مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

پاک کردن لکه روغن از روی فرش


تزکیه لکه روغن از روی فرش و شماره قالیشویی در مشهد از فی مابین بردن لکه روغن روی موکت چالشی میباشد که ما ایرانیان دست کم یکبار در فرایند فرش شویی با آن مشغول گردیده‌ایم. در بیشتر واحدهای مسکونی مرزو بوم دستکم تعدادی فرش پیدا میشود، و ممکن میباشد پیش بیاید که نیاز به تزکیه لکه روغن یا این که چربی از روی فرش، برای مثال از میان بردن لکه خورش روی فرش و لکه آبگوشت روی فرش، پیدا کنیم.

درین موردها، به خصوص درصورتی که فرش رنگ روشنی داشته باشد مثل کرمی یا این که سبز، اثر و رنگ چربی میتواند تا بازه زمانی‌ها بماند و ما یحتاج باشد چنددفعه فرش را بشوییم تا لکه برطرف، و پاک کردن روغن از روی فرش با توفیق تمام شود.

 

تزکیه لکه روغن از روی فرش

 

خط مش دیگر برای تزکیه لکه روغن یا این که چربی بر روی فرش نیز این میباشد که خودمان دست به فعالیت شویم. در‌این مقاله کاملا توضیح میدهیم که به چه شکل روغن را از روی فرش تمیز کنیم.

شیوه تزکیه روغن از روی فرش
به عبارتی‌طور که می‌دانید، هرچه فرصت کمتری از به وجود داخل شدن لکه قبل باشد، پاک کردن روغن از روی فرش شل‌خیس میباشد. پس هروقت لکه‌ای روغنی (از خورش گرفته تا رنگ) روی قالی پدیدآمد، هرچه زودتر آن را منزه نمایید.

لکه‌های چربی به انگیزه چسبندگی بالا شل‌خیس به فرش می‌چسبند، و ممکن میباشد به جاهای دیگر فرش نیز شیوع نمایند. به همین عامل اصلی میباشد که سریعا برای از میان بردن لکه روغن روی موکت و فرش و همین طور برق پرتاب کردن فرش مبادرت نمایید.

همان طور که پیش از این اشاره داشتیم تزکیه گونه های لکه از روی فرش بستگی با ماهیت آن و مال فرش از طریق‌های خاصی برخوردار‌است. بعنوان نمونه ممکن میباشد کابرد متد‌های معرفی پاک کردن لاک از روی فرش یا این که دیگر لکه‌ها برای تزکیه چربی از فرش کارساز نباشد.

نحوه تزکیه لکه روغن از روی فرش
درصورتی که که لکه نو به وجود آمده میباشد، با یک دستمال یا این که پارچه تا حد ممکن آن را بگیرید و بردارید. برای باور از اینکه تا حد ممکن درین مرحله پاک کردن لکه روغن از روی فرش به خیر انجام یافته، با یک خنجر یا این که کاردک نیز چربی باقیمانده را بردارید. مراقب باشید که هنگام نظافت کردن لکه آن را نمالید، چراکه سبب ساز پخش شدن چربی گردد.

بعداز این مرحله می بایست از حلال‌های رنگی که در بازار جان دار می باشند به کار گیری نمایید. بعداز تزکیه لکه با شایسته ترین حلال روغن، با آب حداکثر ولرم آن محل را آب بکشید. زمانی که از مواد شیمیایی سمی مثل حلال‌ها به کارگیری میکنید، مسلما از دستکش استعمال فرمایید. یکی موادی که میتوانید برای تزکیه لکه روغن روی موکت و قالی به کارگیری نمائید، پراکسید هیدروژن میباشد.

پاک کردن لکه روغن از روی فرش

برای به کارگیری از این محلول تمیز کننده روغن، یک لیتر آب ولرم را با یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن 3% ترکیب فرمایید و با برس روی بخش لکه گردیده فرش بکشید. مراقب باشید که‌این محلول تمیز کننده روغن برای بازه متعددی روی فرش نماند، چراکه میتواند سبب ساز سپید شدن فرش و پوسیدگی آن خواهد شد. بعد از پاک کردن لکه روغن از روی فرش، فورا با آب گرم آن محل را آبکشی فرمایید.

اعتنا: در صورتی برای پاک کردن روغن از روی فرش از جوش شیرین و نشاسشته ذرت یاری میگیرید، آن ها را خیلی آهسته یا این که خیلی شدید روی سطح فرش نمالید. برای بهتر جاری ساختن شدن اینکار می توانید از یک مسواک سابق به کارگیری فرمائید. این را هم بدانید این اقدامات فقط برای جذب روغن میباشد و خیر شست و رفت آن. برای اینکار، مجال دهید تا 15 دقیقه روی فرش بماند.

 

نحوه‌های دیگر جهت شستشو فرش از چربی
پیش از اینکه برای شستن و تزکیه فرش درین موقعیت با طریق‌هایی مثل تمیز کردن فرش با سرکه یا این که شستن فرش با آب ژاور اعتنا به موارد ذیل از اهمیت بالایی شامل است. در شرایطی که رنگ فرش شما پر‌نور وجود ندارد و استعمال از حلال‌های شیمیایی لکه‌ها را تمیز نکرد، طرق دیگری نیز برای پاک کردن روغن از روی فرش وجود داراست:

یه خرده آب و یک‌سری قطره ریکا را در سطلی ترکیب فرمایید. آنگاه، این محلول تمیز کننده روغن را در نصیب‌هایی که چرب میباشد بریزید. با یک برس همه بخش‌ها را منزه فرمائید و نگران کف نکردن آن نباشید.
شما می توانید از حدود 50 میلی‌لیتر آمونیاک و 200 میلی‌لیتر آب گرم برای تزکیه لکه چربی به کارگیری، و با برس نصیب لکه گردیده را منزه نمایید. بعداز این فعالیت نیز مثل طریق‌های قبلی سریعا فرش را آبکشی نمائید تا آمونیاک در فرش نماند، و سبب ساز پوسیدگی آن نشود.
پاک کردن روغن از روی فرش با خمیر تصحیح هم قابلیت‌پذیر میباشد. شما میتوانید از این ماده برای از میان بردن لکه خورش روی فرش و حتی از در میان بردن بوی روغن روی فرش استعمال نمایید و از سود شگفت‌گردیده گردید. این ماده در تزکیه بقیه مواد روغنی مانند واکس و اثاثیه آرایش و پیرایش هم عالی فعالیت می‌نماید.

برای از فی مابین بردن لکه خورش روی فرش و بقیه لکه‌های روغنی از الکل هم میتوانید به کار گیری فرمایید که در موردها اکثری شایسته ترین حلال روغن میباشد. شما فقط بایستی الکل را روی قسمتی که لکه دارااست بریزید، و آنگاه به عبارتی محل را با تمرکز بشویید. این محلول در از در بین بردن بوی روغن روی فرش هم کارایی مطلوبی داراست.

 

تزکیه روغن از روی فرش
از در میان بردن لکه روغن روی موکت و فرش

 

نکته: قبل از استعمال از محلول تمیز کننده روغن، به طبع به محصول تاروپود فرش‌تان اعتنا فرمایید و جهت اگاهی از آن برچسب پشت فرش را بخوانید. در شرایطی‌که کالا تاروپود فرش از مواد حساسی مثل پشمی که رنگ میدهد و یا این که ابریشم میباشد، بهتر میباشد تزکیه لکه روغن یا این که چربی را خودتان اجرا ندهید و به قالیشویی رجوع نمایید، تا از در میان بردن لکه روغن روی موکت و فرش شما با دستگاه‌های مطلوب و منحصربه‌فرد صورت پذیرد.

براین اساس پیش از گزینش طریق‌هایی مثل تنظیم و کاربرد شامپو فرش خانگی برای تزکیه لکه چربی از طریق فرش مطلقا اصول و نکات لکه بری فرش در‌این حالت را در لحاظ داشته باشید.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۹:۰۰ توسط:علی موضوع: نظرات (0)