مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

ویژگی فرش دستبافتگونه کاشان


فرش در معاش ما ایرانیان نقش مهمی را اجرا می نماید . شماره قالیشویی در مشهد امروزه با پیشرفت تکلوژی و صنعت در کشور‌ایران برای بافت فرش های ماشینی ازدستگاه های آپدیت و پیشرفت به کارگیری می نمایند . مثلا پس از بافت فرش های 330 کتف ، 500 کتف ، 700 کتف و 1000 کتف شاهد دستگاه های بافنده 1200 کتف هستیم که‌این دستگاه ها نسل پنجم کمپانی واندویل بلژیکی میباشد .
تلاش این نوع از دستگاه بافت فرش ماشینی با تراکم بالا و نازکی بسیار زیاد است و قابل ذکر میباشد که هراندازه تراکم یک فرش ماشینی بیشتر خواهد شد آن قالی به فرش بافت دست مجاورت خیس می‌شود . به همین برهان میباشد که به فرش های با تراکم بالا فرش دست باف سیرتکامل میگویند . نخ های که در‌این نوع از دستگاه ها به عمل می‌روند دارنده نمره و سایز 26 یا این که 27 می‌باشند . این در‌حالتی که میباشد که سایز نخ های که در فرش های 500 کتف گزینه استعمال قرار میگیرد 10 و 10.5 میباشد و همینطور سایز نخ های گزینه استعمال در فرش هاش 700 کتف 18 است .
پس تا اینجا به‌این مورد پی بردیم که فرش های که توسط ای این دستگاه ها ساخت و ساز و یا این که بافته می گردند ، به فرش های دستبافت بسیار مشابه میباشد . حالا این پرسش پیش می‌آید که دست باف سیرتکامل بودن فرش های ماشینی دارنده چه مزیتی میباشد ؟
و یا این که چرا در هنگام خرید فرش ماشینی خریداران و یا این که فروشنده ها به دست باف سیرتکامل بودن آن اهمیت متعددی میدهند ؟
برای اینکه بدانیم چه چیزی سبب مزیت و یا این که منفعت فرش های دست باف سیرتکامل گردیده است نخست در رابطه بافت فرش های دست باف مطالبی را ذکر می‌کنیم . در بافت فرش های بافت دست نخ های پرز بدور نخ های تار تاب می‌خورد و آن‌گاه گره میزنند . گره های که به دور نخ تار میخورد روی هم رفته دارنده دو نوع میباشد . گره ی ترکی و گره فارسی و به همین برهان میباشد که در پشت فرش های دست باف رنگ نخ های پرز قابل روءیت میباشد . ولی در فرش های ماشینی نخ های پرز به دور نخ تار به صورت یو بغرنج میگردد و در صورتی‌که پشت فرش های ماشینی را چشم باشید نخ تار نیز قابل روءیت میباشد .
نکته مهم در فرش های ماشینی و دست باف درین میباشد که نخ های پرز در فرش های دست باف به زمان نخ تار و یا این که چله گره میخورد و این فعالیت سبب استحکام نخ های پرز میشوند ولی در فرش های ماشینی که نخ های پرز و یا این که خاب به طور یو صورت به دور نخ تار بغرنج می‌شوند و برای مستحکم کردن آنان از چسب در ساختار فرش به کار گیری می نمایند تا نخ ها را مستحکم نمایند و این سبب میشود در طول شستشو چسب ها در آب حل شوند و فرش وارفته گردد و قابلیت بیرون شدن نخ های خاب از تار بوجود بیایید . دراین مکان میباشد که مجاورت شدن فرش های ماشینی به دست باف حائز اهمیت می‌شود . در دستگاه های بروز و توسعه یافته که برای بافت فرش با تراکم بالا هستند . نخ های خاب دارنده بافت بهتری می باشند به همین برهان هنگامی که به پشت آنان نگاه می‌کنید مشابه فرش دستبافت میباشد و استحکامی که در آنان به وجود آمده از ساختار بافت آنان بوجود آمده میباشد خیر از تزریق چسب به ساختار فرش .
امروزه تعداد عده ای که بافت فرش های دست باف را بلد باشند بسیار کاسته شده و روز آپ دیت نیز معدود ترمی خواهد شد و همینطور مجال و انرژی که برای بافت یک فرش دستبافت صرف میگردد بسیار بیشتر از حریف آن یعنی فرش ماشینی میباشد . می قدرت یکی‌از عوارض بالا بودن بها فرش های دست باف را همین فرصت زیاد بافت آن دانست .
با داخل شدن دستگاه های توسعه یافته در صنعت فرش و بافت و ایجاد فرش دستبافتگونه و عرضه آنها به بازار با با کیفیت و قیمت خوب منجر شد که حریف نیکی برای فرش های دست باف به وجود بیاید .
تفاوت های فرش بافت دست سیرتکامل با بقیه فرش ها
1- تفاوت در گره فرش دستبافت سیرتکامل و فرش دستبافت
2- در فرش های دستبافت سیرتکامل به جهت استعمال از نخ های نازک نسبت به دیگر فرش های ماشینی دارنده استحکامی مشابه به فرش بافت دست می‌باشند و با از میان رفتن چسب های که در ساختار فرش گزینه به کار گیری قرار گرفته ساختار فرش مبتلا تغییر و تحول نمی‌شود .
3- نسبت به بقیه فرش های ماشینی از زیبایی و نازکی بیشتری شامل است و به همین استدلال هواداران متعددی داراست .
4- قیمتی مطلوب خیس از فرش های بافت دست دارا‌هستند .
5- در فرش های دست باف سیرتکامل از نخ های با کیفت عالی می بایست استعمال شود یعنی نخ های صد ذر صد آکریلیک در شرایطی‌که در بقیه فرش های ماشینی می قدرت از نخ های دیگر نیز بهره برد.
6- در فرش های با تراکم تحت نمی قدرت از طرح و نقشه های ریز و نامرتب برای بافت به کار گیری کرده این نوع از طرح ها اختصاصی فرش های دست باف سیرتکامل میباشد که‌این خویش موجب ریبایی آنها نسبت به دیگر فرش ها گردیده است .
7- به جهت بالا بودن تراکم در فرش های دست باف سیرتکامل فشرگی در بین نخ ها متعددی میباشد .
8- برای بافت تابلو فرش ها نیز از فرش های بافت دست سیرتکامل به کار گیری می نمایند به خصوص برای بافت تابلو فرش های صورت .
9- نسبت به بقیه فرش های ماشینی از ضخامت کمتری برخوردار هستند روی هم رفته هر چه کتف و تراکم در یک فرش ارتقاء یابد ضخامت آن کاهش خواهد یافت .
در سود عده ای که به فرش های بافت دست عشق و علاقه دارا هستند البته به جهت بها بسیار بالا ی آن توان خرید آن را ندارند سفارش میشود که فرش های بافت دست سیرتکامل را خریداری نماییند .

خرید فرش دستبافتگونه کاشان

از آن جا که ظهور فرش دستبافت در کاشان بوده میباشد و این شهر تجربه بسیار بالایی در قضیه ایجاد فرش دستبافت دارااست ، توانسته میباشد در قضیه ساخت و ساز فرش دستبافتگونه با دقت به به کار گیری از تجربه پیشینیان ، پیروز باشد و محصول ها بسیار ریزبافت و ظریفی را در بازار فرش ارائه دهد . کمپانی راگا یک کدام از این تولیدکنندگان است که فرش 1200 کتف و 1000 کتف و 700 کتف را به طور دستبافتگونه عرضه می نماید .


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۴:۵۳ توسط:علی موضوع: نظرات (0)