مرجع تخصصي قالي و قاليچه مرجع تخصصي قالي و قاليچه .

مرجع تخصصي قالي و قاليچه

خشكشويي فرش


درين نوشته ي علمي قاليشويي به  شماره قاليشويي در مشهد چك خشكشويي فرش در خانه مي‌پردازيم. خشكشويي مبلمان و فرش يك كدام از مهم‌ترين راه و روش هاي مراقبت فرش و قالي‌كوچك و اسباب و اثاث خانه شما است. همگي ي اعضاي خانواده و هر سيرتكامل حيوان ها خانگي به صورت منظم بر روي فرش رفت و آمد مي نمايند, به اين ترتيب گرد و غبار, كنه, موي جيوانات خانگي و غيره كم كم به الياف فرش نفوذ مي كند.

چرا خشكشويي فرش؟
خشكشويي فرش ها بايستي به صورت منظم براي نگهداري تميز كاري فرش ها صورت پذيرد. بطور درست از فرش هاي خويش محافظت نمائيد؛ تا براي ساليان متعددي براي شما همت داشته باشند.

فرش هاي پشمي دارنده بالاترين كيفيت هستند. فرش از الياف طبيعي با ماندگاري بالا ميباشد. از خصوصيت هاي قالي هاي آحاد پشم, اين ميباشد كه در مقابل آش مقاوم مي باشند. به اين ترتيب براي به كار گيري در حوالي شومينه ايده آل ميباشند.

خشكشويي فرش وقتي براي شما اساسي مي‌شود كه شما فرش هاي مثل يك فرش سرسبز شرقي يا اين كه هر فرش عتيقه داشته باشيد. و كارگاه سازنده فرش و يا اين كه فروشنده به شما اگاهي داده باشد كه نوع شستشوي مطلوب فرش شما خشكشويي ميباشد. با داشتن فرش لاكچري،بهتر ميباشد به يك كمپاني قاليشويي داراي اعتبار رجوع‌نماييد.

 

ممكن ميباشد براي شستشوي فرش هاي خويش, خودتان شخصي را براي خشكشويي فرش هاي خويش استخدام كنيد البته در حيث داشته باشيد كه براي الياف تصنعي و مصنوعي, سيسال, كنف, پشم و ديگر الياف طبيعي زيان نداشته و ايمن باشد.

 

سرويس ها خشكشويي وعدم استعمال از آب، از احتمال توليد كپك يا اين كه قارچ در پايين فرش و جراحت وصال به كف زمين پيشگيري مي كند.

 

مزاياي خشكشويي فرش:
كوتاه بودن فرصت كم آب شدن
نسبتا ارزان بودن
ايده آل براي شستشوي موضعي
مطلوب بر اي فرش هاي دقيق و فارغ از رنگ اثبات

معايب خشكشويي فرش:
تأثير نادر بر روي لكه هاي شديد و بر اساس مايعات

شستشوي بي نقص براي حذف گرانول ممكن ميباشد ايراد ساز باشد.

محلول درون كم آب شويي مي‌تواند در منبع تبخير بخار خواهد شد، در حالتي‌كه چنان چه براي بازه زمان بر استعمال نشود.

براي فرش هايي با الياف كرك روستا سفارش نمي‌شود.

 

مراحل شستشو:
نخستين, فرش را وكيوم فرمائيد. آنگاه ماده شوينده را بر روي فرش بپاشيد. محلول خشكشويي را بوسيله يك جارو يا اين كه برس قابل انعطاف بر روي فرش بماليد و اذن دهيد به زمان ۱ ساعت بر روي فرش باقي بماند.

محلول خشكشويي، روي روغن، گرد و غبار چرب جانور در الياف فرش عمل مي نمايد. اين گرد و غبار به وسيله گرانول جانور در حلال خشكشويي جذب مي‌شود.

زماني كه فرش به طو بي نقص كم آب شد، به خواسته گردآوري بي نقص مواد خشكشويي، فرش وكيوم ميشود. به كارگيري از وكيوم توانا، گرانول شستشو را تماما گردآوري مي كند.

بدين ترتيب در حالتي‌كه شما يا اين كه خانواده تان مجال متعددي را بدور از خانه سپري مي‌كنيد, شما مي بايست به صورت منظم فرش هاي خويش را خشكشويي فرمائيد تا فرش هاي شما در شايسته ترين وضعيت و با ارتفاع قدمت خوب باقي بمانند.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۴:۵۰ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

ريشه زني فرش چيست؟

اين توشه در‌اين نوشته‌علمي از شماره قاليشويي در مشهد   سرويس ها فرش قصد داريم طرز و تكنيكي را به شما معرفي كنيم كه هم فال است و هم تماشا در واقعيت اين راه هم جنبه پيشگيري دارد و هم اينكه به زيبايي يكسري برابري فرشتان ياري ميكند.
در شرايطي كه مالك فرش مي باشيد هرچه سريع خيس آنرا به بافت ريشه فرش مجهز نماييد.

شايد الان ندانيد مراد از بافت ريشه فرش دقيقا چه مي‌باشد پس براي همين پيش از اينكه آغاز به تلاوت اين نوشته ي علمي كنيد سفارش مي كنم اين ويدئو كه بوسيله كمپاني سرويس ها فرش تهيه و تنظيم گرديده است را قطعا تا نقطه نهايي به طور بي نقص ببينيد.يكي‌از متداول ترين اين خطاها خصوصاً در فرش هاي مصرف شده و ديرين و يا اين كه فرش هايي كه به خير مراقبت نشده و يا اين كه از كيفيت مناسب برخوردار نبوده اند.

شل و ول شدن گليم بافي فرش ميباشد.فيلمي را كه مشاهده كرديد قسمتي از معرفي تكنيك بافت ريشه فرش بود كه به واسطه ي همين شيوه ، رفوگر به تزيين ريشه فرش مي پردازد و انواع طرح هاي گوناگون را روي آن جاري ساختن ميكند.

اين‌راه را به نام هاي ديگر هم به فعاليت مي‌برند كه در ليست تحت آنان‌را براي شما ذكر كرده ايم اما آشنا ترين و مرسوم ترين نام اين تكنيك ، دقيقا دوگره ريشه مي‌باشد و اكثرا اين شيوه را با اين اسم مي‌شناسند هرچند كه اسم هاي ديگر هم صحيح و كاربردي ميباشد.

به نحوي كه مقاومت ما يحتاج را از دست داده و ديگر قدرت حفاظت از فرش را ندارد.

در اين موارد گره زني ريشه شايسته ترين چاره خواهد بود .

گره زني ريشه چه با غرض احيا شكل گيرد و چه دكوراتيو باشد ،

به سه طريق دوگره ، گره نخودي و گره پنجره اي جاري ساختن مي پذيرد

كه در اين در ميان طرز گره پنجره اي تزئيني خيس بوده

و معمولاً بر روي فرش هاي پر ارزش ابريشم و گل ابريشم تبريز ، اصفهان و نائين انجام مي گردد

و نيازمند وجود ريشه بلند در قالي مي باشد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۸:۴۰ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

چگونه پرز هاي فرش را از بين ببريم؟

بعداز اين كه عارضه ها پرز دادن فرش  شماره قاليشويي در مشهد براي ما معين شد، نوبت به شيوه‌هاي از در ميان بردن پرزهاي فرش مي رسد.

براي از ميان بردن پرزهاي فرش طرز‌هاي گوناگوني وجود داراست كه در ذيل به شرح هريك پرداخته مي شود:

جارو زدن
جارو زدن به عنوان مثال شايسته ترين طرز‌ها براي از در بين بردن پرزهاي فرش ميباشد. اين شيوه به روش‌هاي گوناگوني همانند به كار گيري از جاروي چوبي مانند جاروي حصيري و جاروي شمالي، جاروي دستي و يا اين كه جاروبرقي قابل اجرا ميباشد.

در شرايطي‌كه از جاروي چوبي و يا اين كه جاروي دستي براي از در بين بردن پرزهاي فرش استعمال ‌خواهد شد، بهتر ميباشد پيش از به كار گيري، آنان را نمناك كرد تا بتوانند پرزهاي بيشتري را به خويش جذب نمايند.

در شكل استعمال از جاروبرقي نيز بايستي اصول جاروكشي را تماما رعايت كرد. براي مثالً بدور موتور جاروبرقي را در سرعت معدود تهيه و تنظيم كرد و يا اين كه آن را در سوي خواب فرش روي فرش كشيد تا بتوان از اين روش پزرهاي بيشتري را از دربين پيروزي.

قابل ذكر ميباشد در شكل به كارگيري از اين شيوه بايستي به دوران دو تا سه هفته كار جاروكشي را اعمال بخشيد تا به سود مطلوبي رسيد.

از طرفي در هنگام به كارگيري از اين طريق مي بايست كليه پنجره‌هاي منزل را گشوده گذاشت. به دليل آن كه با اين فعاليت پرزهاي جداگانه گرديده از روي فرش به سمت خارج تكان مي‌نمايند و اختلال تنفسي را براي شخص ساخت نميكنند.

جارو زدن فرش
جارو زدن فرش
به كارگيري از فرچه
بعضا از اشخاص معتقدند كه به كار گيري از فرچه براي از در بين بردن پرزهاي فرش ممكن ميباشد الياف آن را مبتلا جراحت نمايد.

به‌اين شكل كه الياف آن سست گرديده و منجر مي‌گردد كرك‌هاي بيشتري از فرش فرو بريزد. البته بايستي بيان كرد در شرايطي كه از فرچه به طرز اصولي و با رعايت نكاتي همانند مرطوب و نمدار كردن آن، استعمال از آن در سمت خواب فرش و غيره استعمال شود، خير صرفا به بافت فرش آسيبي وارد نمي‌نمايد، بلكه پرزهاي بيشتري را نيز به سمت خويش جذب مي‌نمايد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۶:۱۷ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

10 بهترين رفوگري فرش تهران

يك كدام از ديگر از سرويس ها شماره قاليشويي در مشهد ميباشد. شيرازه دوزي يا اين كه كنار پيچ فرش به نوارهايي گفته ميشود كه در دو طرف طولي فرش از نخست تا پايان آن دوخته مي‌گردد. انجام و پياده سازي شيرازه دوزي منجر ارتقاء مقاومت كناره هاي فرش ميگردد. چون كناره هاي فرش و قالي‌كوچك در معرض جراحت شديدي تري نسبت به قسمت هاي ديگر آن ميباشد. از همين رو، قاليشويي بهارستان، شيرازه دوزي را نيز در نصيب سرويس ها رفو و ترميم فرش قرار داده ميباشد.

كارگاه قاليشويي بهارستان براي ارائه بهتر شيرازه دوزي از مو بز و چرم كيفيت عالي، به كارگيري مي كند تا ارتفاع قدمت فرش ارتقا بيشتري پيدا نمايد.

ولي برخي از اشخاص نگران جاري ساختن هنر شيرازه دوزي بر روي گليم و فرش هاي اعلا و گران‌قيمت ميباشند. چون بر اين باورند كه اعمال اين فعاليت منجر كاهش قيمت و ارزش آن ها ميگردد. اما ما تحت عنوان شايسته ترين قاليشويي در استان خراسان و مبتني بر 40 سال تجربه در صنعت قالي اين مورد را تكذيب ميكنيم و با يقين به شما اعلام مي‌كنيم كه شيرازه دوزي هيچ تاثيري بر روي قيمت فرش شما ندارد. بلكه سبب ساز مقاوم شدن آن در قبال بلاها نيز ميگردد.

رنگبرداري فرش
در شرايطي كه مواد رنگي بر روي فرش ريخته شد، ديگر نگران چگونگي پاك شدن آن نباشيد!

با تكنيك رنگبرداري مي‌توانيد به راحتي اثرها رنگ ها و مواد ريخته گرديده را از روي فرش منزه فرمائيد. البته اعتنا نمائيد كه در شكل بروز اين رخداد تخت گاز مبادرت به رنگبرداري كنيد. چون اين زمينه سبب ساز زخم به بافت فرش مي گردد. قاليشويي بهارستان مشهد با استعمال از دستگاه هاي مجهز قادر است فرش شمارا از هر نوع رنگ اضافه و آسيبي نجات دهد.

ساييدگي فرش
بعضي وقت ها ممكن ميباشد به دلايلي فرش شما در گير از في مابين رفتن پرزها گرديده باشد. براي رفوگري فرش در مشهد ما با به كار گيري از ايفا و پياده سازي تكنيك ترميم ساييدگي فرش اين زمينه را براي شما رفع مينماييم.

عواملي مانند:

روش رفتن مداوم
به كارگيري زياد از فرش
ارتقا ارتفاع قدمت فرش
سبب ساييدگي قالي‌كوچك، فرش و يا اين كه گليم ميگردد. ولي اين زمينه بيشتر در فرش هاي چله ابريشمي كه دارنده پرز پشمي مي باشند؛ ديده ميشود. چون پشم در مقابل چله ايريشم از مقاومت كمتري شامل است و بعداز به كار گيري مكرر از آن ها، نسبت به فرش هاي چله نخي و چله پشمي درصد ساييدگي بيشتري را دارا هستند.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۵:۰۵ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

انواع فرش ماشيني كدامند؟

انواع طرح فرش و قالي اهل ايران از ديرباز تا به امروز  شماره قاليشويي در مشهد در سراسر فقيه طرفدار دارااست. از محصول فرش پشمي گرفته تا ابريشم هنرمندان اهل ايران به زيبايي آن را پباده سازي كرده و مي‌بافند. از پيشين‌هاي بدور تا به امروز ايران با اسم فرش‌هاي لبريز نقش و نگار و رنگين خويش در فقيه شناخته مي‌گردد و به جرأت مي‌توان اظهار‌كرد كمتر كسي در فقيد شهرت فرش ايراني را نشنيده است. حتي سابق‌ترين قالي عالم را كه در گور يكي فرمانروايان سكايي (از مردمان كوچ‌نشين اهل ايران‌تبار) در محدوده مرز و بوم روسيه پيدا گرديده‌است به اهل ايران‌ها نسبت مي‌دهند.

همين شواهد نشانگر آن است كه از ديرباز فرش در چيدمان منزل‌هاي اهل ايران رده ويژه‌اي داراست و جزء طلاق‌ناپذير دكورا سيون منزل‌هاي اهل ايران به حساب مي‌آيد و تار و پود آن با معاش اهل ايران عجين شد‌ه‌است.

شايد برخي بر اين اعتقاد و باور باشند كه فرش در چينش امروزي جايگاه چنداني ندارد ولي اقبال عموم براي خريد فرش خلاف اين مورد را اثبات مي‌نمايد؛ از طرفي با نگاهي ظريف‌خيس به اين آيتم به جلوه گري خاص اين جادوي اهل ايران در دكوراسيون پي خواهيم موفقيت؛ اما قبل از آن كه به اين مورد بپردازيم بايستي با فرش و طرح‌هاي آن بيشتر آشنا شويم.

فرش چه مي باشد
واژه فرش در واقع كلمه‌اي عربي است به معناي زمين و در لهجه فارسي بيشتر معناي زيرانداز و كف‌پوش را جابجايي ميدهد از اين رو قالي، قالي‌كوچك، گليم، جاجيم، زيلو، پلاس و … هريك به نوعي فرش محسوب مي گردند، ولي در اين ميان چيزي كه ما با تيتر فرش اهل ايران از آن خيال مي‌كنيم در واقع به عبارتي قالي مي باشد.

شايد اكثر زمان ها اشخاص تفاوت في مابين فرش و قالي را ندانند البته به عبارتي‌طور كه گفته شد فرش كلمه‌اي كلي است براي انواع زيرانداز در حالي كه قالي زيرمجموعه فرش محسوب ميشود و به فرش‌هاي پرزداري اطلاق مي شود كه ما آن ها را با اسم فرش دستبافت و فرش ماشيني ميشناسيم.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۷:۳۰ توسط:علي موضوع: نظرات (0)