مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

شانه و تراکم هر فرش را چگونه میتوان تشخیص داد:


کتف هر فرش به تعداد ریشه یا این که تعداد گره در هر متر از پهنا فرش را مینامند شماره قالیشویی در مشهد  به عنوان مثال کتف فرش ماشینی ثمین کاشان که برابر با ۱۰۰۰ میباشد بدان مضمون‌ میباشد که در هر متر از پهنا این فرش ۱۰۰۰گره یا این که ریشه وجود دارااست.

برای تراکم فرش هم همین ضابطه راست گو میباشد اما با این تفاوت که تراکم هر فرش برابر میباشد باتعداد گره یا این که ریشه هایی که در بخش طولی فرش و در هرکدام متر مربع بافته می گردد.
برای مثال فرش ماشینی ثمین در حالتی که تراکم آن ۳۰۰۰ میباشد یعنی اینکه در بخش طولی فرش در هرکدام متر مربع ۳۰۰۰گره یا این که ریشه بافته شد‌ه‌است.

 

واحد سنجش تراکم یک فرش دوام و ماندگاری ، ارتفاع قدمت فرش ارتباط بی واسطه داراست. مثلا یک فرش ماشینی با تراکم ۳۰۰۰ نسبت به یک فرش ۲۵۵۰ از دوام و ماندگاری بالاتری برخورداراست و هرچه تراکم یک فرش بیشتر باشد آن فرش سنگین خیس و گوشت دار خیس میباشد.

مجموعاَ هر چه تراکم یک فرش بیشتر باشد در سود فرش دوام بیشتری خواهد داشت و سفتی و استحکام آن نیز بیشتر میشود ولی فراتر بودن کتف فرش باعث می گردد که بافت فرش ریز خیس و دقیق خیس باشد شباهت بیشتری به فرش دستباف خواهد داشت و معمولا به‌این نوع فرش ها فرش ماشینی دستبافگونه میگویند.

 

This is box title
شناخت با انوع تراکم و کتف فرش

فرش های ۱۰۰۰شانه ثمین کاشان چه خصوصیاتی دارا هستند:
فرش های ماشینی ثمین کاشان دارنده ۵ خصوصیت و ویژگی مهم می‌باشند:
دارنده تراکمی نزدیک به ۳۰۰۰ می‌باشند.
متاع نخ آن پنبه و آکریلیک هیت میباشد.
در دو گروه ۸ رنگ و روستا رنگ ساخت میشوند که فرش ثمین کاشان یک فرش ماشینی ۱۰ رنگ میباشد.
از انجایی که نسبت به فرش های ۷۰۰شانه ریزبافت خیس میباشند شباهت بیشتری به فرش های دستباف دارا‌هستند.
به جهت نازکی بالایی که‌این سبک فرش ها دارا‌هستند زیبایی فوق العاده ای از نگاه طرح و نقش دارا‌هستند و به شدت در زیبایی و دکورا سیون خانه شما تاثیر گزارند.
بها این سبک نسبت به فرش های ۷۰۰شانه بیشتر میباشد.

 

کالا الیاف فرش ماشینی ثمین کاشان از چه نوعی میباشد:


کلاً در ساختمان فرش های ماشینی از سه گروه نخ به کار گیری می‌گردد که عبارتند از :

نخ خاب : به نخی که همه سطح روی فرش را پوشانده میباشد ،نخ خاب گفته میگردد.الیافی که در خاب فرش آیتم به کار گیری قرار میگیرند بایستی دارنده خصوصیت هایی زیرا مقاومت بالا در قبال پاخور بودن و رجوع پذیری بالایی باشد از این رو در نخ خاب فرش های دستباف از کرک ، ابریشم و پشم به کار گیری میگردد و درنخ خاب فرش های ماشینی از اکریلیک ، پلی استر و پلی پروپلین به عمل پرفته میگردد.

 

نخ تار : نخ چله (نخ تار یا این که به عبارتی ریشه فرش) قسمتی از فرش میباشد که استحکام و مقاومت فرش را در سوی ارتفاع فرش تولید می نماید و معمولا از الیافی زیرا پنبه ، پلی استر یا این که از مخلوطی از هر دو میباشند .

 

نخ پود : نخ پود به عبارتی حافظ نخ خاب فرش میباشد و موجب استحکام فرش در سمت و سوی عرضی فرش میشود . نخ پود معمولا از فرآورده پنبه ، جوت و پلی استر میباشد.

 

از فی مابین ۳ نخ معرفی گردیده آن نخی که متاع فرش ، دوام فرش و واحد سنجش قدمت فرش به آن بستگی داراست نخ خاب میباشد که خوشبختانه کالا نخ خاب برای فرش ماشینی ثمین کاشان از نوع آکریلیک میباشد ( آکریلیک شایسته ترین نوع الیافی میباشد که برای فرش های ماشینی آیتم استعمال قرار می‌گیرد)

البته یک کدام از برتری هایی که فرش ماشینی ثمین نسبت به دیگر فرش های ماشینی داراست این میباشد که اکریلیک آن از نوع هیت ست شد‌ه‌است.

نخ هیت ست یا این که به عبارت صحیح خیس نخ هیت ست گردیده ، از خصوصیت های نخ های به کاررفته در بافت فرش ماشینی میباشد کی طی آن توسط دستگاه هیت ست در ریسندگی ها ، بافت درونی الیاف فرش ریسیده گردیده و توسط ی حرارت و بخار ثبت می‌گردد که بدین وسیله نخ هیت ست گردیده دارنده خصوصیت های خاصی میشود .

 

از مهم‌ترین نقاط قوت فرش ماشینی ثمین کاشان میتوان به‌این مفاد اشاره نمود:

 

مقاومت بالا در قبال گرما و اجسام داغ:فرش های ماشینی که الیاف آنان از نوع آکریلیک هیت ست می‌باشند در قبال اجسام داغ مقاومت بسیار بالاتری دارا هستند نسبت به فرش هایی که مال نخ خاب انها از نوع الیاف نامرغوب پلی استر میباشد.
شستن این فرش چه بوسیله خودتان و چه بوسیله قالیشویی بلامانع میباشد.
ارتفاع قدمت بالا :فرش های ماشینی ثمین کاشان و فرش های شبیه این مارک به واسطه اینکه در بافت انها از الیاف آکریلیک به کاررفته چنانچه از هرگونه اسیب بدور بمانند به صورت معدل در میان ۳۰ تا ۴۰ سال یا این که حتی بیشتر می‌توانند قدمت نمایند.
پرزدهی تحت و ضد آلرژی بودن:به جهت پرز دهی تحت این مارک، استعمال از سایز ۶ متری یا این که ۹ متری شایسته ترین آیتم برای اتاق بچه میباشد.
دارنده قابلیت و امکان کشسانی و نرمی بالایی داراست:در هنگام منش رفتن بر روی این فرش ها شما شم شل تری خواهید داشت چون این الیاف ذیل و وحشتناک نیستند .
رنگ فرش ثبت گردیده‌است و درگذر مجال معدود رنگ نمی شود.
فرشهای ثمین کاشان به واسطه اینکه از الیاف اکریلیک هیت ست در بافت آنان مصرف شده میباشد بسیار مقاوم می‌باشند و آنگاه مدتی صورت و اندازه آنان تغییر و تحول نمی نماید .
گرد و غبار و خاک جذب فرش ماشینی اکریلیک نمی‌شود و به همین ادله تمیز کاری این فرش فعالیت سادگی خواهد بود.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۲:۴۲ توسط:علی موضوع: نظرات (0)