مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

انواع فرش ماشینی کدامند؟

انواع طرح فرش و قالی اهل ایران از دیرباز تا به امروز  شماره قالیشویی در مشهد در سراسر فقیه طرفدار دارااست. از محصول فرش پشمی گرفته تا ابریشم هنرمندان اهل ایران به زیبایی آن را پباده سازی کرده و می‌بافند. از پیشین‌های بدور تا به امروز ایران با اسم فرش‌های لبریز نقش و نگار و رنگین خویش در فقیه شناخته می‌گردد و به جرأت می‌توان اظهار‌کرد کمتر کسی در فقید شهرت فرش ایرانی را نشنیده است. حتی سابق‌ترین قالی عالم را که در گور یکی فرمانروایان سکایی (از مردمان کوچ‌نشین اهل ایران‌تبار) در محدوده مرز و بوم روسیه پیدا گردیده‌است به اهل ایران‌ها نسبت می‌دهند.

همین شواهد نشانگر آن است که از دیرباز فرش در چیدمان منزل‌های اهل ایران رده ویژه‌ای داراست و جزء طلاق‌ناپذیر دکورا سیون منزل‌های اهل ایران به حساب می‌آید و تار و پود آن با معاش اهل ایران عجین شد‌ه‌است.

شاید برخی بر این اعتقاد و باور باشند که فرش در چینش امروزی جایگاه چندانی ندارد ولی اقبال عموم برای خرید فرش خلاف این مورد را اثبات می‌نماید؛ از طرفی با نگاهی ظریف‌خیس به این آیتم به جلوه گری خاص این جادوی اهل ایران در دکوراسیون پی خواهیم موفقیت؛ اما قبل از آن که به این مورد بپردازیم بایستی با فرش و طرح‌های آن بیشتر آشنا شویم.

فرش چه می باشد
واژه فرش در واقع کلمه‌ای عربی است به معنای زمین و در لهجه فارسی بیشتر معنای زیرانداز و کف‌پوش را جابجایی میدهد از این رو قالی، قالی‌کوچک، گلیم، جاجیم، زیلو، پلاس و … هریک به نوعی فرش محسوب می گردند، ولی در این میان چیزی که ما با تیتر فرش اهل ایران از آن خیال می‌کنیم در واقع به عبارتی قالی می باشد.

شاید اکثر زمان ها اشخاص تفاوت فی مابین فرش و قالی را ندانند البته به عبارتی‌طور که گفته شد فرش کلمه‌ای کلی است برای انواع زیرانداز در حالی که قالی زیرمجموعه فرش محسوب میشود و به فرش‌های پرزداری اطلاق می شود که ما آن ها را با اسم فرش دستبافت و فرش ماشینی میشناسیم.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۷:۳۰ توسط:علی موضوع: نظرات (0)