مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

نکاتی در رابطه با استفاده صحیح از شامپو فرش


نکاتی درباره با استعمال درست از شامپو فرش
به جهت روکش‌های متعدد مبلمان و الیاف گوناگون فرش ها، شامپوی فرش و موکت باید با تک تک الیاف ها سازگار بوده و هیچ سیرتکامل ضرری برای آنان نداشته باشد، شماره قالیشویی در مشهد به این ترتیب به کارگیری از نادر ترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار دارای اهمیت هست.
از طرفی دوری از تداخل رنگ ها و یا این که از در میان رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موکت از سایر جنبه‌های آیتم اعتنا در شوینده‌های فرش و موکت می باشد. برای نگهداری وسلامت رنگ ها و همینطور داشتن فرش هایی با پرز قابل انعطاف و ملایم، نحوه به کارگیری از شامپو فرش نیز در کنار تعیین کالا مطلوب دارای اهمیت است.
شایسته ترین شیوه برای پاک کردن فرش و موکت با شامپو فرش، انحلال مقدار قابل قبولی از آن (طبق راهبرد) در آب و نظافت کردن سطح متبوع با اسفنج آغشته به محلول شوینده هست. آن‌گاه بایستی با یک دستمال کتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و کثیفی های حل گردیده در آن تمیز نموده و هر از چندگاهی دستمال متبوع را با یک دستمال نو دیگر عوض نمود. همینطور باید فرش و موکت را بعداز کم آب شدن جارو نمود. از نکات شایان توجه خودداری از راه و روش رفتن و یا این که نشستن بر روی فرش و موکت پیش از کم آب شدن بی نقص آنهاست، در غیر این شکل احتمال بروز لکه وجود داراست.
مقاله پیشنهادی : شستشوی فرش، خودم بشورم یا این که ببرم قالیشویی؟

 

طرز های درست تزکیه لکه ها از روی فرش و موکت
تزکیه لکه های جدید: قبل از نظافت کردن فرش مسلماً خوب جارو بزنید تا گرد و غبار آن گرفته خواهد شد، با یه خرده ماست لکه‌هایی را که جدید روی فرش به وجود آمده تمیز نمائید مخصوصا لکه های چای و نسکافه، برای این خواسته ماست را روی سطح لکه بریزید و با یک قاشق توده نمایید و در شکل لزوم چند توشه این عمل را تکرار فرمائید بعد از آن با دستمال منزه خوب کم آب نمایید.
پاک کردن کناره های فرش: گرد وخاک حاشیه‌های فرش را با یک برس دستی شست و رفت منزه نمایید و آن‌گاه جاروبرقی بکشید ، برای پاک کردن این نصیب می توانید از ترکیب آب و مقداری پودر خرقه‌شویی و یک فرچه قابل انعطاف امداد بگیرید آن‌گاه این نصیب را با دستمال کم آب نمائید و هنگام پهن کردن تحت آن را برگه یا این که دستمال سپید قرار دهید تا رطوبت فرش گرفته گردد.
مایع پاک کننده فرش: صابون خانگی لباسشویی و شامپوی فرش که قلیایی یه خرده دارا‌هستند شوینده‌های خیر برای فرش می باشند ، در صورتیکه شامپو فرش در دسترس ندارید یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیتر آب حل نمایید و آن را خوب بزنید تا کف نماید آنگاه کف را با یک تکه تور که زیاد آب جذب نمی‌نماید روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای کم آب فرمائید.
از فی مابین بردن مکان وسایل سنگین: وسایل سنگین مثل شالوده مبل معمولاً بر روی فرش جا می گذارند، یک تکه یخ روی محل متبوع بگذارید و آنگاه دستمال بی آبی پرورش قرار دهید تا رطوبت آن را بگیرید و پرزهای قالی را به شرایط اولیه برگرداند.
تزکیه سریع لکه فرش: فراموش نکنید که چنانچه لکه بر روی فرش بیشتراز یک کدام از دو روز بماند اثبات میشود پس سفارش میشود لکه را هر چه زودتر با مواد سفارش گردیده تمیز فرمایید.
تزکیه لکه چاشنی از فرش: برای تزکیه لکه چاشنی از پاره ای آب‌ لیمو و آب به کار گیری نمائید و بعد با دستمال کم آب روی آن بکشید.
روشن کردن رنگ فرش: در آغاز روی فرش ادغام تفاله چای و نمک بپاشید بعد از آن با جاروبرقی جارو فرمائید تا رنگ فرش روشن خواهد شد.
لکه شمع بر روی فرش، موکت و سطح ها بافت دار: در آغاز با جسمی نوک تیز مانند خنجر و یا این که حتی ناخن، پارافین طاقت فرسا گردیده را بردارید آنگاه شیت روغنی و یا این که دستمال حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکه نتایج از پارافین قرار دهید ، حالا اتو را در سکو گرم تهیه کرده و بر روی سطح برگه تعدادی توشه جنبش دهید، حرارت ناشی از اتو پارافین‌های باقی‌مانده فی مابین بافت‌ها را آب کرده و جذب شیت می‌نماید.
تزکیه لکه‌های کهن از فرش: برای رفع لکه‌های سابق بر مکان ما‌نده روی فرش که احتمالاً هنگام لک شدن متوجه آن نشده‌اید، پاره ای کف خمیر ریش روی محل لک بریزید بعد محل را با پارچه‌‌ای مرطوب بمالید و آنگاه آن را با دستمال کم آب پاک نمائید، محل لک را با پارچه ی تمیزی بپوشانید و جسم سنگینی مثل کتاب روی آن قرار دهید ، هر گاه پارچه مرطوب شد، آن را عوض فرمایید تا بعداز سپری شد مدتی رطوبت فرش از فی مابین برود.
تزکیه لکه کاکائو، چسب و کیم از فرش: در آغاز به آرامی دور و بر محل متبوع را توده نمائید تا لکّه بیشتر پخش نشود آن‌گاه 1 قاشق چایخوری ریکا را در یک فنجان آب حل فرمایید و این محلول را با پنبه یا این که دستمالی قابل انعطاف و پاک روی محل قرار دهید و سوای اینکه محل لکه را بمالید، به آرامی آن را پاک نمائید، در شرایطی‌که چنددفعه این فعالیت را تکرار فرمایید اثر ماده ی ریخته گردیده کاملا از دربین می‌رود بعد از آن محل متبوع را با دستمال مرطوب منزه فرمایید.
تزکیه لکه‌های رنگی از فرش: برای تزکیه لکه‌های قهوه، چای و مواد رنگی نظیر آب انگور، در آغاز برای پرهیز از نفوذ بیشتر ماده ریخته گردیده با حوله کاغذی یا این که دستمال کاغذی به آرامی رطوبت محل متبوع را بگیرید آن گاه پاره ای آب معدنی یا این که سودا روی آن بریزید و بعد از یک سری دقیقه محل را با دستمال تمیز فرمائید و آن قدر این عمل را تکرار فرمایید تا هیچ اثری از لکه بر فرش بر مکان نماند.
تزکیه لکه مواد چرب از فرش: برای رفع لکّه مواد چرب به عنوان مثال خودکار شمعی و موادی همانند قیر نخست کمی حلال غیر چرب که زود کم آب نمی شود بر کمی پنبه مرطوب بریزید و آن را آهسته روی لکّه قرار دهید، بنابراین کمی از ذرات جذب پنبه وحلّال روی آن می شود، این عمل را آن‌ قدر تکرار فرمایید تا مجموع لکّه از فی مابین برود آن‌گاه محل را با پارچه مرطوب و منزه منزه نمائید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۲:۳۰ توسط:علی موضوع: نظرات (0)