مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

صحیح ترین روش شستن فرش در خانه

فرش مزین‌قسمت منزل های اهل ایران میباشد  شماره قالیشویی در مشهد این کفپوش هم زیبایی منزل را دو چندان می‌نماید و هم گرما را به منزل میبخشد. فرش آلوده و کثیف و چرب ظواهر بسیار نامناسبی به منزل می دهد. از طرفی موقعیت پرورش اشکال باکتری‌ها در فرش‌های آلوده و پلشت مهیا میباشد. شستن فرش جز آن مجموعه از کارهاست که می بایست هر یکسری سال یکبار صورت بپذیرد. البته بدون‌شک در طی سال دست کم چنددفعه نیاز به لکه گیری خواهد بود. قرار میباشد از طریق شستن فرش به شما بگوییم و نکاتی که در‌این عمل می بایست مد لحاظ قرار دهید. پس در حالتی‌که قصد شستن فرش در منزل را دارید این مقاله تارنما باربری سپند توشه را دنبال نمائید.

پیش از شستشو به بافت فرش دقت فرمایید
فرش اکثر منزل‌های اهل ایران، ماشینی و غیر دستباف میباشد. فرش دستباف کیفیت بسیار بالایی دارااست و صرفا فرشی میباشد که با پا تناول کردن‌های پیاپی زیبایی آن مضاعف میشود. البته نحوه شستن فرش ماشینی و دستباف متعدد میباشد.

عموما فرش‌های جان دار در بازار به دو گروه تحت تقسیم می گردند:

فرش دستباف
فرش ماشینی
شستشوی فرش شستشوی فرش
فرش ماشینی
در‌صورتی‌که توجه کرده‌باشید فرش‌های ماشینی به صورت معمول دارنده بافت منظم و مستحکمی می باشند. این نوع فرش از الیاف تصنعی و مصنوعی و با منفعت‌گیری از امکانات صنعتی تولیده شده است و به صورت معمول مقاومت بیشتری در قبال شوینده‌های قلیایی دارا هستند. ولی به کار گیری از شوینده‌های قلیایی به رنگ شالوده فرش نیز متعلق میباشد.

در‌صورتی‌که رنگ پیروز تاروپود فرش پر‌نور میباشد بهتر میباشد مواد شستشو خنثی استعمال شود. در‌صورتی‌که رنگ پیروز فرش تیره میباشد به کار گیری از ماده های شوینده قلیایی مشکلی ندارد.

همینطور بافت فرش‌های ماشینی متراکم خیس از فرش‌ دستباف میباشد. به همین برهان با خاطر راحن میتوانید فعالیت شستشو فرش را به قالیشویی‌های صنعتی بسپارید و وقت و انرژی خویش را برای شستشو فرش صرف نکنید.

فرش دستباف
فرش دستباف نماد و نام و نشان ملت جمهوری اسلامی ایران میباشد. در‌صورتی‌که در منزل یا این که دفتر کار خویش یک فرش دستباف دارید خوش‌بحالتان میباشد. البته محافظت این زیبایی مقداری نقص‌ میباشد. فرش‌های دستباف نسبت به فرش ماشینی الیاف حساس‌تری دارا هستند. به همین ادله طرز شستن فرش دستباف مقداری متعدد از فرش ماشینی میباشد.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۷:۰۵ توسط:علی موضوع: نظرات (0)