مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

چطور جوهر را از فرش پاک کنیم


ساخت لکه های نتیجه ها از مواد رنگی مانند جوهر روی فرش نیاز با گاز کار بالا در پاک کردن شماره قالیشویی در مشهد و نجات سریع فرش داراست؛ چون جوهر بدترین و برجسته ترین لکه ها را مکان می‌گذارد.
البته نگران نباشید ما به این مراد راه‌حل های بسیار کاربردی را ارائه می‌دهیم.

در آغاز به شیوه ی لک برداری از جوهر روی فرش از قالیشویی بپردازیم که چطور با فرش هایی که‌این اختلال را دارا‌هستند، می‌پردازند؟!

چه طرز هایی برای تزکیه لکه جوهر در قالیشویی به کارگیری می‌شود؟
گهگاه تزکیه لکه جوهر از روی فرش از اقتدار و تجهیزات شما بیرون میباشد و صرفا قالیشویی های امروزی و مکانیزه مانند قالیشویی افرا میتوانند در لکه برداری جوهر از روی فرش فارغ از جراحت به الیاف فرش مبادرت نمایند.
در قالیشویی افرا بعد از تشخیص نوع لکه کارشناسان حلال مطلوب لکه جوهر را بر حسب عمر و نوع فرش گزینش می نمایند.
روند لکه برداری پیش از شستشوی فرش ماشینی شکل میگیرد چون شستشوی فرش فارغ از لکه برداری باعث ثبت لکه بر روی آن فرش می‌گردد.

نحوه های از میان بردن لکه جوهر از روی فرش
ماست

چندین قاشق ماست نادر چرب را روی لکه جوهر نتایج از خودنویس و اتومات بریزید با این عملیات جوهرها بوسیله ماست جذب میشوند و فرش عاری از لکه و پاک می‌شود؛ آن گاه ماست های آغشته به رنگ جوهر را از روی فرش بردارید و در انتها بوسیله یک حوله پاک و مقداری آب مانده ماست را از روی فرش منزه فرمایید.
گهگاه موردنیاز میباشد این عمل را تعدادی جایگاه تکرار فرمایید.
اسپری موی

نخست یه خرده اسپری موی روی لکه بپاشید و سریع یک دستمال حوله ای را جهت جذب لکه ی تر گردیده روی آن قرار دهید.
با این عمل لکه جوهر از روی فرش به سادگی تمیز می شود و در پایان ما‌نده اسپری موی را به وسیله یک حوله پاک و آب ولرم از روی فرش تمیز فرمائید.
مواد شستشو ی ملایم

به کارگیری از شامپو نوباوه یک چاره جهت زدودن لکه جوهر از فرش در مواردی است که طریق‌های قبل تاثیرگذار نباشند.
در حالتی که لکه هنوز مرطوب میباشد یک‌سری دستمال حوله ای را روی لکه بیندازید تا لکه جوهر را به خویش جذب نماید بعد از آن پاره ای از شامپو نوپا را مستقیماً روی لکه بریزید و پاره ای آب ولرم روی آن اسپری نمائید؛ در پی به وسیله یکپارچه منزه از بخش فرنگی لکه به سمت درون بکشید و گشوده رطوبت آن را با دستمال حوله ای بگیرید پس از تکرار این اقدامات لکه تماما منزه میشود.

با لکه جوهر کهن روی فرش چه کنیم؟
جهت از فی مابین بردن لکه جوهر از روی فرش‌های دستباف هیچوقت از تمیز کننده های صنعتی مانند الکل و استون به کارگیری نکنید.
هر چه جوهر کم آب خیس گردد تزکیه آن مشقت بار خواهد بود.
گهگاه مطالعه راهنمای مندرج در پشت فرش می تواند در گزینش نحوه تزکیه لکه جوهر به شما یاری دهد.
و ولی در‌حالتی که لکه جوهر روی فرش دیرین باشد باید محلولی متشکل از یک قاشق غذاخوری سرکه، یک قاشق غذاخوری ریکا و یک فنجان آب گرم صحیح نمایید و یک دستمال منزه آغشته به‌این محلول را روی لکه جوهر بکشید تا محلول جذب فرش شود؛ آن‌گاه به وسیله یکپارچه پاک دیگر که با آب سرد مرطوب گردیده است محل لکه را منزه و بعد از آن کم آب نمائید.


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۰۸:۰۵ توسط:علی موضوع: نظرات (0)