مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

انواع فرش از نظر شانه و تراکم

در طرح افشان، لچک و ترنج حذف گردیده است و با مراقبت لبه کناری، در اواسط فرش طرح گل و ساقه و برگ مشاهده میشود. در طرح خشتی، سطح ها داخلی به مستطیل‌های هم اندازه تقسیم میگردد و در درون هر مستطیل نقشه‌ای بافته میشود. تکراری نبودن طرح درون آجر‌ها نشان مرغوبیت نقشه میباشد.  شماره قالیشویی در مشهد علاوه بر این فرش‌ها، طرح‌های دیگری نیز وجود داراست که در شهرهای متفاوت کشور‌ایران بافته میشوند و از آن پاراگراف می قدرت گبه، فرش‌های ترکمن و … را اسم موفقیت.
فرش‌های دست باف را مبتنی بر نوع الیاف مصرف شده در بافت آن ها نیز می‌قدرت گروه بندی کرد. کالا الیافی که در بافت فرش‌های بافت دست به عمل می رود را به دنبال معرفی خوا هیم کرد:
1- فرش‌های بافته گردیده از ابریشم
فرش‌های دست بافتی که با الیاف ابریشم بافته می‌شوند ارزش بسیار بالایی دارا هستند البته کیفیت آنان بسیار خوب میباشد. یک کدام از تفاوت هایی که فی مابین فرش ماشینی ابریشمی و فرش بافت دست ابریشمی وجود دارااست، قابلیت استعمال از الیاف تصنعی در بافت فرش‌های ماشینی میباشد درحالیکه در بافت فرش‌های دست باف صرفا از الیاف ابریشم به کارگیری می شود. اما قابلیت استعمال از الیاف تصنعی در فرش‌های بافت دست هم وجود دارااست ولی نسبت به فرش‌های ماشینی معدود‌خیس میباشد.

2- فرش‌های بافته گردیده از پشم
فرش‌های بافته گردیده با پشم از حیث ارزش نسبت به فرش‌های ابریشمی ارزان‌خیس می‌باشند. اگرچه فرش های دستبافت پشمی نازکی و و ریز بافی که در فرش‌های ابریشم به عمل رفته میباشد را ندارند البته از آن‌جا که ارزش کمتری دارا هستند، ایده ها متعددی را به سوی خویش جلب نموده اند.
مزایا و معایب فرش دستبافت
یک کدام از اصلی ترین مزایای فرش های دستبافت عدم به کارگیری از الیاف تصنعی و مصنوعی در تهیه و تنظیم و ساخت آن میباشد که سبب ساز میشود تا آسیبی به سالمی شما وارد نشود. همینطور پرز این نوع از فرش ها بسیار قابل انعطاف و شل میباشد و مانند یک تشک قابل انعطاف کار می نماید. از طرفی به جهت اینکه فرش بافی هنری دیرینه در کشور‌ایران میباشد و تنوع رنگ و نقش متعددی که در فرش ها وجود داراست منجر میگردد تا حسی روح نواز و دلچسب در شما تولید خواهد شد.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۹:۰۳ توسط:علی موضوع: نظرات (0)