مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

راهنمای خرید بهترین فرش ماشینی


یافتن شایسته ترین فرش ماشینی یکی گرفتاری‌های زوج‌های جوانی میباشد شماره قالیشویی در مشهد که در مغازه‌های فرش گیج میباشند. فرش زینت‌قسمت منزل هر اهل ایران میباشد و تکنولوژی امروز به سرویس ما آمده تا این کالای با ارزش باستانی در اشکال رنگ‌ها، سایزها و بها‌های گوناگون در منازل ما مکان بگیرد.

فراموش نکنید، شایسته ترین فرش‌ها مستلزم شایسته ترین قالیشویی ها می‌باشند و سپردن این بافته پرنقش و نگار به دلسوزان این عرصه در نگهداری و سالم آن اهمیت بسزایی دارااست. راهنمای ذیل به شما یاری می‌نماید تا در بازار پررنگ و لعاب فرش‌های ماشینی، آن‌چه را که سزاوار‌اش می‌باشید، بیابید؛ به این دلیل که شایسته ترین‌ها مدام برای شایسته ترین‌ها می‌باشند.

اشکال فرش ماشینی
زمانی برای خرید فرش ماشینی وارد دکان می شوید؛ گونه های مختلفی از فرش‌ها را میبینید که هرمورد خصوصیت‌های خاص خویش را دارا هستند. برای مثال، فرش‌های ماشینی از حیث کالا الیاف در پنج مجموعه مطرح آکریلیک، پلی‌استر، پشمی، نایلونی و پلی‌پروپیلن قرار می گیرند. فرش ماشینی ابریشمی که به زیبایی خویش شهره میباشد با نخ پلی‌استر بافته می‎گردد. معمولا در فرش منازل نیز نخ آکریلیک به عمل می‎رود؛ این نخ‌ها خواص ارتجاعی بیشتری دارا هستند و شل‌خیس پاک می گردند.

کتف و تراکم شایسته ترین فرش ماشینی
یکی عواملی که در درجه بندی فرش های ماشینی نقش مهمی داراست؛ کتف و تراکم یا این که در واقع گره‌های بافته گردیده فرش ماشینی میباشد. کتف به گره‌های بافته گردیده در یک متر پهنا فرش و تراکم به تعداد گره‌ها در یک متر ارتفاع فرش گفته می گردد.

معمولا روی برچسب پشت فرش ماشینی مقدار کتف فرش درج گردیده‌است که ما یحتاج میباشد قبل از خرید به آن دقت نمایید. در پیشین فرش‌های ماشینی در تیم ۵۰۰ کتف بافته میشد و امروز در تیم‌های ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ کتف عرضه می گردند.

تفاوت تیم‌های فرش‌ها در چه میباشد؟
فرش ماشینی ۷۰۰ کتف به سه نوع حقیقی، تبدیلی و طرح ۷۰۰ کتف تقسیم می‌گردد. این سبک فرش از ضخامت بیشتری برخوردار‌است و در فیض قابل انعطاف‌خیس هم است. از لحاظ ارزش، فرش ماشینی ۷۰۰ کتف، هزینه کمتری از دیگر گونه های فرش‌ها دارااست و همینطور قابلیت و امکان شستشوی بالا و پرزدهی معدود آن موجب محبوبیتش دربین علاقه مندان فرش ماشینی شد‌ه‌است.

نوع دیگر فرش ۱۰۰۰ کتف میباشد که دارنده نخ‎های دقیق‌خیس و مستحکم‌خیس میباشد. این نوع فرش بیش از دیگر سبک‌ها به فرش دستباف شباهت داراست. فرش ۱۰۰۰ کتف دو نوع پر رنگ و غیر پر رنگ دارااست. ارزش فرش ماشینی پر رنگ گران‌خیس از سبک غیر پر رنگ میباشد

یک کدام از پرفروش‌ترین گونه های فرش‌های ماشینی، سبک ۱۲۰۰ کتف میباشد. در‌این سبک به خیال تراکم و کتف بالا، فشردگی گره‌ها در دل فرش بیشتر بوده و استحکام فرش نیز فراتر میباشد. این سبک یکی‌از جدیدترین و پرفروش‎ترین سبک‌های فرش میباشد که نازکی اکثری داراست.

شایسته ترین فرش ماشینی کدام میباشد؟
شایسته ترین فرش ماشینی اهل ایران با الیاف رتبه یک و دستگاه‌های توسعه یافته بافته میگردد. الیاف پلی استر و پلی پروپلین که در فرش‌های ماشینی کاشان به فعالیت می روند؛ رنگ‌های براق و چشمگیری دارا‌هستند. شایسته ترین فرش ماشینی کاشان، کتف و تراکم بالایی داراست که خویش نازکی و استحکام را به همدم میاورد. یکی‌از مزیت‌های این فرش‌ها، پاخور خوب آنها و دوام رنگ‌های دلنوازشان میباشد که تماشاچی را به گلشن‌های دلگشای کاشان می برد.

شایسته ترین فرشهای ماشینی آن‌هایی می‌باشند که پرزدهی نداشته باشند و موجب ساخت‌و‌ساز آلرژی نشوند. یک کدام از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید شایسته ترین فرش ماشینی، بایستی مد لحاظ داشته باشید؛ امکان شست و شوی مکرر فرش میباشد. امروزه با پیشرفت امکانات قالیشویی در کشور‌ایران، یکی مهمترین گرفتاری‌های خانواده‌ها یعنی محافظت سالم فرش برطرف گردیده. همینطور یک کدام از از سایر ویژگی ها شایسته ترین فرش ماشینی به کار گیری از الیاف جایگاه یک و ممتاز میباشد که گرفتاری هر اهل ایران میباشد.

راهنمای خرید فرش ماشینی
با استقبال بزرگ از فرش‌های ماشینی، امروز بازار طهران، شهر فرش، آقای فرش و اکثری مرکز ها والا سازه شدند که گونه های فرش را می‌اقتدار در آن ها یافت. زمانی که در جستجوی شایسته ترین جای برای خرید فرش ماشینی میباشید؛ دو پرسش مهم، ذهنیت شما را مشغول می‌نماید که در پی به آن ها جواب میدهیم:

فرش ماشینی خوب چی بخرم؟
در دنیای فرش‌های ماشینی با اعتنا به پولی که میخواهید، هزینه نمائید؛ سایز قالی مایحتاج منزل‌تان و حتی آب و هوای محل معاش‌تان برای شما فرش وجود دارااست. فعلا دیگر قابلیت اینکه کسی از مغازه‌ها دست خالی خارج برود، نیست.

در شرایطی که در دور و اطراف مرطوب معاش می کنید، سراغ فرش‌های پلی‌پروپلین بروید؛ این نوع فرش‌ها، مقاومت بخش اعظمی در قبال رطوبت دارا هستند. فرش‌های پشمی هم هوا داران خاص خودشان را دارا هستند؛ برای کسانی که دارنده فرزند کوچک می‌باشند، نرمی این فرش و راحتی شست و شوی آن مزیت به حساب میآید.

در شرایطی‌که به‌دنبال تنوع و ماندگاری میباشید، به طبع به سراغ فرش گل پررنگ ماشینی بروید. فرش ماشینی گل پررنگ بخاطر زیبایی و نازکی بی‌غایت خودف معمولا تحت عنوان تابلو فرش نیز به کار گیری میشود. فرش گبه ماشینی به جهت فانتزی بودن و برخورداری از تنوع طرح‌هایی همانند طرح درخت، ایلاتی و آبگینه در میان برنا‌ها محبوبیت متعددی داراست. همینطور معمولا به عده ای که در پی دوام می باشند، فرش‌های نایلون سفارش میشود؛ به این دلیل که وزن وسایل سنگین مانند مبلمان را به خیر و خوبی تحمل می‌نمایند.

فرش ماشینی چه مارکی خوبه؟
البته پرسش دوم معمول خریداران درخصوص مارک فرش ماشینی میباشد. مطلقا ارزش شایسته ترین فرش ماشینی بر طبق برند آن متغیر خواهد بود. به عنوان مثال تنوع فراوان فرش‌های پلی‌استری، موجب گردیده تا هرکسی با هر دارایی‎ای قابلیت و امکان خریداری آن را داشته باشد. در حالی که فرش‌های نایلون روی هم رفته، گران‌ترین الیاف تصنعی می باشند. با توسعه واحدهای صنعتی ساخت فرش در کاشان و مشهد، رقابت تنگاتنگی در بین تنوع فرش‌های کاشانی و طرح و رنگ فرش‌های مشهدی‌ در گرفته میباشد.

طرح‌هایی که در فرش‌های کاشان به فعالیت برده میگردد، معمولا هواداران متعددی دارااست. تلفیق هنر سنتی کاشانی‌ها و علم امروزی، مسن و برنا را مجذوب خویش می‌نماید. بعضی از اسم‌های مطرح در عرصه فرش ماشینی یلدای بیابان کاشان، ستاره بیابان یزد و فرش خاطره کاشان میباشند. هنگام خرید فرش به طبع دقت داشته باشید که فروش با تضمین‌طومار و استاندارد ملی شکل گیرد تا در آینده به خلل برنخورید.

نکات اصلی در حفظ فرش ماشینی
شما تمام بازار را پیرو شایسته ترین فرش ماشینی گشتید و فعلا در خانه شما میباشد؛ پس می بایست در محافظت و حفظ آن بکوشید. فقط با رعایت یک‌سری نکته بی آلایش می توانید به ارتفاع قدمت این کالای رنگارنگ یاری نمایید. از جمله همت نمایید، فرش را در معرض نور و روشنایی بدون واسطه خورشید یا این که منابع حرارتی و حریق‌زا قرار ندهید. هیچگاه فرش را تا نکنید، به دلیل آن که موجب شکسته شدن آن می‌گردد. برای جابه‌جایی فرش میتوانید آن را رول نمایید.

در‌حالتی که که وسایل سنگینی همانند مبلمان را روی فرش قرار دادید؛ هر یک‌سری وقت یک‌توشه، مکان وسایل را عوض نمایید تا الیاف در یک نقطه فشرده نشود. در غایت در شکل بروز جراحت‌دیدگی یا این که لکه روی فرش، به طبع از متخصصین این حوزه یاری بگیرید تا هزینه‌ای که برای شایسته ترین فرش ماشینی خویش کردید، هدر نرود.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۳:۱۰ توسط:علی موضوع: نظرات (0)