مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

دلایل سایه روشن شدن فرش

کامل شدن فرش با ماشین آلات
به کارگیری از قیچی‌های منحصربه‌فرد
برای ساخت‌و‌ساز برجستگی در شیوه دستی از قیچی‌های مخصوصی به کار گیری می شود شماره قالیشویی در مشهد  که با کوتاه کردن برخی از بافت‌ها فرورفتگی‌ها روی فرش ساخت‌و‌ساز میگردد. براین اساس می‌اقتدار بیان کرد هر فرشی با به کار گیری از طریق دستی قابل پر رنگ شدن خواهد بود. البته برای ساخت و ساز برجستگی به نحوه ماشینی بایستی در بافت فرش الیاف مخصوصی وجود داشته باشد تا در مرحله کامل شدن، فرورفتگی‌هایی روی فرش ساخت و ساز خواهد شد.
اکنون با اعتنا به مواقعی که در ابتدا بیان شد می‌قدرت به پرسش چرا فرش سایه پر‌نور می گردد جواب اعطا کرد.

عوارض سایه پر‌نور شدن فرش
شرایط سایه پر‌نور شدن فرش و به عبارت دیگر دو خاب شدن فرش هنگامی صورت میدهد که فرش در هر یک از روند بافت و ساخت و یا این که کامل شدن در حالتی قرار بگیرد که خاب قسمتی از آن روی نصیب دیگر قرار گرفته و از این شیوه منجر گردد که خاب فرش در هم و بر هم گردد و فشاری به نخ خاب وارد خواهد شد که در خاب فرش موقعیت سایه پر‌نور به وجود آورد. براین اساس شرایط سایه پر‌نور شدن فرش و یا این که دو خاب شدن فرش ناشی از گونه های و یا این که نقص فنی در ماشین بافندگی و یا این که نتیجه ها فساد در دستگاه‌های خط آهار و کامل شدن نخواهد بود. در واقع این عامل ها نمی‌توانند سبب سایه پر‌نور شدن فرش شوند.

همت نامناسب تیغه‌های شیرینگ
حتی تلاش نامناسب تیغه‌های شیرینگ نیز نمی‌تواند موقعیت سایه پر‌نور شدن فرش را ساخت‌و‌ساز کند. با این اوصاف می‌اقتدار اعلام‌کرد سایه پر‌نور شدن فرش انگیزه فنی ندارد و صرفا برهان ساخت‌و‌ساز آن عدم رعایت اصولی میباشد که باید در مرحله ایجاد و بافت فرش و نیز در مرحله کامل شدن فرش به عمل می‌رفته میباشد. به این ترتیب برای پرهیز از شرایط سایه پر‌نور شدن فرش می بایست در همه فرآیند ایجاد فرش از بافت فرش گرفته تا کامل شدن آن، همان گونه که در ابتدا نیز بیان شد، اصول مرتبط با ساخت و بافت و کامل شدن فرش را رعایت کرد تا فرشی کیفیت خوب ساخت و ساز و به بازار عرضه گردد. پروسه ساخت و ساز و بافت و کامل شدن فرش هرکدام به نوبه خویش نقش به سزایی در دو خاب شدن و به عبارت دیگر سایه پر‌نور شدن فرش دارا هستند.

نکته انتها
تا حد الامکان بایستی در همگی پروسه فوق از قرارگیری فرش درصورتی که منجر میگردد خاب فرش روی بخش دیگر آن قرار بگیرید و از این نحوه موقعیت سایه پر‌نور شدن فرش را به وجود آورد دوری کرد. جاری ساختن این فعالیت نیز ممکن وجود ندارد مگر آن که اصول مربوط به فرآیند بافت، ساخت و کامل شدن فرش به صدق رعایت گردد و از فشار آوردن به خاب فرش و در هم و بر هم شدن آن خودداری خواهد شد. بیان این نکته خالی از لطف وجود ندارد که ایجاد فرش باکیفیت مشروط به طی کردن فرایند بافت، ساخت و ساز و کامل شدن فرش یاروهمدم با رعایت اصولی میباشد که از دو خاب شدن و به عبارت دیگر از سایه پر‌نور شدن آن پرهیز می‌نماید.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۵:۵۷ توسط:علی موضوع: نظرات (0)