مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

شوینده خانگی و طبیعی ماشین فرش شویی

 

شوینده خانگی و طبیعی ماشین فرش شویی
در صورتیکه برای شستن فرش از ماشین فرش شویی استعمال میکنید شماره قالیشویی در مشهد دیگر مورد نیاز وجود ندارد از شامپوفرش های شیمیایی استعمال نمایید. پیرو دستورالعملی به شما معرفی میکنیم که میتواند برای شستشو عالی باشد. شما نیز میتوانید این شیوه را با مواد ارزان مو جود در منزل تهیه و تنظیم نمایید.

مواد مورد نیاز:
2 قاشق غذاخوری آمونیاک
یک قاشق چایخوری ریکا
2 فنجان الکل
یک سری قطره از روغن گیاهی دلخواه
مواد ما یحتاج را در یک سطل ترکیب نمایید و آنگاه آن را با آب گرم پرکنید و این محلول را به مخزن ماشین فرش شویی خویش اضافه نمایید.

این ادغام غلیظ وجود ندارد به این ترتیب نیازی به اضافه کردن آب مازاد در مخزن نخواهید داشت. این محلول خیر فقط برای شستشوی فرش بلکه برای نظافت کردن کف منزل و گرمابه نیز به کارگیری می‌گردد.

 

اسپری شستشوی فرش
با وجود نوباوه در منزل فرش ها زود به زود لکه دار میگردند. شامپو فرش های تجاری جانور در بازار مواد سمی شیمیایی را به سیستم تنفسی اعضای خانواده وارد می نماید و به سالمی جراحت خواهد زد.

به کارگیری از این اسپری خانگی سهل وآسان بوده و آلودگی و لکه های فرش را ازبین می‌برد. این محلول همینطور برای شستشوی فرش و دیگر تشک های محکم به عمل می رود.

مواد مایحتاج:
یک فنجان سرکه سپید مقطر
2 فنجان آب گرم
2 قاشق چای خوری نمک
15 قطره روغن گیاهی دلخواه
آب و سرکه را داخل یک بطری اسپری بریزید. نمک و روغن را نیز اضافه نمایید و درب پیاله را ببندید و به خیر و خوبی حرکت دهید تا مواد به خیر و خوبی ادغام شوند.

اذن دهید فرش تماما کم آب خواهد شد تا مواد موءثر واقع شوند. فرش را جاروبرقی بکشید تا گرد وخاک و آلودگی از فی مابین برود.

این مواد را می‌توانید برای شستشوی پرده و مبلمان نیز به عمل ببرید.

 

شوینده خانگی مرکبات
اکثری از شامپوفرش های تجاری جان دار در بازار از آنزیم برای از در بین بردن لکه و آلودگی به کارگیری می نمایند. پیرو یک راهبرد آنزیم دار به شما معرفی گردیده‌است.

تنظیم این نحوه پاره ای وقت و طاقت میخواهد ولی بعد از به کارگیری از سود آن شگفت زده خواهید شد.

مواد موردنیاز:
7قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
یک و یک دوم فنجان پوست لیمو و پرتقال
یک لیتر آب
یک شیشه یا این که بطری گران قدر برای ترکیب کردن مواد
شکر قهوه ای را در کاسه متبوع بریزید. پوست لیمو و پرتقال را اضافه فرمایید و در غایت آب را اضافه کرده و درب پیاله را ببندید. کاسه را به خیر جنبش دهید تا مواد با یکدیگر ادغام شوند و آن گاه درب کاسه را نصفه گشوده بگذارید.

این عمل سبب می گردد تا گازهای مازاد بیرون گردیده و پیاله منفجر نشود. این محلول را تا 3 ماه به هم اکنون خویش رها فرمایید. بعداز سپری شد 3 ماه محلول را در کاسه اسپری ریخته و روی لکه ها اسپری نمائید و با یک دستمال پاک و کم آب لکه ها را پاک فرمایید. مدتی حوصله فرمائید تا فرش کم آب خواهد شد و آنگاه جاروبرقی بکشید تا آلودگی ها از دربین بروند.

 

محلول پراکسید هیدروژن و جوش شیرین
پراکسید هیدروژن برای نظافت کردن لکه و آلودگی میباشد. در شرایطی‌که در نصیب منزل داری نمناک اشاره گردیده است زمانی آن را با جوش شیرین ادغام فرمائید می‌توانید عطر را نیز از در بین ببرید. مخلوط این دو ماده با یکدیگر یک شامپو فرش عالی را می سازد.

مواد ما یحتاج:
یک فنجان جوش شیرین
یک دوم فنجان پراکسید هیدروژن
یک قاشق چای خوری ریکا
نخست جوش شیرین را روی لکه ها بریزید، پراکسید هیدروژن را با ریکا داخل ظرفی ترکیب نمایید و به ندرت به جوش شیرین اضافه فرمائید و آن گاه با مسواک یا این که برسی قابل انعطاف روی لکه ها بمالید و با حوله یا این که دستمالی کم آب آن را منزه فرمایید و به بازه زمانی 10-15 دقیقه حوصله نمایید و آن‌گاه آن بخش را جاروبرقی بکشید. در شکل سرسخت بودن لکه ها این طرز را تکرار فرمائید.

شما میتوانید از خاک دیاتومه هم استعمال فرمایید و آن را روی لکه فرش بمالید که بعد از چندین ساعت لکه از در میان می رود.

*داشتن فرشی پاک و عاری از لکه و عطر؛ فارغ از استعمال از شامپوفرش های شیمیایی تجاری نیز ممکن میباشد. با دستور کار های فوق میتوانید یک شامپوفرش خانگی و سازگار با دور و بر زیست داشته باشید و از تمیزی فرش های تان لذت ببرید.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۹:۲۶ توسط:علی موضوع: نظرات (0)