مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

نحوه پاک کردن لکه میوه و آب میوه بر روی فرش


مواد و ابزار گزینه استعمال برای نظافت کردن  شماره قالیشویی در مشهد  لکه نوشابه از روی فرش :
دستمال کاغذی یا این که دستمال کهنه سپید و مرطوب
تمیز کننده ظروف یا این که جامه
آب
بطری اسپری کننده
اسفنج
راهکارهای رفع لکه نوشابه
نخست می بایست دستمال کاغذی مرطوب را روی لکه نوشابه بگذارید تا یه خرده خیس گردد ، اما مورد نیاز میباشد توجه فرمائید تا آن را مالش ندهید چراکه این فعالیت منجر عمیق خیس شدن لکه می‌شود.
آن گاه یک قاشق غذاخوری منزه کننده ظرفشویی و یا این که یک منزه کننده جامه را در اسپری بریزید و سایر آن را با آب داغ لبریز فرمایید و این محلول را روی لکه نوشابه بپاشید.
در اخر مجدد به وسیله دستمال برای تزکیه این ماده های شوینده به کار گیری فرمائید.
شیوه تزکیه لکه روغن و چربی بر روی فرش
تزکیه لکه های چربی از روی فرش فعالیت چندان سادگی نمی باشد چراکه این لکه ها علاوه براینکه بسیار سرسخت می باشند ، موقعیت چسبندگی ای دارا هستند که نظافت کردن و از در بین بردنشان را سختتر نیز میکند. قاعدتا هرچه بازه فرصت کمتری از به وجود وارد شدن آن پیشین باشد ، تزکیه و از فی مابین بردن آن‌ها آسانتر خواهد بود بدین ترتیب یکی‌از مهمترین مورد ها در از در میان بردن هر لکه ای از روی فرش سرعت کار بالا می‌باشد.

نحوه نخستین :
پیش از هر چیز ما یحتاج میباشد یکدست یا این که حوله کاغذی را به آرامی روی لکه روغن قرار داده و فشار دهید البته اعتنا نمائید که هیچ زمان حوله یا این که کاغذتان را بصورت افقی نمالید چراکه سبب نفوذ عمیق خیس لکه شود.
پس از این مرحله در شکل لزوم از یک شمشیر برای برداشتن باقیمانده روغن به کارگیری فرمائید.
درین مرحله از یک حلال برای تزکیه لکه استعمال نمایید و آنگاه آن محل را با آب گرم شست و شو دهید.
آن گاه کمی جوش شیرین یا این که نشاسته ذرت را روی بخش های روغنی بریزید ، این دو ماده هم جاذب رطوبت و چربی می‌باشند و از هم استعمال از آن‌ها به بافت فرش نیز زخم نمیزند. از مزایای دیگر به کارگیری از جوش شیرین و یا این که نشاسته ذرت ، ارزان بودن و در دسترس بودن آنهاست. برای به کار گیری از این دو ماده می‌توانید از یک مسواک امداد بگیرید و پس از زدن آن روی لکه اذن دهید بمدت ۱۵ دقیقه بماند.
در مرحله بعدی بایستی بوسیله جاروبرقی قادر قسمتهایی که جوش شیرین و نشاسته زدید را جارو فرمایید بصورتی که بطور بی نقص از تارو پود فرش بیرون گردد.
طریق دوم :
ریکا حل کننده قابل قبولی برای چربی ها به حساب می‌آید ، می‌توانید یک سری قطره از ریکا را در سطلی کوچک با یه خرده آب مخلوط نمائید و آن گاه روی قسمتهای چربی بریزید ، پس از مالیدن روی لکه با یک برس فرش یا این که مسواک کهن کل نواحی را پاک فرمائید. ممکن میباشد در طی ایفا این فعالیت پاره ای کف به جود بیاید که تماما طبیعیست.

نحوه سوم :
پراکسید هیدروژن از سایر موادی هست که میتوان برای تزکیه لکه روغن از آن به کار گرفت. برای به کارگیری از این ماده بهتر میباشد یک لیتر آب ولرم را با یک قاشق خوراک خوری پراکسید هیدروژن ۳% ترکیب کرده و آن‌گاه با یک برس روی قسمتهای لکه گردیده فرش بکشید ، نکته حائض اهمیت در‌این طرز اعتنا در مقطع زمانیست که‌این مواد را روی لکه می گذارید چراکه زیاد ماندن آن بر روی فرش قادر است سبب به سپید شدن فرش و پوسیدگی آن گردد. در غایت بایستی محل متبوع از فرش خویش را با آب گرم بشویید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۱:۳۹ توسط:علی موضوع: نظرات (0)