مرجع تخصصی قالی و قالیچه مرجع تخصصی قالی و قالیچه .

مرجع تخصصی قالی و قالیچه

بهترین روش شستن فرش در خانه؛ بدون هیچ گونه دردسری!


فرش یک کدام از مهمترین اثاثیه چیدمان میباشد.  شماره قالیشویی در مشهد فرش‌ها، همواره در معرض لکه‌ها و جراحت‌های فراوان بوده میباشد. به صورت حتم شما هم با لکه‌های ریز و درشت روی فرشتان آشنا میباشید و به‌دنبال راهی می گردید تا فرش را مدام تازه و پاک نگه دارید؟ پس، با ما هم پا باشید تا با شایسته ترین طرز شستن فرش در منزل آشنا گردید.

شستن فرش در منزل بهتر میباشد یا این که قالیشویی
طرق متعددی برای شستن فرش وجود دارااست، یکی این‌شیوه‌ها که منزل تکانی را برای خانم منزل بسیار سهل و آسان می‌نماید، شستشوی فرش به وسیله قالیشویی میباشد. یک قالیشویی دارای اعتبار و مجرب خیر فقط فرش شمارا به شایسته ترین طرز ممکن می شوید بلکه آسیبی نیز به آن نمی‌رساند.


شایسته ترین رویه برای شستن فرش دستباف این میباشد که آن را به قالیشویی ببرید

پس با خیال و خاطر ریلکس فرش گرانقیمت منزل خویش را به قالیشویی بسپارید، نکته‌ای که بایستی در رابطه بها قالیشویی بدانید این میباشد که هزینه شستشوی فرش ماشینی با هزینه شستشوی فرش دستباف متعدد میباشد. شستشوی فرش ماشینی از متری ۶ هزار تومان آغاز گردیده و اعلاشویی آن به ۱۰ هزار تومان میرسد. شستشوی فرش دستباف نیز متری ۹ هزار تومان و اعلاشویی آن متری ۱۵ هزار تومان میباشد.

ولی در حالتی‌که حس می کنید که فرش‌های منزل خیلی آلوده و کثیف نیستند و نیازی به قالیشویی ندارند و خودتان میتوانید آنان‌را در منزل بشوئید فارغ از اینکه هزینه مازاد بابت آن پرداخت فرمائید، ادامه مقاله را از دست ندهید.


ارزش شستشوی فرش در قالیشویی‌ها متری احتساب گردیده و بر حسب دستباف و یا این که ماشینی بودن آن ها مختلف میباشد

چندین نکته بی آلایش برای شستن فرش در منزل
شستن فرش ماشینی در منزل به یک فضای گرانقدر و مطلوب احتیاج داراست، در‌صورتی‌که در منزل‌ای دیرین معاش می کنید فرش را به تراس برده و شستشو را شروع فرمایید. البته در صورتیکه در سوئیت سکونت دارید، با رعایت فرهنگ و تمدن سوئیت نشینی فرش را بشوئید.

پیش از تر کردن و شستشوی مهم فرش، در آغاز با جاروبرقی آن را منزه کرده و گرد و غبار را از آن بگیرید، در‌حالتی که ایوان دارید می توانید فرش را از نرده معلق کرده و با جارو چند بار آهسته به آن بکوبید. مراقب باشید با اینکار به الیاف و تاروپود فرش آسیبی نرسانید.


درصورتی که در منزل‌ای کهن معاش می کنید، فرش را به ایوان برده و شستشو را شروع فرمایید

پیش از اینکه شستن فرش در منزل را آغاز فرمائید، بایستی مطمئن گردید که فرش رنگ نمی‌دهد. فرش منزل شما چه دستباف باشد چه ماشینی در حالتی که فارغ از اصول و قوائد شسته خواهد شد، قابلیت رنگ دادن دارااست. پس پیش از اینکه مراحل شستشو فرش را استارت فرمائید، یک دستمال سپید مرطوب بردارید و روی فرش بکشید. در شرایطی‌که دستمال سپید مرطوب رنگ گرفت می بایست فرش را به قالیشویی بسپارید.

فرش بیشتر از دیگر اثاثیه منزل در معرض آلودگی و کثیفی قرار میگیرد، ولی نمی‌اقتدار هر ماه آن را شست و منزه کرد. چون شستشوی ماهانه و یا این که حتی هر شش ماه یکبار فرش به الیاف آن جراحت زده و فرش را رنگ و رو رفته وکهنه نماد می دهد. بهتر میباشد برای شستشوی فرش نرم افزار‌ای سالیانه در لحاظ داشته باشید. بخش اعظمی از بانوان در هنگام منزل تکانی و ماه‌های انتها سال مبادرت به شستشوی فرش می‌نمایند.


با یک دستمال مرطوب روی فرش بکشید، چنانچه فرش به پارچه رنگ اعطا کرد می بایست از شستن آن در منزل بپرهیزید

فرش را در دور و بر مرطوب و یا این که جلوی فروغ و روشنایی خورشید قرار ندهید، رطوبت و نوروروشنایی معاند تعالی فرش می باشند و می توانند بر تاروپود آن جراحت برسانند. درصورتی که فرش را در اتاق نورگیر میگذارید، پرده‌هایی قطور و ضخیم برای اتاق نصب فرمائید تا فرش رنگ و رو رفته نشود.

سطح ها تحت فرش یعنی سرامیک و کف را با مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی پاک نکنید، در صورتیکه این مواد به نیکی از روی سرامیک و کف تمیز نشوند ممکن میباشد به بافت فرش جراحت بزنند. از قرار دادن اجسام داغ مانند اتو و قابلمه روی فرش دوری کنید، حرارت بیش تر از اندازه بی شک وتردید فرش را خواهد سوزاند.


رطوبت و نور و روشنایی بیش تر از اندازه قادر است بر الیاف فرش زخم برساند

اصول شستن فرش در منزل
چنانچه می خواهید فرش را در هنگام منزل تکانی بشوئید بایستی پیش از روند شستشو مراحلی را طی فرمائید. فرقی نمی‌نماید با ماده های شوینده صنعتی فرش را بشوئید یا این که با مواد منزه کننده طبیعی، در هر شکل بایستی در آغاز با جاروبرقی گرد و غبار جان دار داخل تاروپود فرش را تمیز نمایید. در صورتی‌که پیش از شستشو، فرش را جاروبرقی نکشید، کثیفی داخل آن باقی مانده و فرش پلشت مرد می‌گردد.


پیش از شستن فرش در آغاز آن را با جاروبرقی به خیر پاک فرمایید و گرد و غبار داخل آن را بگیرید

پس از اینکه فرش را با جاروبرقی منزه کردید، می بایست وسیله شستن فرش را گزینش نمایید. آب و صابون خانگی ، شامپو فرش، سرکه، جوش شیرین و یا این که بخارشو میتوانند مورد قابل قبولی باشند. چنانچه دقیقا نمی دانید می بایست از کجا آغاز نمائید در‌پی هم پا ما گردید.

برای پاک کردن فرش از کجا آغاز کنم؟
شیوه های متعددی برای منزه و جدید نگه‌داشتن فرش وجود‌ دارااست. ما به شما معمولی‌ترین راه و روش را معرفی میکنیم تا خودتان فرش را منزه نمایید.

بارها چشم‌اید که با جارو کشیدن، فرش جلوه و رنگ جدید‌ای پیدا می‌نماید. جاروبرقی راهی برای برق پرتاب کردن فرش فارغ از شستن آن میباشد. تلاش نمائید دستکم هفته‌ای دوبار فرش را جاروبرقی بکشید. اینکار از نفوذ گرد‌و‌غبار به باطن فرش و کدر ‌شدن آن خودداری می‌نماید. جاروکشیدن صحیح و اصولی منجر ارتقاء ارتفاع قدمت فرش می گردد.

 

سرویس ها تمیز کاری خانه با آچارباز
ارائه خدمت‌های کیفیت عالی شست و رفت اتاق‌ها و خدمت‌های بهداشتی، پاک کردن شیشه‌ها و تر و تمیز کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و شست و رفت و پاک کردن کف و دیوارهای منزل و هر آنچه که شما در تمیز کاری منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای خدمت‌دهی سرویس ها خانه فراهم میباشد.
درخواست تمیز کاری خانه

برای آغاز فعالیت، به اتاق نگاه فرمائید و آن ‌را از هرگونه اثاثیه بازی، کتاب و یا این که اشیای دیگری که مانعی برای جارو کشیدن میباشند خالی فرمائید. به ذیل مبلمان هم نگاه نمایید و قطعات کوچکی که ممکن میباشد، در مکانیسم جاروبرقی گیر نمایند را بردارید.

در آغاز برای گردگیری به سراغ پرده، مبلمان و میز ناهار ‌خوری بروید. در طول گردگیری، ممکن میباشد فرش، خاک آن ها را هم به خویش بگیرد. اکنون که همگی‌جا را پاک کردید، به سراغ فرش بروید. برای پاک کردن نقاطی از فرش که در دسترس نیستند، از برس‌های مطلوب جاروبرقی به کارگیری نمائید. کناره‌های فرش، ذیل مبل و پایین مبنا‌های شالوده‌های مبل، بیشترین گرد‌و‌غبار را جذب می‌نمایند. چنانچه نمی‌توانید مبلمان را جا‌به‌جا فرمایید یک برس مطلوب تعیین نمائید. با خصوصی باریک‌خیس، تحت مبلمان، میز و تخت‌خواب را منزه نمائید. به حافظه‌ داشته‌باشید جارو را به آرامی و در همه جهت‌ها بکشید تا ذرات ریز خاک را به خیر عده نمائید. در‌حالتی که بعداز شستن فرش در منزل عشق داشته اید شستشوی مبل در خانه رو آغاز فرمایید سفارش میکنیم که نوشته‌ی علمی دارای ارتباط را مسلما بخوانید.


جاروبرقی را در آغاز به جلو و عقب بکشید، آن گاه این مراحل را از چپ به راست تکرار نمایید. این تکان منجر گشوده‌ شدن الیاف پیچ‌خورده فرش می‌گردد. در شرایطی‌که حیوان خانگی دارید به عمل ‌بردن این نکته، به شما امداد می‌نماید تا همه موها را از فرش عده نمائید.

برای پاک کردن فرش از یکدست سپید‌رنگ به کار گیری نمائید. پارچه‌هایی که دارنده نقش و یا این که رنگ خاصی می‌باشند، ممکن میباشد به فرش شما رنگ دهند.

به لکه‌ها زمان کم آب شدن ندهید. لکه هر چقدر بیشتر روی فرش بماند، پاک‌ کردن آن ایراد‌خیس می گردد.

تزکیه لکه فرش، فارغ از هیچ اثری از لکه
ممکن ‌میباشد برای شما هم این پرسش اتفاق افتاده باشد که لکه فرش را با چه چیزی منزه کنم؟ امروزه شوینده‌های متفاوتی در بازار وجود دارا هستند که هر کدام، توان تمیز‌کنندگی خاصی دارا‌هستند. اکثری از اشخاص برای لکه گیری فرش، این مواد صنعتی را گزینش می‌نمایند و توده‌ای هم با قالیشویی‌ها تماس میگیرند. درصورتی که هیچ‌کدام از این شیوه‌ها شمارا راضی نکرده میباشد، ما شما‌را با شیوه های پاک کردن لکه فرش آشنا می‌کنیم.

ریختن خوراک، افتادن فنجان قهوه و یا این که چای روی فرش اتفاقی میباشد که ممکن میباشد برای کلیه چهره دهد. البته مهم ترین مورد، واکنشی میباشد که ما علامت می دهیم. تعیین خطا و نداشتن داده ها، سبب از در بین رفتن تار‌و‌ پود فرش گران ما می‌گردد. در اینجا به تعدادی نحوه خانگی آسوده برای نظافت کردن لکه فرش اشاره می کنیم تا در شکل مواجه شدن با لکه‌ها خودتان به سادگی با آنها رویا رویی فرمایید.

تزکیه لکه قهوه و چای از روی فرش
وقتی که چای یا این که قهوه روی فرش می‌ریزد، سریع با یک قاشق آن ها را از سطح فرش بردارید. چای و قهوه تخت‌گاز جذب فرش میگردند، و پودر قهوه روی فرش باقی می ماند.

پودر قهوه را از روی فرش توده فرمائید. یکدست سپید را با آب ولرم و ریکا مرطوب نمائید و روی قسمتی که لک گردیده‌است بکشید. این روند را چند دفعه تکرار فرمائید، بعد با یکدست سپید نصیب متبوع را کم آب نمائید.

در حالتی‌که بعداز پاک ‌کردن لکه‌ها هنوز مکان آن‌ها‌را روی فرش می بینید، از سرکه به کار گیری نمائید. سرکه سپید را با آب مخلوط کرده و روی لکه اسپری نمائید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، با یک دستمال سپید روی لکه‌ها بکشید. قابل ذکر میباشد که محدوده‌ی لکه‌ها را با آب سرد بشویید. به کارگیری از آب داغ قادر است محدوده‌ی لکه را ارتقا دهد.

برای اینکه چای یا این که قهوه ریخته گردیده کمتر جذب فرش خواهد شد، پاره ای نمک روی مایع ریخته گردیده بریزید. نمک، چای را به خویش جذب می‌نماید و اذن نفوذ به الیاف فرش را نمی‌دهد. دستمالی مرطوب بردارید و روی لکه باقیمانده بکشید و آن را منزه فرمائید.

از میان بردن لکه چای روی فرش با ماست
در شرایطی که چای روی فرش کرم رنگ ریخته و آن را لک نموده است، می بایست لکه را با ماست از در میان ببرید. یه خرده ماست روی جایی که لکه چای باقیمانده بریزید و فرصت دهید تا ماست پاره ای روی فرش بماند، آن گاه آن را با یک قاشق عده نمائید. یک دستمال مرطوب برداشته و روی لکه فرش بکشید. میبینید که فرشتان مجدد پاک شد‌ه‌است.

چه‌گونه رنگ را از روی فرش تمیز کنیم؟
تزکیه رنگ از روی فرش مشقت بار‌خیس از مابقی لکه‌هاست. چون آب روی آن هیچ اثری ندارد.

استرس نگیرید، تنها شتاب نمائید!

رنگ روغنی که روی فرش ریخته‌ گردیده‌ را تا حدی که ممکن با یک دستمال بردارید. احتیاط نمائید، تا رنگ روغن را بیشتر در دور و اطراف پخش نکنید. یکپارچه سپید رنگ بردارید و یه خرده تینر روی آن بریزید. آن را به طور ضربه‌ای روی لکه رنگ بزنید، آن‌گاه آن نصیب را فورا با آب و ماده های شوینده پاک نمایید. ممکن میباشد بعداز کم آب شدن فرش، بوی تینر را شم فرمائید. پاره ای جوش شیرین بردارید و روی آن نصیب بپاشید و پس از سپری شد ساعتی آن را جارو فرمایید.

لکه گیری فرش، کاری حوصله ‌فرساست و صرفا یک نادرست کافیست تا لکه خیر فقط منزه نشده، بلکه بر سطح فرش نیز پخش گردد. در صورتیکه همگی چاره‌ها را آزمون کردید و به سود نرسیدید، به تارنما و یا این که نرم افزار آچارباز رجوع‌کنید. بعد از تصویب درخواست، آچارباز خدمت سرویس ها تمیزکاری خانه را به شما ارائه می‌نماید.


پاک کردن فرش با بخارشوی خانگی
یکی‌از شایسته ترین خط مش‌ها برای پاک کردن فرش به کار گیری از بخارشو میباشد. بخارشو به راحتی لکه‌های روی فرش را تمیز می‌نماید، و می‌اقتدار در هر مجال و مکانی، به راحتی از آن استفاده نمود. اکثر اوقات قالیشویی‌ها هم از بخارشو برای از میان بردن لکه‌های فرش به کار گیری می‌نمایند، چون بخارشوی یک دستگاه تمیز‌کننده‌ی قدرتمند محسوب می‌شود.


نخست فرش را به خیر جارو بکشید، تا از هرگونه ذرات فیزیکی ریز و درشت تمیز خواهد شد. میتوانید در مخزن آب بخار شوی، به مکان مواد شستشو سرکه بریزید و فرش را کاملا ضدعفونی نمایید. چنانچه از ماده های شوینده به کار گیری می کنید، برای توشه دوم مخزن را مالامال نمایید، البته این توشه صرفا با آب.

توشه دیگر بخارشو را پر‌نور فرمایید و ماده شوینده‌ای که روی فرش باقیمانده‌اند را با آب منزه فرمائید. بخارشو به نیکی آلودگی‌ها را از دربین می برد و به عمق و الیاف فرش نفوذ می‌نماید. از بخارشو برای نظافت کردن پرده، فرش و مبلمان هم میتوانید به کارگیری نمائید.

 

 


برچسب: شماره قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۷:۰۱ توسط:علی موضوع: نظرات (0)