مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

چگونه پرز های فرش را از بین ببریم؟

بعداز این که عارضه ها پرز دادن فرش  شماره قالیشویی در مشهد برای ما معین شد، نوبت به شیوه‌های از در میان بردن پرزهای فرش می رسد.

برای از میان بردن پرزهای فرش طرز‌های گوناگونی وجود داراست که در ذیل به شرح هریک پرداخته می شود:

جارو زدن
جارو زدن به عنوان مثال شایسته ترین طرز‌ها برای از در بین بردن پرزهای فرش میباشد. این شیوه به روش‌های گوناگونی همانند به کار گیری از جاروی چوبی مانند جاروی حصیری و جاروی شمالی، جاروی دستی و یا این که جاروبرقی قابل اجرا میباشد.

در شرایطی‌که از جاروی چوبی و یا این که جاروی دستی برای از در بین بردن پرزهای فرش استعمال ‌خواهد شد، بهتر میباشد پیش از به کار گیری، آنان را نمناک کرد تا بتوانند پرزهای بیشتری را به خویش جذب نمایند.

در شکل استعمال از جاروبرقی نیز بایستی اصول جاروکشی را تماما رعایت کرد. برای مثالً بدور موتور جاروبرقی را در سرعت معدود تهیه و تنظیم کرد و یا این که آن را در سوی خواب فرش روی فرش کشید تا بتوان از این روش پزرهای بیشتری را از دربین پیروزی.

قابل ذکر میباشد در شکل به کارگیری از این شیوه بایستی به دوران دو تا سه هفته کار جاروکشی را اعمال بخشید تا به سود مطلوبی رسید.

از طرفی در هنگام به کارگیری از این طریق می بایست کلیه پنجره‌های منزل را گشوده گذاشت. به دلیل آن که با این فعالیت پرزهای جداگانه گردیده از روی فرش به سمت خارج تکان می‌نمایند و اختلال تنفسی را برای شخص ساخت نمیکنند.

جارو زدن فرش
جارو زدن فرش
به کارگیری از فرچه
بعضا از اشخاص معتقدند که به کار گیری از فرچه برای از در بین بردن پرزهای فرش ممکن میباشد الیاف آن را مبتلا جراحت نماید.

به‌این شکل که الیاف آن سست گردیده و منجر می‌گردد کرک‌های بیشتری از فرش فرو بریزد. البته بایستی بیان کرد در شرایطی که از فرچه به طرز اصولی و با رعایت نکاتی همانند مرطوب و نمدار کردن آن، استعمال از آن در سمت خواب فرش و غیره استعمال شود، خیر صرفا به بافت فرش آسیبی وارد نمی‌نماید، بلکه پرزهای بیشتری را نیز به سمت خویش جذب می‌نماید.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۶:۱۷ توسط:علی موضوع: نظرات (0)