مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

پاک کردن شمع از روی فرش یا پارچه با ساده ترین روش

 

برخی از مواد یا این که وسایل می باشند که با پیشرفت تکنولوژی شاید کاربرد گذشته را نداشته باشند؛ شماره قالیشویی در مشهد  ولی به جهت شم خیر که به آدم میدهند؛ فراموش و به دور انداخته نمی شوند. مثل شمع، در قبلی شمع را برای نوروفروغ به کارگیری می‌کردند. البته الان برای زیبایی و دادن یک شم خوب و ادب‌نصیب استعمال میگردد. جذاب میباشد بدانید، هر ساله در دنیا میلیارد‌ها دلار خرج داد و ستد شمع می شود.

برای افرادی که از شمع به کار گیری می‌نمایند. زیاد پیش میاید قطره‌ای شمع روی فرش یا این که خرقه بیافتد. اولی چیزی که شاید به ذهن ما رسد، این می باشد که با پرت کردن جامه باطن ماشین لباسشویی بخواهیم شمع را منزه کنیم. البته این طرز نیکی وجود ندارد. چراکه با این طریق شما نمی‌توانید چربی شمع را از فی مابین ببرید. نگران نباشید ما منش معمولی‌ای را به شما توصیه می‌کنیم.

تزکیه لکه شمع از روی فرش و جامه
قدم اولیه:
برای تزکیه شمع از روی پارچه کافی می‌باشد، نخستین با یک خنجر خیلی آهسته که به پارچه یا این که فرش جراحت نرسد، لایه رویی شمع را بردارید.

قدم دوم:
برای انوع پارچه مثل خیمه و جامه: دوتا دستمال کاغذی را در دو طرف پارچه جایی که شمع ریخته قرار دهید و با اتو که سکو حرارت آن بالا باشد.( ولی در حدی که پارچه یا این که فرش شما نسوزد.) روی دستمال بگذارید؛ ۵ الی ۶ ثانیه حوصله نمایید که شمع آب گردد و جذب دستمال گردد.

مسلما بخوانید: شایسته ترین طرز شستن خیمه تا سفیدک نزند؟


تبلیغ

با اینجانب برتر مسئولیت پذیر شویم...

مشاهده
برای تزکیه شمع از روی فرش : قرار دادن دستمال کاغذی یا این که ورقه هم جهت، یعنی روی فرش کافی است. گشوده هم مانند پیشین اتو را چندین ثانیه روی فرش قرار دهید تا شمع آب خواهد شد و جذب دستمال کاغذی گردد.

دقت: برای تزکیه شمع روی فرش یا این که پارچه اصلا اتو را روی پارچه نکشید. تنها اتو را بگذارید و بردارید که لکه پخش نشود.

این نکته را هم در حیث داشته باشید که: در شرایطی‌که از اتو بخار استعمال می کنید می بایست بخار اتو را بی سر و صدا فرمایید.

 

قدم سوم:
در حالتی که رنگ شمع روی پارچه باقیمانده: نخست با پودر ماشین لباسشویی جامه را بشویید. در شرایطی که رنگ شمع منزه نشد، نخستین یه خرده الکل سپید صنعتی یا این که تینر را روی قسمتی از خرقه که چشم نمی‌شود، آزمون فرمائید که جامه شما با الکل وخیم نشود و رنگ ندهد و آنگاه پاره ای از الکل را روی پارچه سپید بریزید و بصورت ضربه‌ای روی لکه بزنید؛ تا رنگ شمع هم تمیز گردد و آن گاه جامه را بشورید.

برای رنگ شمع که روی فرش باقی‌مانده: با یه خرده مایع پیاله شویی یا این که شامپو فرش و دستمال نم گردیده روی محل رنگ گردیده بصورت ضربه ای بزنید تا فرش پاک خواهد شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۴:۱۴ توسط:علی موضوع: نظرات (0)