مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

راهکار هایی برای افزایش طول عمر فرش های ماشینی


در بعد از ظهر حاضر و در سال های اخیر، که صنف فرش، با ارتقاء بها مواجه گردیده، شماره قالیشویی در مشهد و از طرفی هم در منزل های اکثر اهل ایران ها فرش ماشینی پیدا می گردد، بهتر میباشد با کارهایی معمولی بتوانیم ارتفاع قدمت فرشهای ماشینی را ارتقا دهیم. با ما همدم باشید

با دقت به مفاد بالا، پس بایستی راهکارهایی را جهت ارتقاء ارتفاع قدمت فرش هایمان اعمال دهیم، تا به‌این واسطه ارتفاع قدمت فرش های خویش را بالا ببریم. پیرو به نکاتی می‌پردازیم که با فعالیت کردن به آنان علاوه بر اینکه می توانید مقطع وقت گیر تری فرش خویش را در منزلتان داشته باشید، تندرست فرش خویش را هم مهیا فرمائید.

... رطوبت در دراز زمان منجر پوسیدگی فرش می‌شود، لذا فرشتان را در جای های مرطوب مراقبت نکنید.

... نوروروشنایی آفتاب نیز یک کدام از مواردیست که سبب ساز از در بین رفتن تار و پود فرش شود.

... در شکل لک شدن قسمتی از فرش، سریعتر جهت از در بین بردن لکه مبادرت فرمایید. برای اینکار می توانید از نوشته‌ی‌علمی "تزکیه اشکال لکه ها از روی فرش" به کار گیری نمائید.

... اصلا از تکاندن شدید فرش برای غبارگیری فرش خویش به کارگیری نکنید، برای اینکار بهتر میباشد از چوب یا این که ترکه های چوبی به کار گیری نمائید. برای استحضار بیشتر از طریق های غبار گیری می‌توانید به نوشته‌علمی "شایسته ترین نحوه های غبارگیری فرش" رجوع کنید.

... قطعا پیش از خرید فرش به اندازه اتاقی که می خواهید برای آن فرش تنظیم فرمایید توجه نمائید، بدین واسطه از تا میل کردن فرش خودداری می‌گردد.

... همانگونه که در نکات گذشته گفته شد، رطوبت سبب ساز از فی مابین رفتن و پوسیدگی فرش می شود، بعداز قراردادن هرگونه گلدان روی فرش اجتناب فرمایید.

... از قرار دادن وسایل سنگین مانند میزتلوزیون، مبل و سردخانه به انگیزه جا افتان بر روی فرش، اجتناب فرمائید. این فعالیت احتمالا با تغییر‌و تحول رنگ آن بخش از فرش نیز همپا خواهد بود.

... در حالتی که قصد انتقال یا این که حفظ فرش را دارید، از تا کردن آن دوری کنید. برای اینکار بهتر میباشد فرش را لول کرده و در مکانی مطلوب به طور افقی نگداری نمائید.

... فرش را هرچند وقت یکبار راز و ته نمائید که آحاد سطح فرش آیتم سایش و پاخور قرار بگیرد.

... از معلق کردن فرش پرهیز کنید.

... از قرار دادن ظروف داغ بر روی فرش دوری کنید.

... درصورتی که قسمتی متعددی از فرش تر شد، بهتر میباشد فرش را به طور کامل بشویید و در مکانی صاف پهن فرمایید. راهنمای شستشوی فرش در خانه
... از برس های زبر و سیمی برای شستشوی فرش به کارگیری نکنید. این فعالیت موجب زخم به بافت فرش می گردد.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۰:۰۴ توسط:علی موضوع: نظرات (0)