مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

چطور از بوی نم فرش خلاص شویم؟


بوی نم فرش بویی غیر مطلوب و آزاردهنده میباشد که میتواند شماره قالیشویی در مشهد منجر ساخت حسی نا مطلوب در اعضای خانواده خواهد شد. در شرایطی که شما نیز با این خلل مواجه بوده و پیرو رویکرد هایی برای زدودن بوی نم فرش ماشینی و خلاصی از آن می باشید، میتوانید با مطالعه این راهنما، طریق های گفته شده در آن را آیتم استعمال قرار دهید. شیوه هایی که با وجود موثر بودن معمولی می باشند و در اکثر زمان ها منازل می‎قدرت آنان را به‌عمل گرفت.

 


انگیزه ساخت و ساز بوی نم فرش
عامل ها مختلفی از حالت آب و هوایی گرفته تا ایرادات ساختمانی، در بوجود وارد شدن نم فرش و در سود تکثیر بوی نم فرش در محیط مفید می‌باشند. این عامل ها در بالا سبب ساز نفوذ رطوبت به درون فرش می گردند، در شکل بی توجهی و تداوم این قضیه، رطوبت در فرش ما‌نده و کم کم بوی نامطبوعی از آن بر می‌خیزد که با گذر وقت گیر شدت آن افزوده می‌گردد.

 

طریق‌هایی برای رفع بوی نم فرش
برای رفع بوی نم شیوه های مختلفی وجود داراست ولی شایسته ترین طرز‌هایی که می‌اقتدار آیتم به کارگیری قرار اعطا کرد، نحوه های خانگی و طبیعی می‌باشند، چون از یکسو در دسترس بوده و بکارگیری آن ها برای بیشتر خانواده قابلیت و امکان پذیر میباشد و از سوی دیگر به انگیزه نادر هزینه بودن، سبب ارتقاء هزینه های خانواده نمیشوند؛ ضمن اینکه تاثیر مناسبی نیز دارا هستند. به همین انگیزه ما سه آیتم از طریق هایی خانگی و طبیعی را به شما معرفی میکنیم، شیوه‌هایی که از موادی زیرا جوش شیرین، اسطوخودس یا این که لیمو ترش در آن‌ها استعمال می شود، موادی که همه طبیعی بوده و عارضه ها مواد شیمیایی را نیز به یاروهمدم ندارند.

 


تاثیر جوش شیرین در رفع بوی نم فرش
جوش شیرین ماده‌ای میباشد که در منازل متعددی یافت میشود و کاربردهای گوناگونی داراست، شاید برایتان جذاب باشد که بدانید از جوش شیرین برای از فی مابین بردن بوی نم در فرش نیز می‌قدرت به کار گرفت و این فعالیت به سهولت و آسانی اجرا میگیرد. بدین مراد کافی میباشد مقداری جوش شیرین را بر روی آن قسمتی از فرش ماشینی که بوی نم گرفته میباشد، بریزید و آنگاه آن را با به کارگیری از جارو یا این که فرچه مالش دهید تا به خورد فرش رود، هم اکنون 24 ساعت شکیبایی فرمائید و بگذارید جوش شیرین به به عبارتی شرایط باقی بماند. بعداز این بازه زمانی با به کار گیری از یک جارودستی جوش شیرین را از سطح فرش گردآوری فرمائید. در مرحله سپس یک دستمال نصفه مرطوب را برداشته و آن را روی محل موردنظر بکشید.

ولی هنوز فعالیت به نقطه پایان نرسیده میباشد، در قدم پایان یک قاشق غذاخوری سرکه سپید را داخل یک جام آب بریزید و آن را هم بزنید. حالا ادغام نتیجه ها را در ظرفی مانند یک شیشه شوی خالی و پاک ریخته و آن را بر روی به عبارتی بخش فرش اسپری نمایید. بعد از سپری شد 15 دقیقه یک اسفنج برداشته و با شامپو، فرش را شستشو دهید، به نحوی که اثری از جوش شیرین یا این که سرکه سپید بر روی آن باقی نماند. در صورتی‌که این فرایند را به صحت و با تمرکز جاری ساختن دهید، انتظار می رود بوی نم فرش تا حد قابل مراعات ای کاسته شده و از میان برود.

حذف بوی نم فرش با لیمو ترش
لیموترش نیز یک ماده طبیعی و قابل دسترس در اکثر منزل هاست که با به کارگیری از آن می شود به نبرد بوی نم فرش رفت. درین طرز صرفا می بایست یک لیمو ترش را نصف کرده و آن را بر روی نصیب هایی از فرش که ساخت بوی نامطلوب می نمایند، قرار دهید. خواص اسیدی لیمو ترش سبب ساز می گردد تا کارداران ساخت‌و‌ساز کننده بوی نم از در میان بروند. پاره ای چشم به راه بمانید تا لیمو ترش اثر خویش را بگذارد، بعد می‌توانید به شستشوی فرش پرداخته و کاهش بوی نامطبوع را شم نمایید.

نقش اسطوخودوس در زدودن بوی نم فرش
برای مثال نحوه هایی که در حذف بوی نم فرش کاربرد دارااست، به کار گیری از اسطوخودوس میباشد. مطلقا میدانید که اسطوخودوس گیاهی میباشد پرخاصیت که بویی بسیار خوب و وقار‌نصیب داراست. بکارگیری این طرز موجب میگردد تا فرش شما بو مطبوع اسطوخودوس را به خویش بگیرد. برای استعمال از این‌شیوه به گل‌های جدید اسطوخودوس نیاز دارید. در قدم اولیه می بایست به معیار نصف واحداندازه گیری از گل‌های جدید این گیاه را تنظیم کرده و آن ها را خرد فرمائید، آنگاه گل‌های خرد گردیده را درون هاون ریخته و آنان‌را له نمایید. به‌دنبال یک واحد اندازه گیری جوش شیرین را به گل‌های اسطوخودوس اضافه کرده و آن‌ها‌را خوب بهم بزنید تا با هم ادغام شوند.

درحال حاضر می توانید مخلوط نتایج را بر روی نصیب‌هایی از فرش که می خواهید، بپاشید. برای مشاهده اثر این ادغام ما یحتاج میباشد 30 تا 60 دقیقه در انتظار بمانید. هرچه فرصت بیشتری شکیبایی فرمائید، اثرگذاری ادغام بیشتر خواهد بود، به عنوان مثال می توانید اذن دهید ادغام تعدادی ساعت یا این که یک شب تا صبح روی فرش باقی بماند. در نقطه پایان نیز با به کارگیری از جاروبرقی مواد را از روی فرش گردآوری فرمایید. جوش شیرین بوی ناخوشایند را حذف کرده و اسطوخودوس نیز بو خیر و خوبی از خویش متصاعد می‌نماید که در سود فرشتان بوی مطبوعی پیدا خواهد کرد.

 

رو‌ش‌های دیگر حذف بوی نم فرش
گرچه به کارگیری از راهکارهای بالا تا حدود متعددی میتواند به شما در از دربین بردن بوی نم در فرش یاری دهد، ولی طریق‌های دیگری نیز دراین باره وجود دارااست که ولی هزینه آن ها بیشتر از طریق‌های معرفی گردیده‌است. به کار گیری از روغن ضروری که از بخش‌های معطر گیاهان مانند برگ، گل یا این که پوست بدست می آید و مخلوط آن با جوش شیرین نیز یکی نحوه‌های موءثر میباشد. درین طرز می توانید از روغن گیاهی استعمال نمایید که رایحه و بوی آن را بیشتر می‌پسندید.

روغن اسانس نیز قابل به کار گیری میباشد که به دلیل کاهش هزینه می‌قدرت آن را با جوش شیرین ترکیب نمود. طریق عمل نیز مانند گذشته میباشد، روغن ضروری یا این که روغن اسانس را با جوش شیرین ترکیب کرده و بگذارید مخلوط نتایج برای تعدادی ساعت روی فرش باقی بماند، بعد از آن آن را با جاروبرقی از روی فرش گردآوری فرمائید.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۹:۳۱ توسط:علی موضوع: نظرات (0)