مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

چگونه طول عمر فرش را افزایش دهیم؟


فرش نیز همچون بقیه وسایل خانگی نیاز به حفظ و محافظت دارااست . درین نوشته‌علمی قصد داریم شماره قالیشویی در مشهد تا شما‌را با راهکارهای ارتقا دوام و ارتفاع قدمت موءثر فرش آشنا سازیم .

نکاتی که باید در مراقبت فرش به آنان اعتنا کنید عبارتند از :

حدالامکان فرش خویش را جایی قرار دهید که از تابش بی واسطه نوروفروغ خورشید در امان باشد ، چون دراین‌صورت با سپری شد مجال موجب رنگ پریدگی و حتی پوسیدگی فرش میشود . همینطور برای پرهیز از تابش بی واسطه آفتاب میتوانید از پرده های گرانقدر و مطلوب با اندازه پنجره تان استعمال فرمائید .

از قرار دادن فرش در حوالی وسایل حرارتی و حریق زا جلوگیری فرمایید .

به خواسته پرهیز از شکسته شدن و جراحت وصال به فرش هنگام انتقال از تا کردن آن غیروابسته پرهیز کرده و به مکان آن از رول کردن فرش به کار گیری فرمائید . در این‌حالت هیچ آسیبی به فرش شما وارد نخواهد شد . ولی این نکته در ارتباط فرش های ماشینی صحت می نماید. برای انباشته کردن فرش های بافت دست بهتر میباشد از به عبارتی طریق تا کردن به کارگیری نمائید .

به مراد دوری از ساییده شدن فرش هر یکسری مقطع یکبار جهت آن را جابجا فرمائید .

از جارو کردن بیشتراز حد فرش جلوگیری فرمائید و همت فرمائید که فرش ها را در سوی خواب آن جارو بزنید . معمولاً هفته ای یکبار جارو زدن فرش ها کافی میباشد . همینطور تزکیه گرد و غبار جان دار بر روی فرش یک کدام از کارداران مهم در ارتقاء قدمت فرش به‌حساب می‌آید . به‌این خواسته بهتر میباشد از جاروبرقی استعمال کرده و دستکم هر دو هفته یکبار این فعالیت را تکرار کنید .

شست و شوی فرش یکی‌از عامل ها اساسی در زمان قدمت فرش به‌حساب می‌آید . در هنگام شست و شو اعتنا فرمائید که از پودرلباسشویی دستی به کار گیری فرمائید و پس از کامل شدن مراحل شست و شو از منزه شدن آن باور نتیجه ها فرمایید به گونه ای که هیچ پودری بر روی آن باقی نمانده باشد .

از قرار دادن وسایل سنگین مانند کمددیواری ، مبلمان و هر جسم سنگین دیگری بر روی فرش ها پرهیز کرده و درصورتی که هم در شکل لزوم آن ها را روی فرش قرار دادید ، به خواسته خودداری از جراحت وصال به فرش هر تعدادی وقت یکبار مکان آنان‌را عوض فرمایید . همینطور میتوانید در تحت وسایل سنگین خویش از یک زیرپایه به کارگیری کند تا به مکان جراحت رساندن به فرش ، این فشار و جراحت بر زیرپایه ها وارد خواهد شد .

به مراد دوری از تکان فرش ها بر روی موزاییک برای اثبات نگه‌داشتن آنان از چسب یا این که به عبارتی ترمز فرش به کارگیری فرمائید.

در حالتی که که فرش شما در اثر ریختن لکه های رنگی و یا این که چرب آلوده گردیده ، می‌توانید از یه خرده ماست برای پاک کردن سریع آن به کار گیری فرمائید . بدین شکل که یه خرده ماست را بر روی بخش آلوده و کثیف گردیده بریزید و آن‌گاه با استعمال از یک قاشق یا این که کاردک آن را بردارید . مراعات خواهید کرد که به طور همزمان با برداشتن ماست ، اثرات لک نیز از میان می رود .فرش نیز همچون بقیه وسایل خانگی نیاز به حفظ و حفظ داراست . درین نوشته ی علمی قصد داریم تا شمارا با راهکارهای ارتقاء دوام و ارتفاع قدمت موءثر فرش آشنا سازیم .

 


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۶:۱۱ توسط:علی موضوع: نظرات (0)