مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

مزیت های شستن فرش دستباف

مزیت های شستن فرش دستباف با دست

در   شماره قالیشویی در مشهد  طرز شست‌وشوی دستی، فرش‌های دستباف به‌آرامی و باملایمت شسته می گردند و برای شستن هر فرش از مواد شستشو و نحوه‌های شست‌وشوی مطلوب برای آن فرش به کار گیری می‌گردد. شستن فرش دستباف با دست، ایمن‌ترین، مویٔثرترین و بدون نقص‌ترین شیوه پاک کردن فرش‌های دستباف دقیق اهل ایران میباشد. در شست‌وشوی دستی، نگهداری و توجه خاصی را که متناسب با فرش دستباف و نیازهای خاص و ویژهٔ آن میباشد، به‌عمل میبریم. هنگامی مبلغ بالایی را صرف خرید فرش دستباف میکنیم، چرا می بایست برای شستن آن از طریق‌های ارزان و نادر‌هزینه استعمال کنیم؟ آیا ژاکت کشمیر دوست داستنی‌تان یا این که خرقه‌های دقیق و گرانبها خویش را یار شلوار جین و ملحفه‌های ناپاک و آلوده و کثیف باطن ماشین جامه‌شویی می‌اندازید؟

در شستن فرش دستباف به‌شکل دستی بایستی مورد ها تحت را رعایت کنیم:

۱. در شستن فرش دستباف با دست بایستی به‌طور منحصر و ویژه درمورد معیار گردوخاک و کثیفی و اشکال لکه‌های هر مورد از فرش‌ها کار کنیم. در شست‌وشوی دستی می بایست به مواقعی که در پروسه شست‌وشوی فرش اهمیت و تأثیر متعددی دارا‌هستند (مانند تراکم تاروپود، نوع، سن و بقیه جزئیات فرش) دقت و توجه کافی داشته باشیم.

۲. دمای آب و PH محلول شست‌وشو برای هر فرش می بایست به‌طور غیر وابسته و منحصر به فرد رقم بخورد. فرش‌ها یک‌به‌یک و به‌طور جدا شسته شوند و در شست‌وشوی هر فرش از اوضاع ایده آل برای نیازهای به عبارتی فرش استعمال شود.

۳. قبل از شستن هر فرش، نخست بایستی رنگ آن سنجیده شود تا مطمئن شویم که فرش در حین شست‌وشو رنگ نمی‌دهد. در صورتی فرشی در‌این نظارت رنگ بدهد، در زمان شست‌وشو می بایست رنگ‌های آن ثبت و در دست گرفتن گردد. می بایست دقت داشته باشیم که در فرش‌های دستبافی که رنگ پس میدهند، آب گرم منجر ثبت رنگِ پس‌داده‌گردیده در نصیب‌های پر‌نور فرش می گردد.

۴. فرش‌ها بایستی به‌طور بی نقص در آب غوطه‌ور شوند و هر دو طرف آن ها با شامپو شسته خواهد شد و در جریان مداوم آب، آب‌کشی شوند و بعد از آن با جریان هوا تماما کم آب شوند.

محافظت و نگهداری از فرش دستباف

شستن فرش دستباف - حفظ و محافظت از فرش دستباف

هنگامی قالی در قسمتی از منزل جای‌دارد که زیاد در آن رفت‌وآمد نمیشود، خیلی آلوده نمیشود و نیاز چندانی به شست‌وشو ندارد. نباید فرش را سوای ادله و وقتی که هنوز آلوده و کثیف نشده میباشد، بشوییم، زیرا شست‌وشوی زیاد موجب کهنه و فرسوده شدن فرش میگردد. هرچه کمتر ناچار باشیم قالی خویش را بشوییم، جراحت کمتری نیز به آن وارد میگردد.

یکی‌از نکات اساسی درمورد حفظ و محافظت از فرش، چرخاندن آن میباشد. این نکته‌ای میباشد که خیلی‌ها به آن توجهی ندارند. در حالتی‌که موقعیت منزلٔ شما به‌صورتی میباشد که از یک بخش فرش رفت‌وآمد بیشتری اجرا می شود، مطلقا بایستی بعد از مدتی آن فرش را بچرخانید تا واحد سنجش رفت‌وآمد و درنتیجه کثیفی و آلودگی در نصیب‌های گوناگون فرش، برابر و یکسان گردد و یک بخش فرش در معرض آلودگی و کهنگی بیشتر قرار نگیرد. برای مثال، در شرایطی‌که در اتاق پذیرایی فرشی جلوی کاناپه قرار داشته باشد، در بخش جلوی کاناپه رفت‌وآمد بیشتری ایفا می شود و درنتیجه این بخش بیشتر از بخش‌های دیگر فرش، آلوده و کهنه می‌گردد. در‌صورتی‌که هر یک‌سری‌ وقت یک توشه این فرش را ۱۸۰ جایگاه بچرخانیم، از سمت دیگر فرش هم به کارگیری میکنیم و یک سمت فرش آلوده و کهنه نمیشود.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۷:۴۷ توسط:علی موضوع: نظرات (0)