مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

روش های برق انداختن فرش در منزل

برق پرتاب کردن فرش در واقع اقداماتی جهت پاک کردن فرش میباشد بطوری که شفافیت و درخشندگی و وضوح رنگ های قالی مانند روز اولین گردد که آن را خریداری نموده اید.

به پیشنهاد کارشناسان قالیشویی یک‌سری نحوه ذیل سفارش می گردد:

ضمن اینکه سفارش می گردد قالیشویی فرش ها به طریق های مردن با دستگاه های مکانیزه در افرا، فرش ها برق انداخته میگردد اما طریق های خانگی که به فرش شما آسیبی نزند را در‌این نوشته‌ی علمی با هم می‌خوانیم.

نخست به چندین طریق سهل وآسان و موءثر برق پرت کردن فرش در خانه اشاره میکنیم:

تجمع گرد و خاک بر روی فرش و نفوذ در الیاف باعث کدر شدن رنگ و افت زیبایی فرش می گردد از این رو جارو کشیدن تروتمیز فرش توصیه میشود چون علاوه بر مراقبت تمیزی ظواهر و زیبایی آن نیز نگهداری میگردد.
در شکل وجود هرگونه لکه اعم از رنگ، آدامس (تزکیه لکه آدامس از فرش)، روغن، چای و قهوه، لکه خون، آب میوه و… نسبت به زدودن لکه ها با دقت به اشکال نحوه های لکه گیری هر چه سریعتر مبادرت نمایید چون با سپری شد مجال لکه به بافت و رنگ فرش جراحت می‌رساند.گهگاه بعد از حذف لکه آن  شماره قالیشویی در مشهد بخش از فرش پر‌نور خیس به لحاظ میرسد در این‌حالت سطح فرش را بوسیله پارچه ای مرطوب شستشو دهید.مخلوط آب ولرم، سرکه سپید و جوش شیرین برای اکثر لکه ها پاسخ میدهد.
لکه بر های شیمیایی نیز اگر طبق راهبرد و اصولی به کارگیری گردند صد در صد موءثر می باشند.
بوسیله یک برس دستی گرد و خاک و پرز های مازاد نشسته بر روی کناره های فرش را پاک فرمائید.
در صورتی قصد برق پرتاب کردن فرش با شامپو فرش را دارید تا قبل از این مبادرت فرش را بهتر جارو بکشید ولی ادغام آب، شامپو فرش و شامپو تخم مرغی بی آلایش نیز فوق العاده میباشد و به‌این مراد کل سطح فرش را یک پارچه شامپو بزنید و بعداز اتمام شغل باقی‌مانده مواد را با یکپارچه پاک از روی فرش گردآوری نمایید تا فرش کم آب گردد.
محلول های ما یحتاج برای برق پرت کردن فرش
برخی راه‌های رایج و بسیار اثرگذار در تشکیل داد محلول های خانگی جهت برق پرت کردن فرش در خانه:

جوش شیرین: جوش شیرین را با کمی آب ادغام فرمایید و روی فرش اسپری کنید و بگذارید یکسری ساعت بماند آنگاه روی فرش را جاروبرقی بکشید این محلول بسیار اثر گذار جهت برق پرت کردن فرش دستباف است.
محلول جوش شیرین برای برق پرتاب کردن فرش

محلول آب گرم و صابون خانگی مایع: به وسیله یک دست نخی پاک فرش را با محلول آب گرم و صابون خانگی مایع شستشو داده و آنگاه یک حوله کم آب را بر روی سطح فرش بکشید.
محلول صابون خانگی ، آب گرم و سرکه: با مخلوط یک قاشق صابون خانگی در یه خرده آب گرم و افزودن یک چهارم قاشق چای خوری سرکه به آن یک محلول فوق العاده قدرتمند جهت برق پرتاب کردن فرش دستباف و ماشینی سوای شستشو مهیا فرمائید.
برف: برف به جهت آمونیاک جان دار در آن یک ادغام مطلوب جهت برق پرتاب کردن فرش فارغ از شستن میباشد که گرد و غبار فرش دستباف را تماما از دربین می‌برد.
لکه بری لکه آب میوه و برق پرتاب کردن فرش بوسیله خمیر دندان: خمیردندان فاقد آب ژاور را بر روی یک مسواک بزنید و بر روی لکه نوشیدنی بکشید.
لکه بری لکه خون: نخست روی لکه پاره ای آب ریخته تا خون از فرش خارج بیاید و آن‌گاه به وسیله حوله و یا این که دستمال نخی پاک آب مازاد فرش را بگیرید.
لکه بری لکه جوهر: یه خرده شیر را با پودر ذرت مخلوط نمائید تا وضعیت خمیری پیدا نماید و بوسیله یک مسواک خمیر را روی لکه جوهر به آرامی بکشید و بعداز اینکه خمیر کم آب شد آن را بتراشید در این‌حالت لکه از در میان می‌رود و فرش شما درخشان و منزه گردد.
برق پرتاب کردن فرش با نحوه های خانگی

یک‌سری شیوه دیگر برای برق پرت کردن
یک سری نحوه دیگر برق پرت کردن فرش در صورتیکه بعداز شستن فرش با شامپو سود دلخواه را نتیجه ها نکردید:

جوش شیرین را روی فرش ریخته و یک ساعت باقی بماند آن‌گاه فرش را جارو بکشید.

ادغام مقدار متعددی نشاسته ذرت به همدم نمک را روی فرش بپاشید و بعداز یک ساعت بوسیله جاروبرقی فرش را پاک فرمائید.

مخلوط آب و سرکه را به وسیله اسفنج به آرامی روی فرش بکشید تا پاره ای مرطوب خواهد شد و بعداز کم آب شدن ادغام جوش شیرین و نشاسته ذرت را به وسیله یک برس روی فرش بکشید و بعد از یک ساعت مواد را با جاروبرقی گردآوری کنید و در انتها با یکپارچه تر کلیه بخش های قالی را پاک نمائید.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۹:۰۳ توسط:علی موضوع: نظرات (0)