مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

چگونه لک خون را از روی فرش پاک کنیم؟

تزکیه لکه خون

 

برای از  شماره قالیشویی در مشهد  دربین بردن لکه خون از روی فرش مانند هر لکه دیگری هر‌چه زودتر مبادرت فرمایید، سریع‌خیس منزه میشود.

 

برای این عمل به مکان به کار گیری از آب ولرم یا این که داغ از آب سرد استعمال نمائید.

 

آب گرم سبب ساز مسدود شدن خون می شود در حالی که آب سرد بازدارنده از نفوذ بیشتر خون به بافت فرش می شود.

 

مخلوط ریکا و آب سرد را درون بطری ریخته و روی لکه اسپری نمایید. بعد از آن از یکپارچه یا این که دستمال کاغذی روی لکه به کارگیری نمائید تا رنگ لکه خون به پارچه منتقل خواهد شد. بعد آن حوزه‌ از فرش را با آب بشویید تا لکه به کلی از در بین برود.

 

تزکیه لکه جوهر

 

برای از دربین بردن لکه جوهر در آغاز پارچه مرطوبی را به الکل آغشته کرده و روی لکه جوهر بگذارید. بعد با قرار دادن پارچه‌ای تر روی لکه عملکرد نمایید آن را تمیز فرمایید. هیچ زمان پارچه را روی جوهر نکشید، چون منجر پخش شدن جوهر می گردد.

 

یک سری دقیقه‌ای حوصله فرمائید و آن‌گاه با سشوار رطوبت باقی‌مانده روی فرش را کم آب نمایید. در شکل مقاومت لکه جوهر میتوانید حتی یک توشه دیگر هم از الکل به کارگیری نمائید. علاوه بر الکل، اسپری موی، استونی که برای تزکیه لاک به عمل می‌رود و به طورکلی کل محلول‌هایی که دربردارنده مقادیر بالایی الکل می باشند، برای این فعالیت مطلوب میباشد. تنها پیش از هر اقدامی در کناره‌ای از فرش تست فرمایید که به ماده شیمیایی برخورد نشانه ندهد.

 

 


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۲:۱۵ توسط:علی موضوع: نظرات (0)