مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

فرش ایرانی را چطور بشناسیم و بشوییم؟


چه قصد خرید آنلاین دارید یا این که چه به طور حضوری،  شماره قالیشویی در مشهد  در صورتی‌که بیشتراز یک فرش با طرح یکسان دیدید، پس مطمئن باشید آن فرشها دستباف نیستند. فرشهای دستباف اهل ایران، حتی در حالتی که طرح یکسانی هم داشته باشند، از یک سبک نیستند

طرح پشت فرش


در‌حالتی که فرش را برگرداندید و طرح فرش به وضوح قابل مشاهده بود، پس یعنی آن فرش یک فرش دستباف ایرانیست.

ریشه


در‌صورتی‌که ریشه فرش بعداز بافت فرش به آن اضافه گردیده باشد، پس یعنی به یک فرش ماشینی می نگرید. ریشه فرش دستباف اهل ایران به فرش متصل میباشد.

ارزش


مدام به خاطر داشته باشید که درصورتی که ارزش فرش به نسبت خویش آن بسیار مطلوب و ارزان به حیث می‌رسد، پس احتمالا آن فرش، یک فرش ماشینیست. تفاوت بها فرش ماشینی با فرش دستی بسیار بالاست. پس در شرایطی‌که ارزش فرش زیر میباشد، به احتمال زیاد یک فرش بی‌کیفیت ماشینیست.

آنچه موردنیاز میباشد قبل از خرید فرش بدانید: نکات خرید فرش اهل ایران
پیش از خرید یک فرش اهل ایران، یک‌سری نکته میباشد که می بایست از آن‌ها درایت داشته باشید. فروشندگان اکثری می باشند که فرشهای اهل ایران تقلبی را به مکان مال اصل می‌فروشند، پس یقین نتیجه ها فرمایید که فرشی که می‌خرید اصل باشد.

متاع اصل
ممکن میباشد فروشنده به شما بگوید که‌این فرش، حقیقتا یک فرش دستباف ایرانیست، در حالی که اساسا یک مثال شبیه ماشینیست. اما راههایی برای تشخیص فرش دستباف از فرش ماشینی وجود داراست. به پشت فرش نگاه فرمائید: اگه بتوانید طرح فرش را به وضوح ببینید، پس آن فرش حقیقتا یک فرش دستباف میباشد. در شرایطی‌که طرح فرش زیاد بدیهی یا این که ابدا قابل مشاهده نباشد، پس یک فرش ماشینیست.

کیفیت
در صورتی فرشی که به آن می نگرید، حقیقتا یک فرش ایرانیست، پس ممکن میباشد بخواهید کیفیت آن را نیز چک فرمائید تا متوجه گردید قیمتی که در قبال آن می‌پردازید بها مناسبیست یا این که نه. درصورتی که بافت فرش کم آب و زبر میباشد و رنگهای آن نیز تیره و کدر می‌باشند، به احتمال زیاد با نخ کهنه تنظیم گردیده از پشم گوسفندی که ذبح گردیده بافته گردیده‌است. این مسئله به ایجاد فرش کیفیت پایینی سبب ساز می شود که ماندگاری بسیار مقداری هم خواهد داشت.

همینطور به تعداد گره‌ها در هر متر مربع (کتف) دقت فرمایید.


۱۰ آیتم به کارگیری از لیمو در مصارف خانگی
لیموترش های خوشمزه علاوه بر چای و به کارگیری از دسرهای خوشمزه مفاد مصرف دیگری هم داراست. یک سری عدد لیمو را خرد کرده و مهیا نمائید تا در‌این موردها به فعالیت برده شوند.

چه طور پد قابل قبولی برای فرش اهل ایران گزینش کنیم؟
در هنگام خرید فرش، به خرید یک پد فرش نیز نیاز دارید. از آنجایی که پد فرش خیر فقط موجب سلامت ماندن فرش شما بر روی زمین می‌گردد، بلکه بر قدمت فرشتان نیز میافزاید، باور نتیجه ها نمائید که پد قابل قبولی می خرید.

ضخامت
پدهای فرش بسته به ذوق وسلیقه فردی شما در ضخامتهای متفاوتی در بازار وجود دارا هستند. هرچه زیرانداز ضخیمتر باشد، بیشتر جلوی ضربه را می گیرد. در‌حالتی که گرایش دارید تا بر روی سطح طاقت فرسا راه و روش بروید، ممکن میباشد بخواهید زیرانداز نازکتری تنظیم فرمائید.

مواد به فعالیت رفته
مال زیراندازهای فرش ممکن میباشد از پلاستیک، نمد، پلی‌استر یا این که اسفنج اورتان ِتصنعی باشد. زیراندازهای پلاستیکی ممکن میباشد بشکنند یا این که به پشت قالی بچسبند، زیراندازهای اسفنجی هم توکل‌گاه قابل قبولی برای فرش نیستند ممکن میباشد صاف گردند. زیرانداز نمدی پلی‌استر محل تکیه دادن قابل قبولی برای فرش میباشد و قدمت زمانبر ای داراست.

اندازه
اعتقاد و باور نتیجه ها فرمائید که زیرانداز فرشی بخرید که حدود یک اینچ سوای احتساب ریشه ها، از فرش اساسی کوچکتر باشد. چنین زیرانداز از تحت فرش قابل مشاهده وجود ندارد و بازدارنده تا میل کردن و شکستن حاشیه فرش نیز می گردد.

نکات قالیشویی ؛ پاک کردن ریشه‌های فرش
نظافت کردن فرش اهل ایران به سادگی از روش با جاروبرقی قابل اجرا میباشد اما در ارتباط ریشه ها چطور؟ با دنبال‌کردن این فرایند می‌توانید ریشه‌های فرشتان را در کوتاهترین مجال ممکن منزه فرمائید

از کف زمین حفظ نمائید
پیش از نظافت کردن فرش، یک پلاستیک آشغال را به یاروهمدم یک حوله بر روی آن، پایین ریشه فرش قرار دهید. این فعالیت از آلوده و کثیف شدن کف زمین دوری میکند، خیر فقط از کف زمین نگهداری میکند بلکه تمیز کاری را نیز آسانتر مینماید.

ریشه ها را کتف بزنید
به آرامی ریشه ها را کتف یا این که برس بکشید تا هر سیرتکامل گرد و خاک و کثیفی از آن بیرون گردد

شیوه نظافت کردن ریشه‌ها
شیوه پاک کردن ریشه ها:

پاره ای آمونیاک ( سوای کف صابون خانگی )
کمی آب گرم
یک تکه اسفنج یا این که پارچه سپید ِمنزه را در محلول فوق فرو ببرید و آن‌گاه به آرامی روی ریشه‌ها بکشید
یک شیوه دیگر برای شستن ریشه ها
طریق شستن:

۱ اونس سرکه
۸ اونس آب گرم
با به کار گیری از یک تکه اسفنج یا این که پارچه ی سپید ِپاک ِدیگر، ریشه‌ها را بشویید.
هنوز هم ریشه‌ها کثیفند؟
در صورتی ریشه‌های فرش هنوز هم آلوده میباشد، دو مرحله ی فوق را مجددا تکرار فرمائید تا منزه گردد.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۱:۱۲ توسط:علی موضوع: نظرات (0)