مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

چگونه انواع لکه ها را از روی فرش پاک کنیم ؟

پیش از هر اقدامی سریعا  شماره قالیشویی در مشهد با استعمال از یک قاشق شربت را از روی سطح فرش توده فرمایید. بعد یک اسفنج را تر کرده و آن را روی محل لک گردیده بکشید ، ممکن میباشد موردنیاز باشد این کار را یک سری توشه تکرار نمائید تا لکه شربت بطور بدون نقص منزه خواهد شد. در‌صورتی‌که با اجرا اقدامات بالا همچنان لکه شربت منزه نشد می‌توانید از محلول الکل و سرکه به نسبت متساوی استعمال فرمائید. در‌این حالت می بایست محلول را به وسیله یک اسفنج روی محل متبوع بمالد تا به طور کامل تمیز گردد.
طریق تزکیه لکه شکلات بر روی فرش
طریق اولیه :
شاید بتوان اظهار‌کرد شایسته ترین و سریع ترین رویکرد خانگی برای تزکیه لکه شکلات از روی فرش ، به کارگیری از محلولی هست که می توانید آن را از مخلوط سه جام آب ، یک قاشق سفیدکننده و حدود یک استکان سرکه سپید تنظیم کنید. برخی اشخاص مقداری شامپو نیز به‌این محلول اضافه میکنند. در غایت بهتر میباشد بخش لک گردیده را با مقداری آب و شامپو شست و شو دهید.

شیوه دوم :
در بالا بهتر میباشد با استعمال از یک قاشق یا این که حتی دست تا جایی که قابلیت و امکان داراست تکه ها و قسمتهایی از شکلات را از روی سطح فرش بردارید.
در‌حالتی که که شکلات یا این که آب نبات ریخته گردیده روی فرشتان خیلی محکم گردیده و به راحتی مستقل نمیشود ، می توانید نصیب متبوع را با آب سرد تر کنید و شکیبایی فرمایید تا پاره ای قابل انعطاف خیس خواهد شد بعد آن را از روی فرش بردارید.
پس از برداشتن قسمتهای مازاد شکلات از روی فرش نوبت به شستشو و لکه زدایی اساسی می رسد. برای این مراد می‌توانید از مخلوط یک قاشق غذاخوری آمونیاک ، مایع تمیز کننده و یک فنجان آب محلول قابل قبولی را تنظیم فرمایید.
در‌این مرحله ، محلولی که تهیه و تنظیم کردید را باطن یک آبپاش بریزید و به آرامی بر روی لکه ها اسپری فرمایید. کافیست ۱۰ دقیقه حوصله کرده و آن‌گاه با یک دستمال پاک آن را پاک کنید.
در غایت نیز با به کارگیری از جارو برقی فرشتان را جارو بزنید تا بصورت بی نقص منزه خواهد شد.
شیوه تزکیه لکه میوه و نوشیدنی بر روی فرش
برای از فی مابین بردن لکه های نوشیدنی و یا این که لک نتیجه ها از ریخته شدن میوه ها بر روی فرش می توانید از راهکارهای پایین به کارگیری نمائید :

بهتر میباشد در اولِ فعالیت خیلی سریع پیش از نفوذ بی نقص نوشیدنی به فرش آن را با امداد یک قاشق از سطح فرش گردآوری فرمائید.
بعداز روی هم گذاشتن نوشیدنی ریخته گردیده یک اسفنج را به آب سرد آغشته کرده و روی لکه بکشید ، در غایت نیز محل متبوع را با شامپو فرش شست و شو دهید و اذن دهید تا تماما کم آب گردد.
برای آب میوه های رنگی که ممکن میباشد مقاوم خیس باشند از یک یا این که دو قطره ریکا به کارگیری نمایید. ریکا را روی لکه بریزید و با یک دستمال روی آن آهسته و بصورت ضربه ای بزنید تا لکه بی نقص از در میان برود.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۹:۰۰ توسط:علی موضوع: نظرات (0)