زمان ماندگاري هر يوزر از لحظه جستجو و كليك تا خروج از سايت نيز حداقل از 30 ثانيه شروع مي شود و در بسته هاي ويژه تا 2,5 دقيقه متفاوت خواهد بود .
  2.  با توجه به اينكه ما از اين سرويس در پروژه هاي خود استفاده مي كنيم ظرفيت اين سرويس محدود بوده و غير قابل تمديد است

سرويس جستجو و كليك ارگانيك گوگل نسخه كولاك چه كاربردها و امكاناتي دارد :

  • انفجار و ارتقا فوري و همزمان Total Impressions , Total Clicks
  • انفجار و ارتقا فوري 99.9% Average CTR نمونه 1 نمونه 2
  • انفجار و ارتقا فوري Average position
  • ارتقا فوري رتبه سايت و كلمات كليدي در گوگل تا رديف برتر Google
  • ارتقا رنك الكسا ايران و جهاني
  • قابليت انتخاب نوع آي پي ايراني يا خارجي
  • قابليت انتخاب محيط جستجو موبايل يا دسكتاپ
  • قابليت ثبت آمار و نمايش در گوگل سرچ كنسول و Alexa

برچسب: ارتقا ctr،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۷:۴۶ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

انواع فرش از نظر شانه و تراكم

در طرح افشان، لچك و ترنج حذف گرديده است و با مراقبت لبه كناري، در اواسط فرش طرح گل و ساقه و برگ مشاهده ميشود. در طرح خشتي، سطح ها داخلي به مستطيل‌هاي هم اندازه تقسيم ميگردد و در درون هر مستطيل نقشه‌اي بافته ميشود. تكراري نبودن طرح درون آجر‌ها نشان مرغوبيت نقشه ميباشد.  شماره قاليشويي در مشهد علاوه بر اين فرش‌ها، طرح‌هاي ديگري نيز وجود داراست كه در شهرهاي متفاوت كشور‌ايران بافته ميشوند و از آن پاراگراف مي قدرت گبه، فرش‌هاي تركمن و … را اسم موفقيت.
فرش‌هاي دست باف را مبتني بر نوع الياف مصرف شده در بافت آن ها نيز مي‌قدرت گروه بندي كرد. كالا اليافي كه در بافت فرش‌هاي بافت دست به عمل مي رود را به دنبال معرفي خوا هيم كرد:
1- فرش‌هاي بافته گرديده از ابريشم
فرش‌هاي دست بافتي كه با الياف ابريشم بافته مي‌شوند ارزش بسيار بالايي دارا هستند البته كيفيت آنان بسيار خوب ميباشد. يك كدام از تفاوت هايي كه في مابين فرش ماشيني ابريشمي و فرش بافت دست ابريشمي وجود دارااست، قابليت استعمال از الياف تصنعي در بافت فرش‌هاي ماشيني ميباشد درحاليكه در بافت فرش‌هاي دست باف صرفا از الياف ابريشم به كارگيري مي شود. اما قابليت استعمال از الياف تصنعي در فرش‌هاي بافت دست هم وجود دارااست ولي نسبت به فرش‌هاي ماشيني معدود‌خيس ميباشد.

2- فرش‌هاي بافته گرديده از پشم
فرش‌هاي بافته گرديده با پشم از حيث ارزش نسبت به فرش‌هاي ابريشمي ارزان‌خيس مي‌باشند. اگرچه فرش هاي دستبافت پشمي نازكي و و ريز بافي كه در فرش‌هاي ابريشم به عمل رفته ميباشد را ندارند البته از آن‌جا كه ارزش كمتري دارا هستند، ايده ها متعددي را به سوي خويش جلب نموده اند.
مزايا و معايب فرش دستبافت
يك كدام از اصلي ترين مزاياي فرش هاي دستبافت عدم به كارگيري از الياف تصنعي و مصنوعي در تهيه و تنظيم و ساخت آن ميباشد كه سبب ساز ميشود تا آسيبي به سالمي شما وارد نشود. همينطور پرز اين نوع از فرش ها بسيار قابل انعطاف و شل ميباشد و مانند يك تشك قابل انعطاف كار مي نمايد. از طرفي به جهت اينكه فرش بافي هنري ديرينه در كشور‌ايران ميباشد و تنوع رنگ و نقش متعددي كه در فرش ها وجود داراست منجر ميگردد تا حسي روح نواز و دلچسب در شما توليد خواهد شد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۹:۰۳ توسط:علي موضوع: نظرات (0)