مرجع تخصصي قالي و قاليچه مرجع تخصصي قالي و قاليچه .

مرجع تخصصي قالي و قاليچه

پرفروش ترين فرش ماشيني كدام است؟


فرش گزينه مهمي در چيدمان منزل ميباشد. شايد شما شماره قاليشويي در مشهد هم دنبال ديدن عكس فرش تازه و يا اين كه شناخت با پرفروش ترين فرش ماشيني باشيد تا بتوانيد گزينش بهتري در خريد فرش ماشيني داشته باشيد.
با ماهمراه باشيد تا جديدترين طرح فرش در سال اخير را محاسبه كنيم .

فرش پايين فرش افشان نايين يكي جديدترين طرح هاي فرش ميباشد كه براي جهيزيه عروس هم طرف داران متعددي دارااست.


فرش افشان نايين
در دو رنگ كرم و فيلي

بستن
فرش افشان نايين 1200 كتف گل‌ پررنگ
امتياز از 5
معرفي طرح تازه فرش ماشيني
اعلام طرح نو فرش سهل و آسان وجود ندارد به دليل آنكه امروزه توليدكنندگان و فروشندگان گوناگون سبك‌هاي‌ گوناگوني را ساخت‌و‌ساز مي نمايند، همينطور پرفروش‌ترين طرح فرش ماشيني مبتني بر ناحيه سكونت، فرهنگ وتمدن و مدل معاش عموم ميتواند مختلف باشد.

فيلم طرح نو فرش 1200 كتف گل‌ پررنگ – فرش شايلي

نمايشگر ويدئو

00:00
00:43


فرش وينتيج، جديدترين طرح فرش
فرش وينتيج يا اين كه فرش كهنه نما يك كدام از جديدترين مدلي هاي فرش فانتزي ميباشد كه جديدا آيتم استقبال اكثري از مشتريان فرش ماشيني قرار گرفته ميباشد. فرش كرم طلايي سروين يك كدام از پرفروش ترين سبك هاي فرش امروزي كه با استقبال زياد هم در نمايشگاه آلمان و هم در طهران روبرو بود.
استعمال شوينده‌هايي با اسيديته زير
در‌اين طريق از شوينده‌هاي شيميايي كه خواص اسيدي پاييني دارا هستند به كارگيري ميشود. براي مثال اين شوينده‌ها مي‌اقتدار به شامپو فرش، صابون خانگي ، پودر دستي و … اشاره نمود. كمي از شامپو فرش يا اين كه شوينده را در آب ولرم حل نماييد و آنگاه با استعمال از اسفنج يا اين كه يك تكه ابر آن را بر روي فرش بكشيد و اذن دهيد تا كم آب خواهد شد. صابون خانگي رختشويي نيز در اين مورد عملكرد دارااست. براي استعمال از صابون خانگي رختشويي نخست بايستي قسمتي از فرش كه رنگ زرد گرديده را تر كرده و بعد صابون خانگي را روي آن بكشيد. در غايت نيز اثرات صابون خانگي را منزه كرده و فرش را آبكشي كنيد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۵:۳۶ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

راهكار هايي براي افزايش طول عمر فرش هاي ماشيني


در بعد از ظهر حاضر و در سال هاي اخير، كه صنف فرش، با ارتقاء بها مواجه گرديده، شماره قاليشويي در مشهد و از طرفي هم در منزل هاي اكثر اهل ايران ها فرش ماشيني پيدا مي گردد، بهتر ميباشد با كارهايي معمولي بتوانيم ارتفاع قدمت فرشهاي ماشيني را ارتقا دهيم. با ما همدم باشيد

با دقت به مفاد بالا، پس بايستي راهكارهايي را جهت ارتقاء ارتفاع قدمت فرش هايمان اعمال دهيم، تا به‌اين واسطه ارتفاع قدمت فرش هاي خويش را بالا ببريم. پيرو به نكاتي مي‌پردازيم كه با فعاليت كردن به آنان علاوه بر اينكه مي توانيد مقطع وقت گير تري فرش خويش را در منزلتان داشته باشيد، تندرست فرش خويش را هم مهيا فرمائيد.

... رطوبت در دراز زمان منجر پوسيدگي فرش مي‌شود، لذا فرشتان را در جاي هاي مرطوب مراقبت نكنيد.

... نوروروشنايي آفتاب نيز يك كدام از موارديست كه سبب ساز از در بين رفتن تار و پود فرش شود.

... در شكل لك شدن قسمتي از فرش، سريعتر جهت از در بين بردن لكه مبادرت فرماييد. براي اينكار مي توانيد از نوشته‌ي‌علمي "تزكيه اشكال لكه ها از روي فرش" به كار گيري نمائيد.

... اصلا از تكاندن شديد فرش براي غبارگيري فرش خويش به كارگيري نكنيد، براي اينكار بهتر ميباشد از چوب يا اين كه تركه هاي چوبي به كار گيري نمائيد. براي استحضار بيشتر از طريق هاي غبار گيري مي‌توانيد به نوشته‌علمي "شايسته ترين نحوه هاي غبارگيري فرش" رجوع كنيد.

... قطعا پيش از خريد فرش به اندازه اتاقي كه مي خواهيد براي آن فرش تنظيم فرماييد توجه نمائيد، بدين واسطه از تا ميل كردن فرش خودداري مي‌گردد.

... همانگونه كه در نكات گذشته گفته شد، رطوبت سبب ساز از في مابين رفتن و پوسيدگي فرش مي شود، بعداز قراردادن هرگونه گلدان روي فرش اجتناب فرماييد.

... از قرار دادن وسايل سنگين مانند ميزتلوزيون، مبل و سردخانه به انگيزه جا افتان بر روي فرش، اجتناب فرمائيد. اين فعاليت احتمالا با تغيير‌و تحول رنگ آن بخش از فرش نيز همپا خواهد بود.

... در حالتي كه قصد انتقال يا اين كه حفظ فرش را داريد، از تا كردن آن دوري كنيد. براي اينكار بهتر ميباشد فرش را لول كرده و در مكاني مطلوب به طور افقي نگداري نمائيد.

... فرش را هرچند وقت يكبار راز و ته نمائيد كه آحاد سطح فرش آيتم سايش و پاخور قرار بگيرد.

... از معلق كردن فرش پرهيز كنيد.

... از قرار دادن ظروف داغ بر روي فرش دوري كنيد.

... درصورتي كه قسمتي متعددي از فرش تر شد، بهتر ميباشد فرش را به طور كامل بشوييد و در مكاني صاف پهن فرماييد. راهنماي شستشوي فرش در خانه
... از برس هاي زبر و سيمي براي شستشوي فرش به كارگيري نكنيد. اين فعاليت موجب زخم به بافت فرش مي گردد.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۰:۰۴ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

روش هاي بافت گليم


گليم يكي صنعت هاي دستي در كشور ايران ميباشد  شماره قاليشويي در مشهد كه بيشتر به وسيله خانم‌هاي روستايي و عشاير بافته مي گردد. بافت گليم و فرش از ديرين ترين هنرهاست. نداشتن پرز مهم‌ترين تفاوت گليم با فرش به حساب مي آيد. مال اين زيرانداز سواي پرز از پشم طبيعي حيوان ها اهلي ميباشد. در بعضا مواقع از ادغام گيسو بز و پشم براي بافت گليم به كارگيري مي گردد و مشابه بافتن سبد، نخ‌هاي پود از تحت و روي نخ‌هاي تار مي گذارند. در‌اين نوشته ي علمي به روند بافت گليم، اشكال گليم از نگاه نوع بافت و نحوه هاي بافت گليم اشاره گرديده‌است.

 

پروسه بافت گليم
مرحله چله كشي اولي مرحله بافت گليم ميباشد. زماني چله كشي روي دار جاري ساختن شد، كوجي را كه يك قطعه از فرآورده چوب و به صورت استوانه اي با قطر ۴ سانتي متر و ارتفاع آن برابر با پهنا گليم ميباشد به دار قالي و روي چله نصب مي گردد. در ساخت و ساز و بافت گليم، يك سري رج بي آلايش كه به گيس بافي داراي شهرت ميباشد، شروع كننده ي بافت گليم ميباشد. حدودن ۱۵ سانتي متر از اولِ چله ها را هم تحت عنوان ريشه در لحاظ گرفته و در غايت نوبت به بافت گليم مي رسد.

شيوه هاي بافت گليم بي آلايش
گليم هاي بي آلايش به دو نحوه‌ي پود گذاري و پود پيچي بافته ميگردند.

1- نحوه پود گذاري: در‌اين نوع بافت از نخ‌هاي تار و نخ‌هاي پود به كار گيري مي‌گردد. نخ‌هاي رنگارنگ پود از تحت و روي نخ‌هاي تار مي‌گذرند. براي پيدايش نقش‌هاي گليم رنگ نخ‌هاي پود را بايستي تغيير و تحول بخشيد. در نحوه پودگذاري هر دو طرف گليم صاف، هم صورت و همرنگ مي باشند.

2- شيوه پود پيچي: در‌اين طريق به غير از نخ‌هاي تار و پود، از نخ‌هاي نازك پودي ديگري هم به كار گيري مي‌نمايند. اين نخ‌هاي نازك به طور پيچشي از في مابين نخ‌هاي تار عبور مي‌نمايند. بعد با كوبيدن كتف، نخ‌هاي تارو پود به صورت قطعي با هم مشغول ميشوند. اين شيوه حد واسط قالي بافي و گليم بافي به حساب ميآيد.

 

طريق هاي بافت اشكال گليم
سه طريق براي بافت گونه هاي گوناگون گليم وجود داراست: گليم بي آلايش بافت، گليم پر رنگ، گليم ورني.

1- گليم معمولي بافت: درين بافت نخ‌هاي پودر از تحت و روي نخ‌هاي چله (تار) مي‌گذرند. براي بافت گليم معمولي بافت از نقشه‌هايي هندسي كه در به عبارتي لحظه به ذهن بافنده ميرسد استعمال مي شود. به عبارت ديگر بافنده از هيچ نقشه‌ي مهيا‌اي به كارگيري نمي‌نمايد. گليم بي آلايش بافت يك رو داراست.

2- گليم ورني: اين نوع بافت مشابه گليم بي آلايش بافت از نقشه‌هاي هندسي و خيالي به كارگيري مي شود. فارغ از پرز و يك رو است. تفاوت بافت ورني با بافت بي آلايش اين ميباشد كه ساخت‌و‌ساز نقش و طرح روي ورني با به كار گيري از پودگذاري مازاد اعمال ميگردد. درحاليكه در گليم معمولي بافت نقش‌ها بوسيله پود بوجود ميايد.

3- گليم پر رنگ: قضيه‌ي گليم پررنگ معمولي ميباشد. البته طرح و نقشه‌ي اساسي آن همچون فرش پرز دار ميباشد. به صورتي كه بر روي چله گليم، از روي نقشه قالي گره مي زنند و در پايان پرزهاي مازاد با قيچي كوتاه ميشود.


برچسب: شماره قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۰۲:۴۸ توسط:علي موضوع: نظرات (0)

نحوه پاك كردن لكه ميوه و آب ميوه بر روي فرش


مواد و ابزار گزينه استعمال براي نظافت كردن  شماره قاليشويي در مشهد  لكه نوشابه از روي فرش :
دستمال كاغذي يا اين كه دستمال كهنه سپيد و مرطوب
تميز كننده ظروف يا اين كه جامه
آب
بطري اسپري كننده
اسفنج
راهكارهاي رفع لكه نوشابه
نخست مي بايست دستمال كاغذي مرطوب را روي لكه نوشابه بگذاريد تا يه خرده خيس گردد ، اما مورد نياز ميباشد توجه فرمائيد تا آن را مالش ندهيد چراكه اين فعاليت منجر عميق خيس شدن لكه مي‌شود.
آن گاه يك قاشق غذاخوري منزه كننده ظرفشويي و يا اين كه يك منزه كننده جامه را در اسپري بريزيد و ساير آن را با آب داغ لبريز فرماييد و اين محلول را روي لكه نوشابه بپاشيد.
در اخر مجدد به وسيله دستمال براي تزكيه اين ماده هاي شوينده به كار گيري فرمائيد.
شيوه تزكيه لكه روغن و چربي بر روي فرش
تزكيه لكه هاي چربي از روي فرش فعاليت چندان سادگي نمي باشد چراكه اين لكه ها علاوه براينكه بسيار سرسخت مي باشند ، موقعيت چسبندگي اي دارا هستند كه نظافت كردن و از در بين بردنشان را سختتر نيز ميكند. قاعدتا هرچه بازه فرصت كمتري از به وجود وارد شدن آن پيشين باشد ، تزكيه و از في مابين بردن آن‌ها آسانتر خواهد بود بدين ترتيب يكي‌از مهمترين مورد ها در از در ميان بردن هر لكه اي از روي فرش سرعت كار بالا مي‌باشد.

نحوه نخستين :
پيش از هر چيز ما يحتاج ميباشد يكدست يا اين كه حوله كاغذي را به آرامي روي لكه روغن قرار داده و فشار دهيد البته اعتنا نمائيد كه هيچ زمان حوله يا اين كه كاغذتان را بصورت افقي نماليد چراكه سبب نفوذ عميق خيس لكه شود.
پس از اين مرحله در شكل لزوم از يك شمشير براي برداشتن باقيمانده روغن به كارگيري فرمائيد.
درين مرحله از يك حلال براي تزكيه لكه استعمال نماييد و آنگاه آن محل را با آب گرم شست و شو دهيد.
آن گاه كمي جوش شيرين يا اين كه نشاسته ذرت را روي بخش هاي روغني بريزيد ، اين دو ماده هم جاذب رطوبت و چربي مي‌باشند و از هم استعمال از آن‌ها به بافت فرش نيز زخم نميزند. از مزاياي ديگر به كارگيري از جوش شيرين و يا اين كه نشاسته ذرت ، ارزان بودن و در دسترس بودن آنهاست. براي به كار گيري از اين دو ماده مي‌توانيد از يك مسواك امداد بگيريد و پس از زدن آن روي لكه اذن دهيد بمدت ۱۵ دقيقه بماند.
در مرحله بعدي بايستي بوسيله جاروبرقي قادر قسمتهايي كه جوش شيرين و نشاسته زديد را جارو فرماييد بصورتي كه بطور بي نقص از تارو پود فرش بيرون گردد.
طريق دوم :
ريكا حل كننده قابل قبولي براي چربي ها به حساب مي‌آيد ، مي‌توانيد يك سري قطره از ريكا را در سطلي كوچك با يه خرده آب مخلوط نمائيد و آن گاه روي قسمتهاي چربي بريزيد ، پس از ماليدن روي لكه با يك برس فرش يا اين كه مسواك كهن كل نواحي را پاك فرمائيد. ممكن ميباشد در طي ايفا اين فعاليت پاره اي كف به جود بيايد كه تماما طبيعيست.

نحوه سوم :
پراكسيد هيدروژن از ساير موادي هست كه ميتوان براي تزكيه لكه روغن از آن به كار گرفت. براي به كارگيري از اين ماده بهتر ميباشد يك ليتر آب ولرم را با يك قاشق خوراك خوري پراكسيد هيدروژن ۳% تركيب كرده و آن‌گاه با يك برس روي قسمتهاي لكه گرديده فرش بكشيد ، نكته حائض اهميت در‌اين طرز اعتنا در مقطع زمانيست كه‌اين مواد را روي لكه مي گذاريد چراكه زياد ماندن آن بر روي فرش قادر است سبب به سپيد شدن فرش و پوسيدگي آن گردد. در غايت بايستي محل متبوع از فرش خويش را با آب گرم بشوييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۱:۳۹ توسط:علي موضوع: نظرات (0)