مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

بهترین فرش دستبافت برای کدام شهر است؟


پیش از اینکه بخواهیم جوابی برای این پرسش مطرح کنیم، بهتر میباشد  شماره قالیشویی در مشهد  بدانیم ملاک خوب بودن یک فرش دستبافت چه چیزی است و چه گونه خواهیم توانست یک فرش دستبافت خوب را گزینش کنیم.

تشخیص خوب بودن یک فرش دستبافت عمل معمولی ای وجود ندارد و جزییات های بخش اعظمی دارااست که بیشترشان فعالیت یک دارای تخصص فرش دستبافت میباشد. البته عده ای که به‌دنبال خرید یک فرش دستبافت می‌باشند، می‌توانند با چک نکاتی که به دنبال به آنان میرسیم، یک گزینش خوب داشته باشند.

کارشناسان حوزه فرش دستبافت براین باوراند که یک فرش دستبافت خوب، از رنگ طبیعی ساخت‌و‌ساز شد‌ه‌است و این رنگ ها با هماهنگی کنار هم قرار گرفته اند.

خوب میباشد بدانید ارزش یک فرش دستبافت به ریز و درشت بودن بافت فرش، نقشه، رنگ، محصول تار و پود فرش، شهری که فرش دستبافت در آن بافته گردیده، عمر و مواقعی از این دست گزینش میگردد.

در صورتی قصد خرید فرش دستبافت دارید، بهتر میباشد به موارد ذیل اعتنا نمایید:

اندازه فرش، تراکم فرش، تقارن صورت و رنگ، طرح ها بدون نقص باشد، یکنواختی رنگ و اندازه و قطور بودن پرز ها.

بدین نکته هم توجع نمایید که اندازه فرش نباید بیش تر از دو سه سانتیمتر با اندازه استاندارد فرق داشته باشد.

مسافت ترنج تا حاشیه‌های فرش بایستی یکسان بوده ودقیقا نقش قرینگی داشته باشد.

برای تشخیص یکدست بودن رنگ فرش ماشینی دست خویش در سوی بر خلاف خواب فرش بکشید می توانید مشاهده کنید که رنگ یک پارچه میباشد یا این که خیر. در صورتی رنگ راز و ته الیاف مختلف بود، از رنگ شیمیایی مصرف شده میباشد.

برای تشخیص تراکم فرش هم می توانید به پشت آن نگاه فرمائید، از جمله در یک سانتی متر مربع چندین گره وجود داراست.

اعتنا فرمایید که هرچه طول پرزها بیشتر باشد دوام فرش هم بیشتر میباشد ولی بستگی به نوع گره فرش نیز داراست.

به عنوان مثال فرش‌هایی که آحاد مورد ها بالا در آن رعایت می‌گردد فرش اصفهان و گوشه و کنار آن مانند نایین و کاشان میباشد اما بستگی به بافنده هم دارااست و شما با تمرکز به همین نکات میباشد که می توانید دریابید شایسته ترین فرش دستباف برای کجاست.

شما بایستی اشکال قالی را بشناسید تا بدانید شایسته ترین فرش دستباف برای شما متاع کدام شهر میباشد. قالی یا این که فرش دستباف بر پایه ی محصول به یک سری تیم تقسم می‌گردد:

قالی آحاد پشم: فرشی که تار و پود و پرز آن از پشم باشد. این قالی‌ها بیشتر در بخشها سردسیر یا این که کوهستانی بافته می گردند جایی که به واسطه دام فراوان پشم بسیار در چنگ باشد و گرم شدن بر نازکی فرش ارجحیت داشته باشد.

قالی چله پشم: این فرش تار و پودش از پشم میباشد ولی پرزها خیر. ولی نخ پشم نوع نازکتری هم داراست که آن را کُرک می‌نامند و فرش‌های با چله کرک دقیق‌ترند. پرز میتواند نخ کرک یا این که ابریشم باشد.

قالی آحاد ابریشم: قالی با قالی کوچک‌ای که تار و پود و پرز آن کلیه از ابریشم میباشند.

قالی کف ابریشم: چله این فرش از پشم یا این که کرک میباشد البته پرز ها تمامی ابریشم میباشند.

قالی گل ابریشم: چله این فرش از کرک یا این که پشم میباشد و در بافت از ابریشم و کرک مشترکا استفاد گردیده. معمولا در گل‌ها و ترنج از ابریشم به کارگیری می‌گردد.

اصفهان و شهرهای دور و بر آن کلیه اشکال این فرشها را می‌بافند و در اصفهان با فهمیدن مورد ها بالا به راحتی میتوانید بفهمید برای شما شایسته ترین فرش دستباف جمهوری اسلامی ایران کالا کدام شهر میباشد.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۹:۵۶ توسط:علی موضوع: نظرات (0)