مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

چرا باید فرش‌های نانو بخریم؟


بخش اعظمی از اشخاص در طول خرید جامه، پوشاک و حتی فرش، نگرانی‌هایی بابت لکه دار شدن، آلوده و کثیف شدن، چروک نشدن خرقه و ... دارا‌هستند شماره قالیشویی در مشهد  به همین خیال و خاطر عملکرد می‌نمایند در هنگام خرید از متاع جامه یا این که نوع تار و پود بافته گردیده در فرش اعتقاد و باور نتیجه ها کنند. اکثر وقت ها اشخاص برای خودداری از پیدایش لکه بر روی خرقه یا این که فرش بیشتر از رنگ‌های تیره خریداری می‌نمایند.

فرش‌ها نسبت به سایر اثاث منزل بیشتر در معرض آلودگی قرار میگیرند به عنوان مثال فرش‌هایی که با الیاف پلی استر و آکریلیک بافته گردیده است به جهت داشتن پرز محل خیر و خوبی برای پرورش میکروب می‌باشند. برخی از اشخاص معتقدند که فرش‌ها با شستن منزه میگردند؛ درحالی که شستن زیاد منجر پوسیدگی و فرسایش فرش گردیده و به کارگیری زیاد از کلر برای شستن فرش سبب ساز به ساخت آلرژی‌های پوستی می شود. امروزه شاهد پیشرفت چشمگیری از صنعت نساجی در ساخت و ساز فرش می باشیم. اکثری از تولیدکنندگان، در بافت فرش یا این که پشت فرش از نخ‌های نانویی برای دوری از پرورش میکروب‌ها به کار گیری می‌نمایند نخ‌های نانویی، در فرش سبب تولید خاصیت آنتی باکتریال گردیده که‌این خاصیت خصوصیت‌های منحصر به فرد به شخصی را برای این گروه فرش‌ها اضافه می‌نماید. برای مثال خصوصیات فرش‌های نانو عبارتند از:

1)عدم آلرژی پوستی و تنفسی:
اکثر زمان ها اشخاص خصوصا خردسالان که دارنده پوستی حساس و لطیف میباشند با الیاف بافته گردیده در فرش مانند پلی استر هیت ست ممکن میباشد به بیماری‌هایی از قبیل ریزش گیسو، حساسیت‌های پوستی یا این که تنفسی به جهت تماس تن با فرش در گیر شوند؛ که شایسته ترین نوع فرش برای این اشخاص فرش‌های نانو است.

2)عدم پرزدهی:
فرش‌ها، که با جدیدترین و بروزترین الیاف‌ها مانند آکریلیک و پلی استر بافته میگردند در هر شکل حتی با پروسه هیت ست دارنده پرزدهی اندکی خواهند بود. البته حل این خلل در نخ‌های نانو به مراتب ریلکس خیس میباشد.

3)فاقد رایحه:
فرش‌های نانویی با اعتنا به نوع الیاف بافته گردیده دارنده خواص ضد رایحه است که می‌قدرت از این نوع فرش‌ها در اماکن به هم ریخته و مالامال رفت و آمد بهره مند شد. باکتری‌ها، میکروب‌ها عارضه ها اساسی رایحه به دست آوردن فرش میباشند.

4)تمیز شونده:

در شرایطی که که لکه ای روی فرش ساخت‌و‌ساز خواهد شد در آغاز ادله لکه را از روی فرش برطرف کرده و فرش را در مقابل فروغ و روشنایی خورشید قرار دهید تا بقایای لکه از روی فرش برطرف گردد.


5) عدم نفوذ مایعات:

بکارگیری نانو در فرش، از نفوذ آب و دیگر مایعات خودداری می‌نماید.


گونه های تولیدات نانویی:

1)نخ‌های نانویی:
برای ساخت‌و‌ساز منسوجات به خصوص جامه ذیل و جوراب از نخ های نانویی به کار گیری می گردد که‌این نخ ها بازدارنده رویش باکتری گردیده و از بوی بد و آلرژی پوستی پرهیز می‌نماید.


2)چادرهای نانویی:
چادرهای نانویی دارنده خواص ضد چروک، ضد الکتریسیته، خنک کنندگی بوده و بسیار مدل و لطیف میباشند.


3) روکش بالش نانویی:
این روکش ها به جهت نماید بودن گردش هوا از سه لایه تشکیل می شود.
لایه درونی: از یک لایه اسپان باند تشکیل‌شده میباشد.
لایه نانو الیاف: درین نصیب کلیه کارداران آلرژی زا مانند گرد و غبار، قارچ، باکتری به دام انداخته می گردد.
لایه بیرونی: و لایه انتها هم از یکپارچه اسپان باند درست شده میباشد.


4) ماسک زیبایی نانو:
ماسک‌های شکل ساخت گردیده با روند نانو نسبت به بقیه ماسک‌ها، بسیار موثرترند. استعمال از ماسک‌های نانو 8 الی 10 دقیقه به ارتفاع می‌انجامد اما ماسک‌های متفرقه 20 الی 30 دقیقه مجال میبرد. ماسک‌های نانو آبرسان و مرطوب کننده میباشند که موجب شادابی و لطافت پوست میگردد.


5) حوله‌های نانویی:
یکی مفاد جابجایی بیماری‌های پوستی، حوله‌ها می باشند. البته با به کار گیری از حوله‌های نانو دیگر مکان نگرانی میباشد به دلیل آنکه از رویش و جابجایی باکتری خودداری می‌نماید.


6)خرقه‌های نسوز:


یکی از دیگر از فناوری‌های نانو، ساخت‌و‌ساز خرقه‌های نسوز بوده که برای مشاغل فولادسازی، ماشین سازی و آلومینیوم مطلوب میباشد. وزن این سیرتکامل خرقه‌ها مدل بوده و شستن آن ها هیچ تغییری در سایز و رنگ تولید نمی‌نماید.

در نقطه پایان، ممکن میباشد به جهت بالا بودن ارزش فرش‌های نانو برخی از اشخاص بضاعت و توان مالی برای خرید فرش‌های نانو را نداشته باشند ولی مکان نگرانی وجود ندارد؛ چون می توانند از شوینده های نو مانند لکه بر‌های نانو برای از در بین بردن آلودگی فرش‌ها به کار گیری نمایند.

تولیدها تقلبی
یکی معضل های امروزه، وجود تولیدها تقلبی در بازار میباشد. محصولاتی که هنوز مرحله تست های نانو را طی نکرده‌اند و در بازار با قیمتهای ذیل‌خیس به فروش می‌رسند. درین در میان اشخاص فرصت طلب با استعمال از عناوینی همانند «نانو» در عرضه کالاهای تقلبی سوء به کار گیری می‌نمایند البته مطرح ترین روش تشخیص محصول ها پذیرش گردیده بر طبق فناوری نانو از تولیدها تقلبی، نماد «نانومقیاس» میباشد. این آرم بوسیله ستاد گسترش فناوری نانو صادر گردیده و فقط به کمپانی‌هایی وابستگی می گیرد که تولید ها آنان به وسیله آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت گزینه پذیرش قرار بگیرند.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۰:۰۲ توسط:علی موضوع: نظرات (0)