مرجع تخصصي قالي و قاليچه مرجع تخصصي قالي و قاليچه .

مرجع تخصصي قالي و قاليچه

فرش دورو چيست؟


كشور ايران از ديرباز مهد هنر بي سابقه قاليبافي بوده ميباشد و در هر نقطه كشور‌ايران اين هنر توسعه يافته و توانسته شايسته ترين، خاص ترين و زيباترين فرش ها را ايجاد و به مجموع نقاط دنيا صادر كند. فرش ابريشم دورو يك كدام از بي نظيرترين و اختصاصي به فردترين فرش هاي دستبافت اهل ايران مي‌باشد. سوالي كه ذهن طرفداران هنر قاليبافي را سرگرم ميكند،چگونگي بافت اين فرش گران بها مي باشد قاليشويي غرب مشهد تحت عنوان ارائه دهنده سرويس ها نوين قاليشويي در مشهد در‌اين نوشته ي علمي پاسخگوي سوالهاي شما عزيزان خواهد بود با ما ياروهمدم باشيد.

فرش دورو چه مي‌باشد؟
داراي اسم و رسم ترين طرح فرش دورو
بافت فرش دورو بيشتر در بخشها خراسان شمالي بين قوم و قبيله تركمن ترويج دارااست . به كارگيري از نقش و ادغام بندي خوشگل سبب گرديده كه‌اين فرش به يك اثر هنري و پر ارزش تبديل خواهد شد. دو نوع از معروفترين طرح هاي بافت فرش دورو ترنج و چهار فصل مي‌باشد . بعدها فرش دورو در اصل كوچك ميباشد به همين برهان بافت آن مستلزم صرف وقتي بيشتر و دقتي فراتر از بافت ديگر فرش ها مي‌باشد.

چله كشي فرش
پيش از اينكه بخواهيد درباره‌ي چله كشي فرش دورو  شماره قاليشويي در مشهد اطلاعاتي داشته باشيد نخست بايستي بدانيد چله كشي چه مي باشد ؟ جواب اين پرسش در مقاله‌ها گذشته آورده گرديده است كه توصيه مي‌كنيم نخست در زمينه ي اصول چله كشي مطالعه اي داشته باشيد. چله كشي مهم‌ترين مرحله خلق و خوي فرشي قشنگ ، كيفيت خوب و هنري مي‌باشد زماني چله اصولي كشيده خواهد شد فرش هم اصولي و طبق نقشه بافته مي گردد و در غايت فرشي منحصربه‌فرد و قشنگ روانه بازار مي‌شود. چله كشي فرش دورو به دو طرز اثبات و گردان ايفا مي‌گيرد.كه محاسبات انجام يافته براي هردو نحوه يكي‌از ميباشد و در اصل در اواسط دار قالي قرار مي گيرد .

وسايل موردنياز براي چله كشي
مهم‌ترين وسيله براي آغاز چله كشي چهار چوب فلزي يا اين كه چوبي بي نقص مي باشد كه قرار ميباشد تار هاي چله بر آن سوار شوند اين چهار چوب يا اين كه دار در سايز ها و گونه هاي مختلفي در بازار جان دار مي‌باشند كه بافنده با اعتنا به نياز خويش آن را تنظيم ميكند البته معمول ترين دار ها، سبك عمودي و افقي مي باشند. بعداز تهيه و تنظيم دار قالي نوبت به تهيه و تنظيم نقشه فرش مي‌رسد هر كس قرار ميباشد چله كشي را اجرا دهد بايستي نقشه خوان نيكي باشد تا با دقت به تعداد گره تار هارا در كنار هم سفت و اصولي بر روي دار سوار نمايد آخري وسيله نخ مي باشد . نخ با كالا هاي پنبه اي ، ابريشم و كرك با دقت به ذوق وسليقه بافنده و يا اين كه توصيه مشتري تعيين مي شود.

چله كشي فرش دورو
درحال حاضر بعد از تهيه و تنظيم اسباب ما يحتاج نوبت به چله كشي فرش دورو مي‌رسد. از يك زهوار براي چله كشي فرش دورو اثبات ياري گرفته مي گردد. در‌اين نوع چله كشي نخست تعداد گره‌ها با دقت به نقشه به حساب آوردن مي‌ شود و بعد داخل دار يك زهوار بسته مي‌گردد. در‌اين طرز محور درنظرگرفته شده براي گردش امور به‌ صورتي ميباشد كه در آستانه عمل از ذيل دار در صدر ، اولي گره ساخت و ساز خواهد شد و بعداز ذيل زهواز نخ متبوع عبور داده ميگردد و از بالاي راز دارقالي به ذيل دار پيامبر مي شود. بعد از آن بالاي زهوار به سوي تحت دار ارسال گرديده و پيچ مي خورد و اين عمليات تا نقطه نهايي تكرار مي‌ شود.‌

چله كشي فرش دورو
در چله كشي اثبات هر رفت و برگشتي كه ايفا مي گيرد يك گره محسوب گرديده البته در چله كشي گردان يك تار به حساب مي‌آيد. در چله كشي فرش دورو نوع گردان در در بين چله ها مسافت نيست در حالي كه در نوع اثبات فرش دورو به اندازه يك تار دربين چله ها مسافت رويت مي شود.

نكته : چله كشي اثبات اكثرأ براي بافت‌هايي كه كوچكتر از قد چهارچوب باشند آيتم استعمال قرارمي‌گيرد.

نكته اي اساسي در چله كشي فرش دورو

وقتي شما فرشي منحصر و سواي عيب را ساخت ميكنيدكه آحاد اصول چله كشي فرش دورو را رعايت كرده باشيد همانطور كه تا قبل از اين گفته شد يك كدام از مهمترين روند قاليبافي چله كشي آن مي‌باشد و اولي وسيله چله كشي دارقالي مي‌باشد پيش از هر كاري مي بايست دار قالي يا اين كه چهارچوب عاري از هر نوع برآمدگي باشد و رمز دار و ذيل دار بايستي موازي باشند. تقارن در محل قرار گيري چله نكته حائض اهميت ديگري ميباشد كه در حالتي‌كه رعايت نشود سنگيني چله به يك طرف انتقال ميابد و فرش كيفيت مناسب خويش را از دست مي دهد .

ما داعيه نمي‌‌كنيم كه شايسته ترين قاليشويي در مشهد هستيم ، ولي قادر خواهيم بود داعيه كنيم كه ارائه دهنده سرويس ها متمايز قاليشويي در مشهد هستيم .


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۹:۳۰ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

روش هاي برق انداختن فرش در منزل

برق پرتاب كردن فرش در واقع اقداماتي جهت پاك كردن فرش ميباشد بطوري كه شفافيت و درخشندگي و وضوح رنگ هاي قالي مانند روز اولين گردد كه آن را خريداري نموده ايد.

به پيشنهاد كارشناسان قاليشويي يك‌سري نحوه ذيل سفارش مي گردد:

ضمن اينكه سفارش مي گردد قاليشويي فرش ها به طريق هاي مردن با دستگاه هاي مكانيزه در افرا، فرش ها برق انداخته ميگردد اما طريق هاي خانگي كه به فرش شما آسيبي نزند را در‌اين نوشته‌ي علمي با هم مي‌خوانيم.

نخست به چندين طريق سهل وآسان و موءثر برق پرت كردن فرش در خانه اشاره ميكنيم:

تجمع گرد و خاك بر روي فرش و نفوذ در الياف باعث كدر شدن رنگ و افت زيبايي فرش مي گردد از اين رو جارو كشيدن تروتميز فرش توصيه ميشود چون علاوه بر مراقبت تميزي ظواهر و زيبايي آن نيز نگهداري ميگردد.
در شكل وجود هرگونه لكه اعم از رنگ، آدامس (تزكيه لكه آدامس از فرش)، روغن، چاي و قهوه، لكه خون، آب ميوه و… نسبت به زدودن لكه ها با دقت به اشكال نحوه هاي لكه گيري هر چه سريعتر مبادرت نماييد چون با سپري شد مجال لكه به بافت و رنگ فرش جراحت مي‌رساند.گهگاه بعد از حذف لكه آن  شماره قاليشويي در مشهد بخش از فرش پر‌نور خيس به لحاظ ميرسد در اين‌حالت سطح فرش را بوسيله پارچه اي مرطوب شستشو دهيد.مخلوط آب ولرم، سركه سپيد و جوش شيرين براي اكثر لكه ها پاسخ ميدهد.
لكه بر هاي شيميايي نيز اگر طبق راهبرد و اصولي به كارگيري گردند صد در صد موءثر مي باشند.
بوسيله يك برس دستي گرد و خاك و پرز هاي مازاد نشسته بر روي كناره هاي فرش را پاك فرمائيد.
در صورتي قصد برق پرتاب كردن فرش با شامپو فرش را داريد تا قبل از اين مبادرت فرش را بهتر جارو بكشيد ولي ادغام آب، شامپو فرش و شامپو تخم مرغي بي آلايش نيز فوق العاده ميباشد و به‌اين مراد كل سطح فرش را يك پارچه شامپو بزنيد و بعداز اتمام شغل باقي‌مانده مواد را با يكپارچه پاك از روي فرش گردآوري نماييد تا فرش كم آب گردد.
محلول هاي ما يحتاج براي برق پرت كردن فرش
برخي راه‌هاي رايج و بسيار اثرگذار در تشكيل داد محلول هاي خانگي جهت برق پرت كردن فرش در خانه:

جوش شيرين: جوش شيرين را با كمي آب ادغام فرماييد و روي فرش اسپري كنيد و بگذاريد يكسري ساعت بماند آنگاه روي فرش را جاروبرقي بكشيد اين محلول بسيار اثر گذار جهت برق پرت كردن فرش دستباف است.
محلول جوش شيرين براي برق پرتاب كردن فرش

محلول آب گرم و صابون خانگي مايع: به وسيله يك دست نخي پاك فرش را با محلول آب گرم و صابون خانگي مايع شستشو داده و آنگاه يك حوله كم آب را بر روي سطح فرش بكشيد.
محلول صابون خانگي ، آب گرم و سركه: با مخلوط يك قاشق صابون خانگي در يه خرده آب گرم و افزودن يك چهارم قاشق چاي خوري سركه به آن يك محلول فوق العاده قدرتمند جهت برق پرتاب كردن فرش دستباف و ماشيني سواي شستشو مهيا فرمائيد.
برف: برف به جهت آمونياك جان دار در آن يك ادغام مطلوب جهت برق پرتاب كردن فرش فارغ از شستن ميباشد كه گرد و غبار فرش دستباف را تماما از دربين مي‌برد.
لكه بري لكه آب ميوه و برق پرتاب كردن فرش بوسيله خمير دندان: خميردندان فاقد آب ژاور را بر روي يك مسواك بزنيد و بر روي لكه نوشيدني بكشيد.
لكه بري لكه خون: نخست روي لكه پاره اي آب ريخته تا خون از فرش خارج بيايد و آن‌گاه به وسيله حوله و يا اين كه دستمال نخي پاك آب مازاد فرش را بگيريد.
لكه بري لكه جوهر: يه خرده شير را با پودر ذرت مخلوط نمائيد تا وضعيت خميري پيدا نمايد و بوسيله يك مسواك خمير را روي لكه جوهر به آرامي بكشيد و بعداز اينكه خمير كم آب شد آن را بتراشيد در اين‌حالت لكه از در ميان مي‌رود و فرش شما درخشان و منزه گردد.
برق پرتاب كردن فرش با نحوه هاي خانگي

يك‌سري شيوه ديگر براي برق پرت كردن
يك سري نحوه ديگر برق پرت كردن فرش در صورتيكه بعداز شستن فرش با شامپو سود دلخواه را نتيجه ها نكرديد:

جوش شيرين را روي فرش ريخته و يك ساعت باقي بماند آن‌گاه فرش را جارو بكشيد.

ادغام مقدار متعددي نشاسته ذرت به همدم نمك را روي فرش بپاشيد و بعداز يك ساعت بوسيله جاروبرقي فرش را پاك فرمائيد.

مخلوط آب و سركه را به وسيله اسفنج به آرامي روي فرش بكشيد تا پاره اي مرطوب خواهد شد و بعداز كم آب شدن ادغام جوش شيرين و نشاسته ذرت را به وسيله يك برس روي فرش بكشيد و بعد از يك ساعت مواد را با جاروبرقي گردآوري كنيد و در انتها با يكپارچه تر كليه بخش هاي قالي را پاك نمائيد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۹:۰۳ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

داركشي فرش چيست؟

داركشي فرش براي از في مابين بردن كجي و حقيقت فرش اجرا مي‌شود كه در واقع تنها منحصر فرش دستباف مي باشد و بخاطر حساس بودن اين نوع فرش در صورتيكه از آن بخوبي حفظ نشود منجر كجي و از هم پاشيدن صورت فرش مي‌گردد.

 

كجي فرش به چه معناست؟

كجي يا اين كه سره داشتن كنار فرش به حالتي گفته ميگردد كه خط هاي راست فرش كه حواشي و حاشيه هاي فرش را تشكيل مي‌دهند نامنظم بوده و وضعيت موجي ، قوسي و با ذيل و بالا داشته باشد .

چندين مثال از انگيزه هاي كه ساخت كجي ميكند:

 

تمامي اختلال كجي فرش برميگردد به بافنده به صورت نمونه شماره قاليشويي در مشهد صحيح كتف نزدن بافنده حاد بودن دستگاه نادرست در نوع بافت و ....

 

داركشي از سرويس ها قاليشويي ميباشد؟

فرش هاي دستبافت يكي‌از گرانبها ترين اثرها دستي بحساب ميايند هرچند اين فرش ها سابق يا اين كه تازه باشند كليه فرش دستبافت مي باشند و به دقت و حفظ نياز دارا‌هستند.بنابر اين مي توانيد با شايسته ترين قاليشويي مشهد تماس حاصل نماييد تا علاوه بر سرويس ها ديگر ما از سرويس داركشي هم بهرهمند گرديد.

 

اشكال نحوه هاي داركشي:

 

داركشي لولايي

داركشي پرسي

داركشي قلابكشي

 

نكته:فرش هاي ماشيني نياز به داركشي ندارند.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۶:۳۴ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

دلايل مهم پوسيدگي فرش در قاليشويي

يكي‌از مشكلاتي كه بعضي از قاليشويي ها با آن مواجه ميشوند اين ميباشد كه در هنگام شستشو، فرش مبتلا پاره گي و جراحت ميشود. به همين عامل اكثر اشخاص براي دادن فرش به قاليشويي ها جهت شستشو و شست و رفت آن مبتلا شك وترديد و نگراني مي باشند. در‌اين نوشته ي علمي به عوارض ساخت و ساز اين قضيه در بعضا از قاليشويي ها ميپردازيم ولي ذكر اين نكته را ضروري ميدانيم كه در‌حالتي كه راس شستشوي فرشي كه گزينش مي‌نماييد جز برگزيدگان و ماهر ترين قاليشويي ها باشد؛ به طبع فرش شما به صحت شسته و تحويل داده گردد. براي اين خواسته مي‌توانيد از شايسته ترين قاليشويي در مشهد امداد گرفته تا سواي نگراني فرش خويش را به آن بسپاريد.
عارضه ها اصلي پوسيدگي فرش در قاليشويي
چرا فرش ها هنگام شستشو جراحت مي‌بينند؟
براي خودداري از جراحت ديدگي هاي فرش بعداز شستشو، مي بايست نكاتي را رعايت كرد:

كارشناسي فرش پيش از مبادرت به شستشو
شيوه محافظت فرش
نگهداري از ريشه هاي فرش
عدم وجود رطوبت در فرش
كارشناسي فرش پيش از مبادرت به شستشو
يكي‌از موضوعاتي كه پيش از شستشوي فرش بايستي به ان دقت كرد شماره قاليشويي در مشهد تحليل قالي ميباشد. قاليشويي ها مي بايست پيش از شستشوي فرش به وسيله كارشناسان و اشخاص خبره، آن را چك كنند. چون در شرايطي‌كه فرش در گير جراحت ديدگي يا اين كه پاره گي باشد؛ در هنگام شستشو، پاره گي عميق خيس گرديده و موجب از در بين رفتن فرش مي گردد. پس در هنگام تعيين قاليشويي به‌اين نكته اعتنا فرماييد كه راس انتخابي شما براي شستشوي فرش، دارنده گروه كارشناسي محاسبه فرش پيش از شستشو باشد.

روش حفظ فرش
زمينه مهمي كه براي پرهيز از زخم وصال به فرش وجود داراست؛ شيوه محافظت از آن است. در صورتي شما فرشتان را طبق اصول صحيح و قابل قبولي مراقبت كنيد منجر ميگردد كه ارتفاع قدمت آن زياد گرديده و به راحتي مبتلا پوسيدگي و جراحت نشود.

طريق حفظ از فرش

نگهداري از ريشه هاي فرش
ريشه فرش جز مهم‌ترين بخش ها در قالي ميباشد كه چنانچه مبتلا زخم خواهد شد آحاد الياف فرش را پايين تاثير قرار داده و موجب از دربين رفتن آن مي‌گردد. پس بهتر ميباشد در مراقبت از قالي اقدامات مايحتاج را اعمال دهيد تا در گير نقص‌ نشويد. يك كدام از شايسته ترين نحوه ها براي محافظت از ريشه فرش، استعمال از كاور ميباشد.

عدم وجود رطوبت در فرش
رطوبت و تر بودن فرش يكي خطرناك ترين و جراحت زننده ترين دست اندركاران براي از در بين رفتن قالي ميباشد. درصورتي كه قاليشويي متبوع شما از سيستم كم آب كننده قابل قبولي برخوردار نباشد و فرش تر و مرطوب باقي بماند مي‌تواند به گذر زمان فرصت موجب زخم وصال به فرش خواهد شد.

عوارض اساسي در زخم وصال به فرش
عارضه ها متعددي سبب ساز مي‌شود كه فرش شما با سپري شد فرصت دچارآسيب ديدگي گردد.

يك كدام از عمده عوارض ساخت جراحت ديدگي فرش ها اين ميباشد كه به خيال و خاطر وزن متعددي كه قالي ها دارا‌هستند اشخاص گهگاه ناچار به كشيدن آن‌ها بر روي زمين گرديده و همين مسئله منجر ساخت و ساز زخم وصال و پاره گي ميشود.

خم كردن فرش و يا اين كه اصطلاحاً تا دادن آن، يك كدام از ديگر از مواقعي ميباشد كه موجب زخم وصال به فرش ميگردد.

براي دوري از جراحت وصال به فرش ها توصيه مي‌كنيم كه آن‌ها را به طور لول گرديده و يا اين كه كاور حمل نماييد.

عده بندي
در مجموع ادله مهم كه منجر مي‌گردد فرش در گير جراحت و پاره‌گي خواهد شد؛ عدم مراقبت درست از ان ميباشد كه گهگاه به جهت وسعت بالاي كاري كه در قاليشويي ها وجود داراست موجب ميشود كه رسيدگي قابل قبولي به فرش ها نشده و زخم ببينند.

از همين رو بهتر ميباشد در هنگام سپردن فرش هايتان به قاليشويي در مشهد در آغاز روش تلاش انها و ترازو تخصصشان را آيتم تحليل قرار دهيد تا بتوانيد فرشي منزه و سلامت را تحويل بگيريد.

قاليشويي عطاريان كه جزء شايسته ترين قاليشويي در مشهد از لحاظ مشتريان شناخته گرديده مفتخر ميباشد با تيمي خبره و ماهر در حالا سرويس رساني به شما عزيزان است. در صورتيكه نياز به پند داريد مي‌توانيد با شماره قاليشويي در مشهد تماس حاصل نماييد تا واحد پشتيباني پاسخگوي شما باشد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۱:۳۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

اقدامات لازم قاليشويي ها در زمان كرونا

در‌اين ايام كه حدودا معاش مجموع عموم جمهوري اسلامي ايران و عالم با COVID-19 سرگرم ميباشد، مهم ترين نكته براي سالمي رعايت اصول بهداشتي ميباشد. شستشوي تر و تميز دست ها، لوازمي كه مي‌خريد، قاليشويي و ... تمامي از مهم ترين اصول بهداشتي ميباشد كه بايستي رعايت نماييد. با اعتنا با اينكه فرش و قالي مهمترين عنصر در منزل هاي اهل ايران به حساب آورده مي شود؛ تصميم گرفتيم نكاتي را از طرف شايسته ترين قاليشويي در مشهد براي شما عزيزان تهيه و تنظيم كنيم تا در سوي نگهداري تندستي شما ياري كرده باشيم.
اقدامات مايحتاج قاليشويي ها در طول COVID-19
شستن فرش با رعايت پروتكل بهداشتي
همان طور كه مي‌دانيد بيماري كرونا به جهت سنگين بودن، برهه شماره قاليشويي در مشهد زماني پاره اي در هوا به يادماندني ميباشد و به تدريج به زمين ميچسبد، براين اساس كف كفش و روي زمين آلوده و كثيف ترين بخش ها مي باشند و ممكن ميباشد شما زماني كه از خارج مي‌آييد يادتان برود كفش يا اين كه جوراب خويش را در بياوريد و فرش هاي خويش را كثيف نماييد. قاليشويي عطاريان توانسته با رعايت پروتكل هاي بهداشتي و با به كارگيري از دستگاه هاي آحاد مكانيزه تك تك تار و پود فرش هاي مشتريان خويش را ضد عفوني نمايد.

طرز همت قاليشويي در طول ويروس كرونا
بي‌شك تندستي مهم‌ترين نعمتي ميباشد كه خدا به بشر ها داده ميباشد، از اين رو براي مراقبت اين نعمت الهي مي بايست مراقب بعضي از تصميمات خويش باشيم. در صورتي قصد داريد فرش هاي خويش را به قاليشويي براي شستشو بسپاريد، بهتر ميباشد سعي آن را در طول بيماري كرونا در لحاظ بگيريد. به‌دنبال به بعضي از مهم‌ترين نكاتي كه بايستي در لحاظ داشته باشيد؛ اشاره مي‌كنيم.

مواد شستشو اي شستشوي فرش
يك كدام از مهم‌ترين نكاتي كه مي بايست در حيث داشته باشيد اين ميباشد كه بدانيد قطعا قاليشويي كه گزينش نموده ايد از ماده هاي شوينده و آنتي باكتريال، كه گزينه پذيرش وزارت بهداشت ميباشد جهت ضد عفوني و از در ميان بردن ميكروب ها به كارگيري مي نمايد.

 

شستشوي فرش

 

استعمال نيروي كار قاليشويي از ماسك و دستكش
با اعتنا به اينكه برخي از نيروي كار قاليشويي هميشه در اكنون رفتن به منزل اشخاص متفاوت مي باشند تا فرش ها را تحويل بگيرند يا اين كه تحويل دهند، يك كدام از مهم‌ترين نكاتي كه مي بايست در لحاظ داشته باشيد به كار گيري نيروي كار از ماسك، دستكش و مواد ضدعفوني كننده ميباشد. چون در‌صورتي‌كه يك كدام از نيروي كار دچار به كوويد 19 باشد مي‌تواند به شما هم جابجايي دهد.

به كار گيري از كارتخوان هنگام اخذ وجه
با دقت به اينكه COVID-19 قادر است به اجسام بچسبد، پول انتقاد يكي كثيف ترين اجسام ممكن ميباشد. پس مطلقا توجه داشته باشيد كه قاليشويي منتخب شما از دستگاه كارتخوان براي اخذ وجه استعمال نمايد.

عدم نيروي كار هنگام اخذ يا اين كه تحويل فرش با اجسام ديگر تماس نداشته باشند
تمامي ما مي‌دانيم كه چنانچه شخص دچار با اجسام تماس داشته باشد، ممكن ميباشد آن اجسام هم آلوده و كثيف شوند. به اين ترتيب مطلقا مراقب باشيد كه نيروي كار قاليشويي با اجسام خانه تماس نداشته باشند.

عدم ورود نيروي كار قاليشويي با كفش
همان گونه كه در اولِ نوشته‌ي علمي گفتيم، آلوده و كثيف ترين جاي ، كف زمين و كف كفش ميباشد. براين اساس نيروي كار قاليشويي ابدا حق ندارند با كفش وارد منازل مشتريان شوند.

نقش قاليشويي ها در سرايت يا اين كه مهار بيماري كرونا
مطلقا هر شركتي در تفكر ارائه شايسته ترين سرويس ها به مشتريان خويش ميباشد تا بتواند بازار خودش را بسط داده و مشتريان خويش را راضي نگه دارااست. يك قاليشويي داراي اعتبار بايستي همت نمايد در اولِ دستور به تندرست نيروي كار خويش اهميت دهد و همگي پروتكل هاي بهداشتي و شخصي را رعايت نمايد. اين پروتكل ها مي بايست در مراحل شستشو و ضدعفوني كردن فرش و موكت هم به طور بدون نقص رعايت گردد. همينطور وسايل آيتم استعمال در قاليشويي بايستي به طور مداوم ضد عفوني شوند و براي شستن فرش، موكت و قالي به طبع از ماده هاي شوينده داراي اعتبار مصرف شود. تابش بي واسطه آفتاب به فرش قادر است سبب ساز از في مابين رفتن هرگونه ويروس و ميكروب گردد، به اين ترتيب قاليشويي ها بايستي ضمن كم آب كردن فرش ها با دستگاه، آن ها را در معرض نوروروشنايي خورشيد هم قرار دهند.

توده بندي
در‌صورتي‌كه قاليشويي كه براي شستشوي فرش هاي خويش گزينش مي كنيد، نتواند مفاد حافظه گرديده در‌اين مقاله را رعايت نمايد، در صدر خويش كمپاني و همگي پرسنلش را در معرض COVID-19 قرار مي دهد، آنگاه همگي منازلي كه مشتريان فرش هاي خويش را به آن قاليشويي سپرده اند؛ سرگرم كوويد 19 مي‌گردد. كليه ما مي‌دانيم كه رعايت پروتكل هاي بهداشتي براي تن درستي از اهميت متعددي برخوردار‌است. براين اساس در شرايطي كه در‌پي قاليشويي در مشهد يا اين كه شهرهاي ديگر مي‌باشيد، قطعا نكات نقل شده در‌اين نوشته‌علمي را رعايت نمائيد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۶:۲۳ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

فرش ماشيني پلي استر چيست؟

فرش ماشيني پلي استر شماره قاليشويي در مشهد دارنده لعاب فرش بسيار خوشگل ناشي از رنگ پذيري بسيار قابل قبولي ميباشد.
ديدن اين رنگ هاي متنوع براي تماشاچي جذابيت خاصي دارااست اين فرش ها فارغ از پرز مي‌باشند و جذب رطوبت بسيار پاييني دارا هستند علاوه بر اينها بها بسيار مقرون به صرفه اي دارا‌هستند.
بعدها و كتف فرش در احتساب بها فرش پلي استري تاثيرگذارند.
به كارگيري از الياف پلي استر به مكان الياف هاي تصنعي و مصنوعي ساده شايسته ترين استراتژي جهت بخشيدن درخشندگي خاصي به فرش ميباشد.
به اين ترتيب فرشهاي ماشيني پلي استر مجاورت‌ترين شباهت را به فرش هاي دستباف دارا‌هستند.
از خصوصيت مخصوص اين فرش ها تنوع در طرح و نقش و رنگ ميباشد.

شستشوي فرش ماشيني پلي استر


پيش از شستشوي فرش ماشيني پلي استر به برچسب متصل به فرش (شستشوي فرش ماشيني) دقت نمائيد و شوينده را متناسب با متاع فرش و سفارش‌هاي برچسب تعيين فرماييد.
نخست فرش را در فضاي گشوده با شيب يه خرده پهن نمائيد آنگاه آب ولرم را به طور دوش و با فشار ملايم روي فرش بريزيد آنگاه ماده منزه كننده ي فاقد وايتكس را روي فرش ريخته و آب را روي فرش بريزيد و شستشو دهيد.
جهت بيرون شدن آب از بالا به تحت فرش باشد.
هر وسيله‌اي كه بوسيله آن (مانند پارو) فرش را ميشويد مي بايست گروه بلندي داشته باشد و تيز جراحت‌ زا نباشد و لايه نرمي روي آن قرار گرفته باشد.
ولي با رعايت همگي اين موردها قابليت تغيير تحول رنگ، زردي ريشه و مخلوط رنگ فرش پلي استر در زمان شستشوي خانگي بسيار ميباشد.
شايسته ترين راه حل سپردن اين سيرتكامل فرش ها به قاليشويي است.

شستشوي فرش ماشيني پلي استر

تفاوت فرش پلي استر با فرش اكريليك


فرش هاي اكريليك هيت ست گرديده نسبت به بقيه الياف هاي آيتم به كار گيري در فرش هاي ماشيني به ويژه فرش پلي استر برتري دارا‌هستند.
در تحت به مقايسه اين دو نوع فرش مي پردازيم:

در هنگام دست كشيدن بر روي فرش اكريليك نخ هاي خواب به شرايط دانه دانه از تحت دست عبور مي‌نمايند.
فرش اكريليك دوام و ارتفاع قدمت بالاتري نسبت به فرش پلي استر داراست.
فرش اكريليك نسبت به فرش پلي استر در طي شستشو در گير آبگرفتگي ناچيزي مي شوند.
تغييرات پا خوردگي در فرش پلي استر نسبت به اكريليك مشهود خيس ميباشد.
فرش با الياف اكريليك بعداز شستشو در گير تغيير تحول رنگ نميگردد البته اين قابليت و امكان در فرش با الياف پلي استر وجود دارااست.
فرش هاي اكريليك كار كشته به تحمل حرارت بالا مي باشند ولي فرش پلي استر گهگاه تحمل يك اتو يا اين كه يك قابلمه داغ را ندارند و كلاً نسبت به شستشوي فرش هاي اكريليك زودتر مبتلا سايش مي شوند.
فرش هاي پلي استر نسبت به فرش هاي اكريليك از قيمت ارزان تري برخوردارند ولي فرش اكريليك از زيبايي بيشتري برخوردارند.


مزايا و معايب فرش پلي استر


معايب فرش پلي استر

به ماده شوينده الكل دار حساس ميباشد و به گذر زمان فرصت در اثر شستشو رنگ خويش را از دست ميدهد.
فرش هاي پلي استر با دقت به خصوصيت‌هايي مانند عدم رجوع پذيري بالا و عدم مقاومت در قبال پاخور بودن به گذر زمان مجال مبتلا فرسايش و يا اين كه به اصطلاح كوبيده شدن مي شوند.
همانگونه كه بيان شد به صورت كلي دوام فرش پلي استر در مقابل حرارت و اشياي نوك تيز ذيل ميباشد.
مزاياي فرش پلي استر

جذب رطوبت بسيار پاييني نسبت به فرش اكريليك دارا هستند.
به جهت عدم پرزدهي براي عده اي كه دارنده حساسيت مي باشند بسيار مطلوب مي‌باشند.
فرش هاي پلي استري با تنوع طرح و رنگ و لعاب فوق‌العاده از زيبايي چشمگيري برخوردارند.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۶:۵۶ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

نگاهي به تاريخچه و ويژگي‌هاي فرش اراك


جاي جاي ايران درشماره قاليشويي در مشهد مسئله هنر قالي‌بافي از آوازه و اعتبار خاصي شامل است. يكي‌از اين نقاط كه در پيشين‌اي خير‌چندان بدور از معتبرترين مركزها قالي‌بافي جمهوري اسلامي ايران بود، شهر اراك و شهرهاي كوچك‌خيس دور و اطراف آن ميباشد. فرش اراك به نظر هويتي از خصوصيت‌هاي منحصر به فرد مختص به خويش فايده ميبرد؛ و به همين استدلال تحت عنوان يك اثر هنري در حوزه صنعت هاي دستي كه دارنده كاربرد در معاش امروزي ميباشد، شناخته مي‌گردد. شستشوي اين فرش‌ها را بايستي در شايسته ترين قاليشويي ايفا دهيد؛ چراكه علاوه بر قيمت معنوي، از لحاظ دنيوي نيز دارنده قيمت اكثري مي‌باشند. درين نوشته‌ي‌علمي قاليشويي نوين ميخواهيم شما‌را با تاريخچه، خصوصيت‌ها و گونه هاي اين فرش‌ها آشنا كنيم.
فرش اراك از روز گذشته تا امروز
قالي‌بافي در اراك در زمان متعدد دست‌خوش تغييرات اكثري شد‌ه‌است. به‌حيث ميرسد وجود نبرد‌هاي گوناگون در بخش ها مركزي كشور‌ايران، تاريخچه قالي‌بافي در‌اين بخش ها در مقاطعي از مجال به‌طور كلي از در ميان رفته ميباشد. البته شواهد اندكي كه جان دار ميباشد نماد ميدهد كه دستكم از عصر ساسانيان قالي‌بافي در ناحيه اراك وجود داشته ميباشد.
ولي زمان معاصر و در واقع عصر شكوفايي فرش در شهر اراك را مي‌اقتدار به بازه زماني ناصر‌الدين فرمان روا نسبت اعطا كرد. در واقع فرش اراك از اين بازه زماني به آنگاه و با احداث سوله‌هاي تعالي و توليد ها متنوع، بيشتراز پيش معروف شد؛ و اثرها اين توليد ها حتي‌د‌ر كشورهاي دوردست نيز آيتم دقت قرار گرفت.

گونه هاي طرح و نقش درين فرش‌ها
مهم ترين نقش‌هاي بافته گرديده در اراك دربرگيرنده فرش ساروق، فرش محال، فرش ابراهيم آباد و فرش فراهان ميباشد. درپي به آناليز خصوصيت‌هاي اين نقش‌هاي خوشگل پرداخته‌ايم.

فرش ساروق
فرش ساروق را بايستي معتبرترين فرش درين حوزه‌ دانست. فرشي كه خير‌فقط در كشور‌ايران، بلكه در سراسر عالم نيز از آوازه و اعتبار بالايي شامل است.
ديدني ميباشد بدانيد كه‌اين فرش از ديد تاريخي قدمت درازي ندارد و سوابق آوازه آن به دو قرن اخير گشوده مي گردد. ولي شايد همين نوگرايي و امروزي بودن موجب محبوبيت جهاني آن شد‌ه‌است. اما نبايد از ديد بدور داشت كه قالي‌بافي در حيطه ساروق (دهستاني در 40 كيلومتري شمال شهر اراك)، از سوابق‌اي هزاران ساله شامل است.
فرش اراك ساروق خويش به يك‌سري گروه تقسيم مي گردد؛ البته به‌طور كلي دو طرح فرش ساروق سنتي و آمريكايي براي مثال آن ها مي‌باشند. وجود طرح‌هاي هندسي و منهني صورت، در هر دوي اين مدل‌ها ديده ميشود. در طرح سنتي بوته يا اين كه گل هراتي، به طور افشان و ترنج وجود داشته و در ساروق آمريكايي وجود گره‌هاي نامتقارن، مورد سرخ و نقش گل‌هاي متفرق، چشم مي شود.

فرش فراهان
اين فرش را بايستي از نسل نو فرش اراك دانست. طرح اين فرش در كمتر از يك قرن پيش صورت گرفته ميباشد و وجود موضوع قرمز رنگ روناسي، گره‌هاي نامتقارن، تك پود بودن، لبه‌اي با رنگ مغزپسته‌اي و در غايت گل‌هاي هراتي، از خصوصيت‌هاي فرش فراهان اراك ميباشد.

فرش محال
فرش محال را مي‌قدرت از فرش‌هاي درشت بافت اراك دانست. اما اين فرش در مقايسه با فرش مشك‌آباد ريزبافت‌خيس ميباشد. اسم فرش محال برگرفته از حيطه بافت آن يعني محله ها ميباشد. رنگ‌بندي ظريف‌خيس، رنگ‌هاي روشن‌خيس و به‌طور كلي نازكي بيشتر در بافت، در مقايسه با فرشش مشك‌آباد، از خصوصيت‌هاي فرش محال ميباشد. طرح اين فرش بسيار متنوع ميباشد؛ ولي ترنج بيضي صورت و گل‌هاي هراتي در آن بسيار چشم ميشود.

فرش ابراهيم آباد
فرش ابراهيم آباد (به عبارتي مشك‌آباد) درشت بافت‌ترين فرش اراك ميباشد. اين فرش پرز بلندي داشته و از گره‌هاي نامتقارن، پود آبي و دار عمودي براي ساخت آن استعمال مي‌نمايند. ولي بالاتر از موردها بيان شده، خصوصيت مهم فرش ابراهيم آباد رنگ‌بندي بسيار ديدني آن ميباشد. به كارگيري از رنگ‌هاي خاص و همينطور رنگرزي طبيعي پشم‌هاي گزينه به كارگيري در‌اين فرش‌ها، آن‌ها‌را مشهور داخلي و در ميان‌المللي اكثري كرده است.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۱:۱۲ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

علت قاطي شدن رنگ فرش هاي دستباف پس از شستشو


فرش دستباف شماره قاليشويي در مشهد به خيال و خاطر الياف و نوع بافت خاص آن نياز به محافظت اصولي داراست. اين فرش ها در اصل هر سه عدد پنج سال نياز به شستشو دارا‌هستند كه اما بستگي به ترازو استعمال و در معرض رفت و آمد بودن آن داراست. اين نكته را نبايد از حافظه موفقيت كه وجود كثيفي در فرش دستباف سبب ساز زخم به بافت آن مي‌گردد. فرش هاي دستباف در حالتي‌كه به انگيزه نداشتن تدبير، صحيح شستشو نشوند، مبتلا رنگ دهي يا اين كه به اصطلاح قاطي شدن رنگ فرش مي‌شوند. هم اينگونه استعمال از مواد تميز كننده شيميايي نامرغوب و نامناسب با محصول فرش، سبب ساز رنگ دادن و قاطي شدن رنگ فرش مي‌گردد.
شستشو با آب بسيار گرم نيز بر اين خلل دامن ميزند. براين اساس پيشنهاد ميشود جهت شستشوي فرش هاي دستباف آنان را به قاليشويي هاي مجاز بسپاريد.

طريق هاي رنگ برداري در سوله

طريق خودكار زني براي حل اين خلل
فرش دستباف، كالايي پر ارزش و گران بها ميباشد، ترميم و حفظ آن امري با اهميت ميباشد.

در فيض تجديد بنا فرش دستباف كاري نفيس و داراي اهميت ميباشد.

فرش دستباف غالبا به دلايلي مانند سهل وآسان انگاري وعدم توجه در شستشو، در گير لكه هاي رنگي و… مي گردد.

همانگونه كه در صدر اشاره شد يكي‌از نحوه هاي برطرف كننده قاطي شدن رنگ فرش دستباف، شيوه مداد زني ميباشد.

امكانات قاليشويي آيتم به كار گيري در‌اين شيوه خودكار موهايي با ضخامت و شماره هاي متعدد.

رنگ هاي جوهري، گواش، خودكار شمعي، سنگ پا، سنباده، اتو و دستمال پاك كننده است.

كارشناسان و اساتيد و رفوگران در مرحله نخستين استدلال رنگ دهندگي را تشخيص و آنگاه به رفع جراحت ميپردازند.

اين مرحله كه به عبارتي مرحله رنگ گذاري ميباشد.

نياز به اعتنا و استعمال از مواد مطلوب دارااست.

به عمل نبردن مواد مطلوب باعث رنگ دادگي به بقيه نقاط فرش و در سود جراحت بيشتر فرش مي‌گردد.

بعداز رنگ گذاري بوسيله بخور داغ، رنگ را بر روي فرش ثبت مي كنند.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۰:۵۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

افزايش بازديد سايت و كليك گوگل 1 تا 10 دقيقه ارتقا زمان ماندگاري در سايت

سفارش و خريد جستجو و كليك ارگانيك گوگل تجاري


ويژگي و قابليت هاي سرويس/محصول و خدمات:


●هدف اين سرويس علاوه بر ارتقا ctr و افزايش رتبه كلمات كليدي ارتقا فوري Daily Time on Site مي باشد

●ارتقا CTR استراتژي موفق، مناسب همه وب‌سايت‌ها

●ارتقا فوري Daily Time on Site استراتژي هدفمند مناسب كليه بزينس هاي آنلاين

●تاثير سريع و نتايج شفاف

●صرفه جويي در زمان و بازگشت سرمايه با نرخ جذب بالاي مشتريان جديد

●قابليت انتخاب نوع آي پي ايراني يا خارجي

●قابليت ثبت آمار و نمايش در گوگل سرچ كنسول و Alexa

قابليت انتخاب Dwell Time و زمان ماندگاري 1 دقيقه تا 10 دقيقه

●فاقد قابليت جستجو بازگشتي و بازديد صفحات سايت

●فاقد قابليت اسكرول و كليك تصادفي در صفحه سايت

راهبرد و مزاياي سرويس جستجو و كليك ارگانيك گوگل تجاري
جستجو و خريد كليك گوگل تجاري شيك رنك

خريد سرچ و كليك ارگانيك گوگل نسخه تجاري - انتخاب Dwell Time و زمان ماندگاري ★1 دقيقه تا 10 دقيقه★ - ارتقا فوري Dwell Time - ارتقا فوري Daily Time on Site - چند برابر شدن ترافيك و كليك ارگانيك سايت - افزايش همزمان Total Impressions و Total Clicks افزايش Average CTR تا 100 درصد كسب بهترين نتيجه در Average position - كاهش و بهبود تدريجي رنك الكسا ايران و جهاني - كسب امتياز از الگوريتم جديد گوگل - در نتيجه ارتقا فوري رتبه سايت و كلمات كليدي از صفحات پاييني گوگل تا رديف برتر در Google
جستجو و كليك ارگانيك گوگل تجاري


صفحه يك گوگل رديف اول گوگل رويا نيست .

هوش مصنوعي گوگل بر اين باور است اگر بازديد كننده مدت زيادي را در سايت سپري كرده است احتمالا محتواي آن صفحه پاسخ گوي نياز او بوده پس محتواي مفيدي است.

در نتيجه اين صفحه شرايط كسب جايگاه بهتري در نتايج گوگل را دارد. Google مي داند كه CTR صفحه نخست و رتبه 1 گوگل حداقل 25 تا 70 درصد است، حال اگر سايتي CTR پايين تري داشته باشد به طور حتم گزينه مناسبي براي حضور جايگاه نخست و رتبه 1 گوگل نيست و جايگاه خود را از دست ميدهد.

با بسته هاي خريد جستجو گوگل تجاري ctr تك تك كلمات كليدي سايت خود را منفجر كنيد !(99.9% CTR)! (تبديل رويا به واقعيت) براي اولين بار توسط شيك رنك ممكن شد در گذشته ارتقا CTR بيش از 10 درصد ممكن نبود و همچنان در هيچ سايت و بسته ديگري امكان پذير نخواهد بود با بسته هاي ابتدايي آغاز كنيد تا به باور اين افتخار پي برده سپس انفجار واقعي را در گوگل بصورت حرفه اي براي كليه كلمات كليدي سايتتان را رقم بزنيد.

فرض كنيد در يك بسته كليك گوگل نسخه تجاري فقط 100 نفر عبارت كليدي سايت شما را جستجو كنند و 100 كليك صورت بگيرد نسبت جستجو و نرخ كليك منجر به افزايش 100% Average CTR مي گردد .

اين فرايند بكلي به گوگل واكنش مثبت و تعامل بازديد كننده گان نسبت به سايت را با جستجو و كليك باكيفيت و ارگانيك ثابت مي كند و بلعكس اگر نرخ جستجو و كليك سايتي در نتايج جستجو گوگل ضعيف باشد با افت و كاهش CTR روبرو بوده و جايگاه كلمات كليدي و سايت تنزل پيدا خواهد كرد.

نكته:

ميانگين مدت سپري شدن كاربر در سايت و Dwell Time هر يوزر بعد از لحظه جستجو و كليك تا لحظه خروج از سايت 1 دقيقه تا 10 دقيقه قابل انتخاب مي باشد .

 

منبع : chicrank.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۸:۲۰ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

پاك كردن لكه روغن از روي فرش


تزكيه لكه روغن از روي فرش و شماره قاليشويي در مشهد از في مابين بردن لكه روغن روي موكت چالشي ميباشد كه ما ايرانيان دست كم يكبار در فرايند فرش شويي با آن مشغول گرديده‌ايم. در بيشتر واحدهاي مسكوني مرزو بوم دستكم تعدادي فرش پيدا ميشود، و ممكن ميباشد پيش بيايد كه نياز به تزكيه لكه روغن يا اين كه چربي از روي فرش، براي مثال از ميان بردن لكه خورش روي فرش و لكه آبگوشت روي فرش، پيدا كنيم.

درين موردها، به خصوص درصورتي كه فرش رنگ روشني داشته باشد مثل كرمي يا اين كه سبز، اثر و رنگ چربي ميتواند تا بازه زماني‌ها بماند و ما يحتاج باشد چنددفعه فرش را بشوييم تا لكه برطرف، و پاك كردن روغن از روي فرش با توفيق تمام شود.

 

تزكيه لكه روغن از روي فرش

 

خط مش ديگر براي تزكيه لكه روغن يا اين كه چربي بر روي فرش نيز اين ميباشد كه خودمان دست به فعاليت شويم. در‌اين مقاله كاملا توضيح ميدهيم كه به چه شكل روغن را از روي فرش تميز كنيم.

شيوه تزكيه روغن از روي فرش
به عبارتي‌طور كه مي‌دانيد، هرچه فرصت كمتري از به وجود داخل شدن لكه قبل باشد، پاك كردن روغن از روي فرش شل‌خيس ميباشد. پس هروقت لكه‌اي روغني (از خورش گرفته تا رنگ) روي قالي پديدآمد، هرچه زودتر آن را منزه نماييد.

لكه‌هاي چربي به انگيزه چسبندگي بالا شل‌خيس به فرش مي‌چسبند، و ممكن ميباشد به جاهاي ديگر فرش نيز شيوع نمايند. به همين عامل اصلي ميباشد كه سريعا براي از ميان بردن لكه روغن روي موكت و فرش و همين طور برق پرتاب كردن فرش مبادرت نماييد.

همان طور كه پيش از اين اشاره داشتيم تزكيه گونه هاي لكه از روي فرش بستگي با ماهيت آن و مال فرش از طريق‌هاي خاصي برخوردار‌است. بعنوان نمونه ممكن ميباشد كابرد متد‌هاي معرفي پاك كردن لاك از روي فرش يا اين كه ديگر لكه‌ها براي تزكيه چربي از فرش كارساز نباشد.

نحوه تزكيه لكه روغن از روي فرش
درصورتي كه كه لكه نو به وجود آمده ميباشد، با يك دستمال يا اين كه پارچه تا حد ممكن آن را بگيريد و برداريد. براي باور از اينكه تا حد ممكن درين مرحله پاك كردن لكه روغن از روي فرش به خير انجام يافته، با يك خنجر يا اين كه كاردك نيز چربي باقيمانده را برداريد. مراقب باشيد كه هنگام نظافت كردن لكه آن را نماليد، چراكه سبب ساز پخش شدن چربي گردد.

بعداز اين مرحله مي بايست از حلال‌هاي رنگي كه در بازار جان دار مي باشند به كار گيري نماييد. بعداز تزكيه لكه با شايسته ترين حلال روغن، با آب حداكثر ولرم آن محل را آب بكشيد. زماني كه از مواد شيميايي سمي مثل حلال‌ها به كارگيري ميكنيد، مسلما از دستكش استعمال فرماييد. يكي موادي كه ميتوانيد براي تزكيه لكه روغن روي موكت و قالي به كارگيري نمائيد، پراكسيد هيدروژن ميباشد.

پاك كردن لكه روغن از روي فرش

براي به كارگيري از اين محلول تميز كننده روغن، يك ليتر آب ولرم را با يك قاشق غذاخوري پراكسيد هيدروژن 3% تركيب فرماييد و با برس روي بخش لكه گرديده فرش بكشيد. مراقب باشيد كه‌اين محلول تميز كننده روغن براي بازه متعددي روي فرش نماند، چراكه ميتواند سبب ساز سپيد شدن فرش و پوسيدگي آن خواهد شد. بعد از پاك كردن لكه روغن از روي فرش، فورا با آب گرم آن محل را آبكشي فرماييد.

اعتنا: در صورتي براي پاك كردن روغن از روي فرش از جوش شيرين و نشاسشته ذرت ياري ميگيريد، آن ها را خيلي آهسته يا اين كه خيلي شديد روي سطح فرش نماليد. براي بهتر جاري ساختن شدن اينكار مي توانيد از يك مسواك سابق به كارگيري فرمائيد. اين را هم بدانيد اين اقدامات فقط براي جذب روغن ميباشد و خير شست و رفت آن. براي اينكار، مجال دهيد تا 15 دقيقه روي فرش بماند.

 

نحوه‌هاي ديگر جهت شستشو فرش از چربي
پيش از اينكه براي شستن و تزكيه فرش درين موقعيت با طريق‌هايي مثل تميز كردن فرش با سركه يا اين كه شستن فرش با آب ژاور اعتنا به موارد ذيل از اهميت بالايي شامل است. در شرايطي كه رنگ فرش شما پر‌نور وجود ندارد و استعمال از حلال‌هاي شيميايي لكه‌ها را تميز نكرد، طرق ديگري نيز براي پاك كردن روغن از روي فرش وجود داراست:

يه خرده آب و يك‌سري قطره ريكا را در سطلي تركيب فرماييد. آنگاه، اين محلول تميز كننده روغن را در نصيب‌هايي كه چرب ميباشد بريزيد. با يك برس همه بخش‌ها را منزه فرمائيد و نگران كف نكردن آن نباشيد.
شما مي توانيد از حدود 50 ميلي‌ليتر آمونياك و 200 ميلي‌ليتر آب گرم براي تزكيه لكه چربي به كارگيري، و با برس نصيب لكه گرديده را منزه نماييد. بعداز اين فعاليت نيز مثل طريق‌هاي قبلي سريعا فرش را آبكشي نمائيد تا آمونياك در فرش نماند، و سبب ساز پوسيدگي آن نشود.
پاك كردن روغن از روي فرش با خمير تصحيح هم قابليت‌پذير ميباشد. شما ميتوانيد از اين ماده براي از ميان بردن لكه خورش روي فرش و حتي از در ميان بردن بوي روغن روي فرش استعمال نماييد و از سود شگفت‌گرديده گرديد. اين ماده در تزكيه بقيه مواد روغني مانند واكس و اثاثيه آرايش و پيرايش هم عالي فعاليت مي‌نمايد.

براي از في مابين بردن لكه خورش روي فرش و بقيه لكه‌هاي روغني از الكل هم ميتوانيد به كار گيري فرماييد كه در موردها اكثري شايسته ترين حلال روغن ميباشد. شما فقط بايستي الكل را روي قسمتي كه لكه دارااست بريزيد، و آنگاه به عبارتي محل را با تمركز بشوييد. اين محلول در از در بين بردن بوي روغن روي فرش هم كارايي مطلوبي داراست.

 

تزكيه روغن از روي فرش
از در ميان بردن لكه روغن روي موكت و فرش

 

نكته: قبل از استعمال از محلول تميز كننده روغن، به طبع به محصول تاروپود فرش‌تان اعتنا فرماييد و جهت اگاهي از آن برچسب پشت فرش را بخوانيد. در شرايطي‌كه كالا تاروپود فرش از مواد حساسي مثل پشمي كه رنگ ميدهد و يا اين كه ابريشم ميباشد، بهتر ميباشد تزكيه لكه روغن يا اين كه چربي را خودتان اجرا ندهيد و به قاليشويي رجوع نماييد، تا از در ميان بردن لكه روغن روي موكت و فرش شما با دستگاه‌هاي مطلوب و منحصربه‌فرد صورت پذيرد.

براين اساس پيش از گزينش طريق‌هايي مثل تنظيم و كاربرد شامپو فرش خانگي براي تزكيه لكه چربي از طريق فرش مطلقا اصول و نكات لكه بري فرش در‌اين حالت را در لحاظ داشته باشيد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۹:۰۰ توسط:علي موضوع: نظرات (0)